• 11.303 nieuwsartikelen
  • 9.027.608 stemmen

Peter Rabbit 2: The Runaway (2021)

Animatie / Komedie | 93 minuten

Met onder meer: Domhnall Gleeson, Rose Byrne en James Corden

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 9 juni 2021

Plot Peter Rabbit 2: The Runaway

"The garden was just the beginning."

Bea vormt samen met Thomas en de konijnen een gezin. Ondanks dit alles weet Peter Rabbit zijn ondeugende gedrag niet van zich af te schudden. Tijdens een uitje uit komt hij in een wereld terecht waar hij geaccepteerd wordt zoals hij is. Maar als zijn familie hem koste wat kost wil terugvinden, moet Peter voor zichzelf uitmaken wie hij precies wil zijn.

Social Media

Mittens (stemrol)

Tom Kitten (stemrol)

kappeuter (crew films)

EDIT:

Vanaf 13 januari 2021 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Esteban

Esteban

Het kan aan mij liggen, maar tot mijn eigen grote verbazing vond ik die trailer meermaals oprecht grappig.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Inmiddels is de release verplaatst naar 5 augustus 2020.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Releasedatum is uitgesteld naar 11 juni in de US. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de film in Nederland uitgebracht op 9 juni (Sony 2021 Release Date Changes: Cinderella, Ghostbusters: Afterlife & More - Deadline)

avatar van K. V.

K. V.

De Nederlandse versie gezien en het was wel een leuke film. Natuurlijk redelijk voorspelbaar, maar dit is wel te verwachten bij dit soort films.

De konijnen zagen er erg goed uit, de 2 katten vond ik het minst geslaagd. Verder verveelde de film niet en lag de focus meer op de konijnen en minder op de mensen.

avatar van Zwaagje

Zwaagje

In het genre geen verkeerde film. Mooie animaties, maar ook mooie landschappen. Het eerste voor de kinderen en zo heb je als volwassene ook wat te genieten. Het duurde even voor het verhaal op stoom kwam en uiteindelijk een spetterend einde. Alles voorspelbaar, maar genietbaar.

avatar van macrobody

macrobody

Wat Bea niet wil met haar boeken gebeurd natuurlijk wel met de film. Aardige ironie. Andere omgeving, achtervolgingen, berovingen enzovoorts. Dat zoiets dus inderdaad ook averechts kan werken blijkt wel uit het feit dat dit tweede deel minder wordt gewaardeerd.

En noem mij een oude fossiel maar als een man of hoe het zich dan ook identificeert het bij een andere man heeft over niet in zijn ogen kijken want dan verdrink je erin dan gaat er gewoon een halve ster van af. Geforceerde tekst, onnatuurlijk, tenenkrommend en totaal niet grappig, maar ja, dat ben ik.

avatar van mrklm

mrklm

Thomas McGregor [Domnhall Gleeson] en Bea [Rose Byrne] zijn inmiddels getrouwd en daardoor is het leven voor Peter Rabbit [James Corden] en zijn familie een stuk gemakkelijker geworden. Zo gemakkelijk, dat Peter zich begint te vervelen en besluit een bezoekje te brengen aan de stad. Peter Rabbit had een mager verhaal, nu is er slechts een excuus bedacht om een paar konijnen door een stad te laten lopen zonder dat iemand daar vreemd bij opkijkt. Een hoop zinloze chaos is het resultaat, maar ik heb daar weinig van meegekregen omdat dit zo ongelofelijk saai was dat ik mijn ogen amper open kon houden. En Beatrix Potter draaide zich (opnieuw) om in haar graf.

avatar van teigertje

teigertje

• 2023 berichten

Aangename en gezellige film.

Zeer de moeite waard.

Mooie locaties gefilmd.

En prachtig gemaakt.

avatar van Drifter

Drifter

Inderdaad een leuke film. Het is een redelijk standaard verhaal, maar gelukkig krijgen de dieren de hoofdrol want die worden prachtig in beeld gebracht. Zeker voor de kleinere kinderen is dit een hele leuke film.

Zelfs nog een beetje moraal en levensles erin gebracht.

avatar van Dk2008

Dk2008

Zoals de trailer al vermoedde is deze film wel leuker dan de eerste. Bea en Thomas trouwen aan het begin van de film. Bea heeft een speelgoedwinkel maar heeft ook een boek over de konijnenfamilie geschreven. Thomas helpt haar hierbij en is verder nog steeds trots op zijn moestuintje. Peter heeft nu eenmaal een slechte naam van ondeugend konijn zelfs als hij goed wil doen. Als ze samen naar de stad gaan en blijkt dat ook het boek verfilmd wordt besluit hij er maar vandoor te gaan. Daar ontmoet hij een andere konijn, een vriend van zijn vader en hiermee begint het avontuur.

Live action film die mooi is gemaakt, zo zijn de gelaatsuitdrukkingen van de konijnen erg goed gedaan. De verongelijkte reactie bijvoorbeeld van Peter is erg grappig.

Verder veel slapstick toestanden.

(In wezen is er voor kinderen niet zoveel veranderd. Vroeger, bij gebrek aan beter, kon je lachen om de comedy capers en tegenwoordig heb je een heleboel animatiefilms die visueel wel aantrekkelijker zijn om te zien.)

