Simon Birch (1998)

Alternatieve titel: Angels and Armadillos

Drama / Komedie

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Ian Michael Smith, Joseph Mazzello en Ashley Judd

Simon Birch is de kleinste baby die ooit geboren werd en volgens de dokters is het een wonder dat hij de eerste uren, dagen en weken van zijn leventje overleefd heeft. Daardoor is Simon er zeker van dat God hem voor grote daden heeft voorbestemd. Ook zijn beste vriend Joe Wenteworth heeft een missie: de identiteit achterhalen van zijn echte vader. Na de dood van Joe's moeder gaan Simon en Joe samen op zoek naar de kern van hun bestaan: voor de ene is dat zijn toekomst, voor de andere zijn afkomst.

Waku schreef:
Sommige films hebben iets aparts.
Deze "Simon Birch"is er weer zo'n eentje die er boven
uit steekt. Een mooi ontoerend verhaal, een sterk acterende cast en fraaie beelden.
Hoewel treurigheid overheerst wordt af en toe de komische snaar ook geraakt hetgeen de film weer wat extra's geeft.

Niet echt feel good film maar wel eentje die je raakt.

Zoals wel vaker, film is lang zo goed niet als het boek, komt niet eens een heel klein beetje in de buurt. Wat Koerok aangeeft van die miniserie van 4 delen kan ik me alleen maar bij aansluiten.

avatar van Marshall1959
Een sterke film. Het einde is erg zielig, maar ook pakkend. Veel leuke scenes, andere dus wat minder vrolijk. Maar over het algemeen een hele goede film.

Aandoenlijke film met inderdaad een zielig einde. Mooi gespeeld door Ian Michael Smith. Ook de andere acteurs doen het overig goed.

avatar van Decec
Ik vond mooi film

Mooie film waarin een wel heel bijzonder jongetje ervan overtuigd is dat alles gebeurd met een reden. Een origineel verhaal met een warme en nostalgische sfeer. Grappig en ontroerend maar vaak ook oversentimenteel. De film ziet er verder goed uit en ook de acteurs doen het prima, waarbij Ian Michael Smith perfect gecast is in de titelrol.

disneystore
Deze gezien tijdens Godsdienst
Niets voor mij, zo'n Amerikaans (met de nadruk op Amerikaans) drama dat je moet leren om respectvol te zijn tegenover iedereen en blahblahblah
Oké nee, niets voor mij dus...

avatar van aspro
ja een hele mooie aangrijpende film maar je moet je een hernia graven om er achter te komen of hij wel op DVD is uitgebracht. (denk namenlijk van niet!)