• 8.349.951 stemmen

Met onder meer: Richard Dreyfuss, Marsha Mason en Quinn Cummings

Releasedatum: 6 april 1978

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Goodbye Girl

"Thank you Neil Simon for making us laugh at falling in love... again."

Een gescheiden vrouw ontdekt dat haar vriend, een acteur, haar en haar dochter heeft verlaten. Vervolgens claimt een andere acteur het appartement waar ze wonen van haar ex-vriend gehuurd te hebben. Na de nodige discussies besluiten ze samen het appartement te betrekken. Dit brengt de nodige problemen met zich mee, vooral omdat de vrouw een aversie tegen acteurs heeft ontwikkeld.

imageimageimageimage

avatar van Purmerend

Purmerend

Best een goed gemiddelde voor een film zonder berichten. Heeft niemand hier iets over te vertellen?

Het is een typische Neil Simon film. Beetje toneelmatig met een hoop komische dialogen.

Ik vond hem erg vermakelijk, vooral door Dreyfuss.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Oscar voor beste acteur ook voor Dreyfuss

avatar van Spr77

Spr77

Wat een gezellige, romantische komedie is dat toch, met bovendien veel humor. Wat vreemd dat zo'n film in Nederland zo weinig kans gekregen heeft. Heb hem wel 20 jaar geleden van de televisie opgenomen op een videoband, maar het beeld daarvan was niet best meer. Heb lang gezocht naar een DVD, maar die is in Nederland waarschijnlijk nooit op de markt gekomen. Op internet waren tot voor kort alleen versies zonder ondertitels te vinden. Dat is voor mij geen optie. Gelukkig is er sinds kort een Amerikaanse (R1) uitgave met gewone Engelse ondertiteling (niet voor SH) via Engeland te bestellen!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1916 stemmen

Toen ik in 1978 op vakantie in Engeland was zag ik deze film in de bioscoop; veel herinner ik me er niet meer van, maar wel dat ik hem toen met heel veel plezier bekeek. Pas later begreep ik dat Richard Dreyfuss hier de jongste Oscarwinnaar ooit mee was geworden (tot Adrien Brody hem een kwart eeuw later "inhaalde"). Merkwaardig genoeg heb ik deze film daarna nooit meer gezien, noch op TV (gemist?) noch op DVD (bij mijn favoriete DVD-webshops nu ook niet als R2 te vinden). De laatste tijd denk ik er weer vaak aan, al is het maar omdat ik David Gates' fraaie titelsong een paar keer heb gedraaid. Inderdaad raar dat deze film zomaar "verdwenen" is. (Overigens ook Oscarnominaties voor Marsha Mason –één van haar maar liefst vier nooit verzilverde nominaties als beste actrice tussen 1973 en 1981–, Quinn Cummings vrouwelijke bijrol, Neil Simons script en de film zelf.)

scorsese

Uitstekende film waarin een vrouw en haar dochter noodgedwongen met een man zitten opgescheept in hun appartement. De man en vrouw kunnen elkaar in eerste instantie niet uitstaan, maar worden toch verliefd op elkaar. Een weinig origineel gegeven, maar geloofwaardig en onderhoudend neergezet. Niet in de laatste plaats vanwege het heerlijke spel van Richard Dreyfuss in een oscar-winnende rol. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Survivor87

Survivor87

Deze film uit 1977 waar Richard Dreyfuss z'n enige oscar tot nu toe voor won, nooit op gezien en zoek deze mogelijke filmparel al jaren. Enige idee waar deze op dvd of blu ray zou te vinden zijn? Regio 2.