• 8.224.708 stemmen

Peter Rabbit 2: The Runaway (2020)

Animatie / Komedie | 93 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titels: Peter Rabbit 2 / Pieter Konijn op de Vlucht

Oorsprong: Australië / India / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada

Geregisseerd door: Will Gluck

Met onder meer: Domhnall Gleeson, Rose Byrne en James Corden

Releasedatum: 9 juni 2021

Over Peter Rabbit 2: The Runaway

"The garden was just the beginning."

Bea vormt samen met Thomas en de konijnen een gezin. Ondanks dit alles weet Peter Rabbit zijn ondeugende gedrag niet van zich af te schudden. Tijdens een uitje uit komt hij in een wereld terecht waar hij geaccepteerd wordt zoals hij is. Maar als zijn familie hem koste wat kost wil terugvinden, moet Peter voor zichzelf uitmaken wie hij precies wil zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Benjamin Bunny (stem)

Mrs. Tiggy-Winkle (stem)

kappeuter (crew films)

EDIT:

Vanaf 13 januari 2021 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Esteban

Esteban

Het kan aan mij liggen, maar tot mijn eigen grote verbazing vond ik die trailer meermaals oprecht grappig.

avatar van joeychim_

joeychim_

Inmiddels is de release verplaatst naar 5 augustus 2020.

avatar van joeychim_

joeychim_

Releasedatum is uitgesteld naar 11 juni in de US. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de film in Nederland uitgebracht op 9 juni (Sony 2021 Release Date Changes: Cinderella, Ghostbusters: Afterlife & More - Deadline)

avatar van K. V.

K. V.

De Nederlandse versie gezien en het was wel een leuke film. Natuurlijk redelijk voorspelbaar, maar dit is wel te verwachten bij dit soort films.

De konijnen zagen er erg goed uit, de 2 katten vond ik het minst geslaagd. Verder verveelde de film niet en lag de focus meer op de konijnen en minder op de mensen.

avatar van Zwaagje

Zwaagje

In het genre geen verkeerde film. Mooie animaties, maar ook mooie landschappen. Het eerste voor de kinderen en zo heb je als volwassene ook wat te genieten. Het duurde even voor het verhaal op stoom kwam en uiteindelijk een spetterend einde. Alles voorspelbaar, maar genietbaar.

avatar van macrobody

macrobody

Wat Bea niet wil met haar boeken gebeurd natuurlijk wel met de film. Aardige ironie. Andere omgeving, achtervolgingen, berovingen enzovoorts. Dat zoiets dus inderdaad ook averechts kan werken blijkt wel uit het feit dat dit tweede deel minder wordt gewaardeerd.

En noem mij een oude fossiel maar als een man of hoe het zich dan ook identificeert het bij een andere man heeft over niet in zijn ogen kijken want dan verdrink je erin dan gaat er gewoon een halve ster van af. Geforceerde tekst, onnatuurlijk, tenenkrommend en totaal niet grappig, maar ja, dat ben ik.

avatar van mrklm

mrklm

Thomas McGregor [Domnhall Gleeson] en Bea [Rose Byrne] zijn inmiddels getrouwd en daardoor is het leven voor Peter Rabbit [James Corden] en zijn familie een stuk gemakkelijker geworden. Zo gemakkelijk, dat Peter zich begint te vervelen en besluit een bezoekje te brengen aan de stad. Peter Rabbit had een mager verhaal, nu is er slechts een excuus bedacht om een paar konijnen door een stad te laten lopen zonder dat iemand daar vreemd bij opkijkt. Een hoop zinloze chaos is het resultaat, maar ik heb daar weinig van meegekregen omdat dit zo ongelofelijk saai was dat ik mijn ogen amper open kon houden. En Beatrix Potter draaide zich (opnieuw) om in haar graf.

avatar van teigertje

teigertje

Aangename en gezellige film.

Zeer de moeite waard.

Mooie locaties gefilmd.

En prachtig gemaakt.

avatar van Drifter

Drifter

Inderdaad een leuke film. Het is een redelijk standaard verhaal, maar gelukkig krijgen de dieren de hoofdrol want die worden prachtig in beeld gebracht. Zeker voor de kleinere kinderen is dit een hele leuke film.

Zelfs nog een beetje moraal en levensles erin gebracht.