Mother! (2017)

3,49

Drama / Horror

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Jennifer Lawrence, Javier Bardem en Michelle Pfeiffer

'Mother' volgt een stel dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld.

• vanaf 24 januari 2018 te koop op blu-ray
486 BERICHTEN 39 MENINGEN
avatar van tbouwh
allright, kan ik me wel voorstellen, ook al gebeurde bij mij precies het tegenovergestelde

avatar van Ferdydurke
Zwolle84 schreef:
Ik denk dat de film vooral hier doodgeanalyseerd wordt.

Welnee. Hij was al dood.

avatar van Shinobi
Voor de liefhebbers, Paramount heeft het scenario online gezet: link.

avatar van Valak
Shinobi schreef:
Voor de liefhebbers, Paramount heeft het scenario online gezet: link.

WAUW! Dat is natuurlijk helemaal ge-wel-dig, maar waarom doen ze dat? Dat doet een studio normaal toch nooit (zover ik weet), of wel..?

avatar van Valak
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De filosoof schreef:

Omdat het kristal op een of andere manier zijn scheppingskracht is: zonder het kristal kan hij niets, met het kristal kan hij opnieuw alles scheppen. En dat is wat hij nu eenmaal is: de Schepper.

Vanuit het kristal kan hij inderdaad weer een nieuwe wereld creëren in het huis. Maar ik ben het niet helemaal eens met dat Hij Him "de Schepper" / God is. Daarvoor is hij veel te kwaadaardig, egoïstisch en egocentrisch, en belust op macht en aanbidding.

Ik sluit me eerder aan bij de meningen van arno74 en Beun de Haas BV die onder onze berichten op de vorige pagina staan.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Valak schreef:

Dat is uiteraard je goed recht. Misschien komt ons meningsverschil er uit voort dat jij een christen bent (?) en ik niet. Als atheïst heb ik wel filosofie gestudeerd en daarbij geleerd dat de standaardtheologie van in ieder geval de middeleeuwen was dat God de kosmos heeft geschapen om aanbeden te worden (want de filosofie moet de vraag beantwoorden: waarom is er iets en niet niets?). En het Oude Testament laat ook een zeer machtsbeluste en gewelddadige God zien (die zelfs een heel volk uitroeit). Dus ik zie niet in hoe zo'n type niet God zou zijn, anders dan dat er in het hedendaagse christendom alle narigheid (van zo'n egoïstische God tot de hel) liever wordt genegeerd ten gunste van een louter liefdevolle God. Maar dat is van recente datum. En Satan speelt in de klassieke theologie ook een totaal andere rol dan Him in deze film. Dus voor mij wijst alles erop dat Him God is en zeker geen Satan.