Sliding Doors (1998)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peter Howitt
met Gwyneth Paltrow, John Lynch en John Hannah

Helen, een pr-verantwoordelijke in Londen, wordt onverwacht ontslagen, ziet de deuren van de metro net voor haar neus dichtzoemen. We zien wat er gebeurt nu ze de metro heeft gemist en haar vriendje Gerry alle tijd van de wereld heeft om de sporen van zijn ontrouw uit te wissen. Maar ook wat er gebeurt als ze de metro wel had gehaald en bij thuiskomst Gerry aantreft in de armen van zijn ex-vriendinnetje Lydia, waarop Helen zich stevig gaat bezatten en kennis maakt met de innemende Schot James.

avatar van askicker
In het begin van deze film dacht ik dat de film verwarrend en irritant zou worden. Maar dat is best wel meegevallen. Ik denk dat de morele kant van de film is dat het leven harder is dan je wilt, maar als je er iets voor doet krijg je er ook wat voor. Het is leuk hoe het toch uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. De hoofdrolspeelster komt uiteindelijk toch nog in het zelfde schuitje te zitten. Met de zelfde mensen.
Het grappige is dat je hele leven kan veranderen door een simpel dingetje. Een goed onderwerp om een film over te maken tenminste.
Gweneth Paltrow vervuld de rol van de jonge Helen. Ik denk dat ze hiervoor de goede actrice is. Opgegeven moment begin je wel te denken dat hoewel zij ooit bij haar vriend is weggegaan (in een van haar levens dan) zij juist de affaire is van iemand anders. Uiteindelijk blijkt natuurlijk dat dit niet zo is. Ik ben benieuwd wat haar (ex) vriend allemaal mee moet maken met twee zwangere (nee, drie, vier? Ik denk in feite gewoon twee) vrouwen om zich heen. Eind is mooi. Begin is zielig.
Ik denk dat ik deze film een 3* geef.

avatar van eltorro
Redelijke romcom, met een best wel goed verhaal.

Van het verhaal wist het einde me wel het meest te verrassen, al had die lift scène niet gehoeven. Grappig werd de film nooit echt. Zoals bij de meeste romcoms is het visueel ook niet zo heel bijzonder, hier zelfs best wel slecht. Maar gelukkig hadden we hier dan wel weer Gwyneth Paltrow, een leuke actrice die haar personages altijd wel wat meer diepgang weet mee te geven, zo ook hier. Voor de rest was het acteerwerk van de cast niet echt bijzonder, op die vreemd gaande vriend na dan die beschamend slecht speelde. Hoef de film niet zo gauw nog een keer te zien.

Redelijke romantische film met een aardig gegeven, John Hannah en Gwyneth Paltrow zorgen voor de nodige chemie verder ook nog een rol van Jeanne Tripplehorn ( Big Love ) als Lydia.

Goeie film dat twee verhalen vertelt waarbij in het ene het hoofdpersonage de metro mist en in het andere niet. Een leuke romantische film waarbij een klein iets, grote gevolgen kan hebben. De twee verschillende verhalen zijn op een onderhoudende manier parallel aan elkaar gemonteerd. Gwyneth Paltrow is charmant in haar dubbelrol (zowel met haar lange haar als haar korte coupe).

avatar van JohnWilliams
Ik vond deze film ontzettend tegenvallen, ik heb 'm niet eens afgekeken, en dat gebeurt mij echt zelden!

avatar van jeuletaxi
Gewoon een leuke film die me mede door Gwyneth Paltrow goed vermaakt heeft.
De 2 verhaallijnen zijn leuk en makkelijk te volgen.
Niet te merken dat de film alweer 16 jaar oud is.

Plezierig en geslaagd die twee paralelle verhaallijnen met een knappe Gwyneth Paltrow die de show steelt, al valt er van de anderen (John Hannah !) beslist ook te genieten..
Vlot kijkgenot over de ganse lijn. Misschien naar het einde toe wat bij het haar getrokken, maar waarom ook niet. Het blijft een speelse, romantische komedie zonder echte zwaarwichtigheden.