• 8.349.702 stemmen

Requiem for a Dream (2000)

Drama | 101 minuten
4,03 6.260 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Darren Aronofsky

Met onder meer: Ellen Burstyn, Jared Leto en Jennifer Connelly

Releasedatum: 13 september 2001

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Requiem for a Dream

De weduwe Sara Goldfarb krijgt te horen dat ze uitgekozen is om in een spelshow mee te doen. Aangezien ze niet meer in haar favoriete jurk past, begint ze met dieetpillen, waar ze al snel aan verslaafd raakt. Ondertussen mislukken de pogingen van haar zoon Harry, z'n vriendin en een vriend om het te maken in de drugsscene. Langzamerhand glijden de hoofdpersonages verder en verder weg in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik, misdaad en prostitutie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Lavrot

Lavrot

frans123 schreef:

Dat zegt wat over een man met smaak, oorspronkelijkheid , authenticiteit, kritisch vermogen en niet achter de massa aanhollend...........

Met enige regelmaat kom ik de naam frans123 bij de commentaren tegen. Meestal is er in zijn meningen weinig argumentatie en onderbouwing terug te vinden. Zijn berichten kenmerken zich door een nogal staccato en puberale manier van schrijven zonder enige samenhang. Niet toevallig dus dat juist hij deze film van Aronofsky zo weet te waarderen: simpel, snel, monotoon, eenduidig en met vooral heel veel gratuit effectbejag.

Lavrot schreef:

Weet je dat ik honderden likes ontvang vanwege mijn commentaar op films? Recht toe recht aan, met humor en zonder wollig taalgebruik zoals jij. Mijn commentaar op deze film is wel degelijk onderbouwd, wat de elementen zijn die deze film zo sterk maakt. Zet je aversie tegen mij opzij en lees het nog eens.......

avatar van Lavrot

Lavrot

frans123 schreef:

"Meestal" schreef ik niet voor niets. Afijn, het beste uit RFAD wil ik wel met je delen:

Requiem for a Dream | Piano cover - YouTube

Lavrot schreef:

Requiem for a Dream | Piano cover - YouTube

Je gooit de handdoek in de ring -heel verstandig. Het punt is, dat Tornado, en anderen schrijven dat ook, de film NIET begrijpt. Waar hij de film verwerpt, is juist de kracht van de film. Lees reactie Fisico. Tornado schrijft een A-4-tje over drugsgebruik, drugsbeleid en weet ik veel. Dan begrijp je de film niet.

avatar van Beffrey28

Beffrey28

frans123 schreef:

Haha je bent dus toch een likes-verzamelende 14 jarige puber. Ik kon me al niet voorstellen dat je echt een 80 jarige met een IQ van 135 was.

En trouwens, een paar honderd likes op 2400 berichten, geeft dus aan hoe weinig mensen je onzin serieus nemen.

Beffrey28 schreef:

...Zullen we ons beperken tot Requiem for a dream? ..en geen stompe pijlen afschieten?