Hopelijk komt er snel een Nederlandse dvd uitgave maar duurt dit te lang dan gaan we maar voor de Duitse uitgave.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een familiefilm in het verlengde van de eerste film. Staat wat op dezelfde hoogte van de eerste film, iets minder misschien, maar nog steeds vermakelijk om met je kinderen te zien. Hier en daar niet altijd even geslaagde grappen (het gegil van het konijn om maar iets te noemen), maar daar tegenover staat dat er wel geslaagde dingen tussen zitten (de hysterische moeder bvb).

Zijn wie je bent en authenticiteit staan centraal in dit vervolg. Gelukkig blijven de dieren centraal staan en Peter ontdekt dat ook niet alle dieren even goede bedoelingen hebben. De setting verplaatst zich van het platteland naar de stad welk een logisch vervolg blijkt. Een beetje vreemd wel dat men nu pas ontdekt dat de dieren kunnen spreken.

Voor het acteerwerk dat erg geforceerd overkomt, moet je het natuurlijk niet doen. Over het geheel zit een mierzoet sausje, zelfs over the bad guys, perfect op kindermaat dus. Alle dieren hadden wel iets, behalve de katten dan misschien…

avatar van Dk2008

Dk2008

De blu-ray een tijd terug kunnen vinden bij Amazon, deze heet Peter Hase 2, heeft alleen Engels/Duits gesproken, Engels/Duits ondertitels, niet veel extra's want de Mini movie staat ook op Peter Rabbitt 1.

Net als Minions 2 zo'n beetje de laatste animatiefilm voor mij is geweest, is deze film ook weer de "laatste" live action animatie film. Sony (maar ook andere distributeurs) hebben liever dat mensen in Nederland gaan streamen dan een dvd kopen. Dat is aan iedereen zelf om te beslissen maar ik doe het niet dus dan houdt het voor mij op. Liever had ik gewoon met Nederlandse ondertitels gehad. Hoewel het allemaal vrij goed te volgen is, zijn er best veel dialogen in deze film en er wordt ook snel in gepraat. Verder heb ik toch al veel van dit soort films gezien, Stuart Little, Beverly Hills chihuahua, Cats and Dogs, Yogi Bear bijvoorbeeld, die allemaal goed bij me scoren maar op gegeven moet je toch een punt erachter zetten. Maar de nieuwe generatie (kinderen) zal begrijpelijk reageren met waar heb je het over.

De film is toch een stuk minder dan de eerste film. In die film is het eigenlijke verhaal al niet best maar deze nog minder. Ook inhoudelijk ging de film op gegeven moment tegenstaan maar wordt gelukkig met reddingsactie weer een stuk leuker. Animatie is overigens weer erg goed gedaan. De film begint erg grappig, Thomas en Bea gaan trouwen en Peter droomt dat Thomas zegt dat hij zijn vader is. T/m gedeelte Barnabas en Peter gevangen blijft het leuk, zodra ze met bende van Barnabas komen aanzetten wordt het minder maar keren we terug naar de konijnen. Op de markt wordt het opnieuw minder, de reddingsactie maakt de film wel weer grappig. Slapsticktoestanden, zoals val en rolpartijen blijven altijd wel leuk om te zien.
Parallel met het animatieverhaal loopt het echte verhaal met Bea en Thomas en dat volgt dezelfde lijn d.w.z. dat wordt ook minder en dan weer beter, zoals met dat boksen, nou ja. In deze film begint Peter ook weer pas aan het eind met praten.

Tussen Thomas en Peter gaat het nog steeds niet erg goed vooral omdat Peter niet luistert maar daarnaast ook door onterechte beschuldigingen en ongelukjes. Thomas heeft zijn eigen speelgoedwinkel en Bea heeft een boek geschreven en een uitgever toont interesse. Deze wil het groots aanpakken met nog meer boeken over de konijnen apart en met merchandise. De zaken gaan gesmeerd en Bea krijgt zelfs een auto maar Thomas vind het commerciële gedoe maar niks verder wil hij liever eigen kinderen hebben dan die konijnen. Maar Bea is tevreden over de gang van zaken. Uiteindelijk gaat hij dan maar zijn tomaten verkopen op de markt. Peter vindt het idee eveneens slecht. Loopt weg en ontmoet oude vriend van zijn vader Barnabas. Dit blijkt een nog veel grotere dief te zijn. Peter en Barnabas wordt gevangen en als huisdieren gehouden maar ze weten te ontsnappen en roven de koel- en voorraadkast. Dan ontmoet Peter de bende van Barnabas. Ze willen nu een grote slag slaan, gedroogd fruit stelen op de markt. Peter wordt gevonden door Bea en Thomas en ze keren terug naar huis. Maar Peter besluit met zijn zusjes, neef en vrienden aan te sluiten bij de bende van Barnabas. Tijdens de rooftocht op de markt gaat het mis en Peter's vrienden worden allemaal gevangen genomen. Maar Barnabas geeft er niks om. Hij is alleen maar geïnteresseerd in Peter. Nu Peter merkt dat hij is bedrogen zit er niets anders op dan zijn vrienden te bevrijden. Thomas die Peter op de markt heeft gezien besluit te helpen. Ook Bea ziet in dat de plannen van de uitgever toch steeds minder overeenkomen met haar idee. Met zijn drieën gaan ze de dieren bevrijden, het gedroogd fruit wordt terug gegeven aan de eigenaar en Barnabas en zijn bende komen achter slot en grendel en worden verkocht als huisdieren. Thomas en Thea krijgen een baby en een nieuw boek is het avontuur van deze film.