• 8.344.278 stemmen

Met onder meer: Ian Michael Smith, Joseph Mazzello en Ashley Judd

Releasedatum: 3 juni 1999

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Simon Birch

"Destiny has big plans for little Simon Birch."

Simon Birch is de kleinste baby die ooit geboren werd en volgens de dokters is het een wonder dat hij de eerste uren, dagen en weken van zijn leventje overleefd heeft. Daardoor is Simon er zeker van dat God hem voor grote daden heeft voorbestemd. Ook zijn beste vriend Joe Wenteworth heeft een missie: de identiteit achterhalen van zijn echte vader. Na de dood van Joe's moeder gaan Simon en Joe samen op zoek naar de kern van hun bestaan: voor de ene is dat zijn toekomst, voor de andere zijn afkomst.

imageimageimage

Adult Joe Wenteworth

avatar van pikkel

pikkel

Waku schreef:

Sommige films hebben iets aparts.

Deze "Simon Birch"is er weer zo'n eentje die er boven

uit steekt. Een mooi ontoerend verhaal, een sterk acterende cast en fraaie beelden.

Hoewel treurigheid overheerst wordt af en toe de komische snaar ook geraakt hetgeen de film weer wat extra's geeft.

Niet echt feel good film maar wel eentje die je raakt.

avatar van film daddy

film daddy

Zoals wel vaker, film is lang zo goed niet als het boek, komt niet eens een heel klein beetje in de buurt. Wat Koerok aangeeft van die miniserie van 4 delen kan ik me alleen maar bij aansluiten.

avatar van Marshall1959

Marshall1959

Een sterke film. Het einde is erg zielig, maar ook pakkend. Veel leuke scenes, andere dus wat minder vrolijk. Maar over het algemeen een hele goede film.

Theunissen

Aandoenlijke film met inderdaad een zielig einde. Mooi gespeeld door Ian Michael Smith. Ook de andere acteurs doen het overig goed.

avatar van Decec

Decec

Ik vond mooi film

scorsese

Mooie film waarin een wel heel bijzonder jongetje ervan overtuigd is dat alles gebeurd met een reden. Een origineel verhaal met een warme en nostalgische sfeer. Grappig en ontroerend maar vaak ook oversentimenteel. De film ziet er verder goed uit en ook de acteurs doen het prima, waarbij Ian Michael Smith perfect gecast is in de titelrol.

avatar van disneystore

disneystore

Deze gezien tijdens Godsdienst

Niets voor mij, zo'n Amerikaans (met de nadruk op Amerikaans) drama dat je moet leren om respectvol te zijn tegenover iedereen en blahblahblah

Oké nee, niets voor mij dus...

avatar van aspro

aspro

ja een hele mooie aangrijpende film maar je moet je een hernia graven om er achter te komen of hij wel op DVD is uitgebracht. (denk namenlijk van niet!)

avatar van aspro

aspro

Ja hij is wel verkrijgbaar op DVD heb hem vandaag besteld bij Bol.com