Mother! (2017)

Drama / Horror

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Jennifer Lawrence, Javier Bardem en Michelle Pfeiffer

'Mother' volgt een stel dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld.

avatar van Glacius
Maar wel genomineerd...

avatar van Anamorph
Pfff, wat een rare film. The end.

avatar van Henry Spencer
Ik begrijp alleen het uitroepteken in de titel nog niet. Aronofsky zegt dat er een hint in de eindgeneriek zit, maar ik heb hem nog niet gevonden...

avatar van Nicholas
Volgens mij vraagt/verzoekt hij daarmee met klem aandacht voor een wereldwijd probleem.

Ik snapte er helemaal niks van, maar goed, we zijn niet allemaal raketgeleerden

avatar van ratfish
Pompeuze mislukking, van regisseur die veel meer tijd had moeten nemen voordat hij zijn ideeën aan de wereld presenteerde.

Als ik de symboliek negeer en het enkel beschouw als een soort filmische nachtmerrie, dan zou ik de film wel kunnen waarderen, maar jammer genoeg ervaar ik de eerder vermelde symboliek als dermate "in your face" dat ik er niet naast kan kijken, wat de film dan weer aanzienlijk matiger maakt.

Wat een beroerde film, zonde van je vrijdagavond.

avatar van Ebenezer Scrooge
Henry Spencer schreef:
Ik begrijp alleen het uitroepteken in de titel nog niet.

Zit het uitroepteken niet in de scène waarin Bardem de baby vast wil houden en tegen zijn vrouw zegt: 'I'm his father.', waarop Lawrence, die dat niet wil doen, reageert met: 'I'm his mother.' (met de nadruk dus op mother!)?

Het is eens wat anders, Lawrence speelt prima en het camerawerk is in orde. Dat zijn ongeveer alle pluspunten die ik kon vinden. Ik vond het een beetje jammer dat het einde zo slap was (ooh, een cyclische opbouw, wat intelligent). Bardem's overacting was ook behoorlijk irritant, terwijl ik hem meestal niet verkeerd vind. Misschien zat hij nog in zijn Pirates-modus. Iets shockerender had van mij ook wel gemogen overigens, maar waarschijnlijk heeft dat meer met mijn verwachtingen te maken dan met de film zelf. Toch wel leuk om eens gezien te hebben, maar wat mij betreft de minste Aronofsky die ik tot nu toe.

avatar van Henry Spencer
Ebenezer Scrooge schreef:

Zou kunnen... Ik zat een beetje op een ander spoor door dit interview met Aronofsky waar ie op het einde zegt dat er een hint te vinden is in de credits. Die heb ik dus niet gevonden; wel hints naar de symboliek van al de personages.

avatar van Ebenezer Scrooge
Klinkt heel geheimzinnig.

avatar van ChantalParis
Meesterwerk!

avatar van spirit2011
Wat een rare film

Ik acht mezelf vrij diepgaand, en het zoeken naar symbolisme is me ook niet vreemd. Maar deze film sloeg in mijn ogen kant noch wal. Alleen al de match tussen Bardem en Lawrence kwam totaal niet uit de verf.

...wat n irritante k*t film.......i had al lang mijn vent eruit gesmeten!!!!!!.....en met n geweer de rest........mevrouwtje pikt alles,heb hem afgezet!!!!!!