Unsane (2018)

Drama / Horror

geregisseerd door Steven Soderbergh
met Claire Foy, Joshua Leonard en Jay Pharoah

'Unsane' volgt een jonge vrouw die tegen haar zin opgesloten wordt in een inrichting voor geesteszieken. Ze komt er oog in oog te staan met haar grootste angsten. Zijn de vreselijke ervaringen die ze meemaakt echt of slechts een bijverschijnsel van haar waanzin?

avatar van Rickyman
Een simpel maar zeer sterk uitgevoerd filmpje, ondanks het er soms wel erg goedkoop uit ziet.

avatar van K. V.
Deze thriller eens bekeken en vond hem niet mis. Wist niet wat te verwachten, maar de film kon me wel boeien van begin tot einde. De cast bestond niet echt uit bekend volk, maar deed het toch prima. Ik wist trouwens niet dat deze film was gefilmd met telefoons.
De moeite om gezien te hebben.

avatar van dzjo-dzjo
Heel veel ongeloofwaardigheden in deze film.
Er is een redelijk sfeertje in de film neergezet, daarom is die het uitkijken nog waard.
Maar de dikke 3 sterren die hij op moviemeter krijgt is die in mijn ogen zeker niet waard.

avatar van james_cameron
Middelmatig thrillertje met een nogal vergezocht maar uiteindelijk best intrigerend plot. Claire Foy doet het daarnaast uitstekend in de hoofdrol. Wat de film een beetje in de weg staat is het vrij lelijke camerawerk (de film is volledig gefilmd met een reeks iphones) en de mallotige sfeer van een aantal scenes, waardoor de film eerder ironisch dan spannend te noemen is. Neem bijvoorbeeld de maffe cameo van Matt Damon. Best grappig, maar wat voegt dit toe? En zo zijn er wel meer vreemde zaken.

Claire Foy, tegenwoordig in zowat elke film te zien, doet het in deze film uitstekend, heb wel al betere dingen van haar gezien, maar ook het tegendeel.
Deze film is wel wat speciaal en niet echt mijn ding maar haar vertolking heeft me toch aangenaam verrast zodat ik de film wel heb uitgekeken.

avatar van nightbreed
Aspect Ratio: 1.56 : 1