Bad Times at the El Royale (2018)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Drew Goddard
met Jeff Bridges, Cynthia Erivo en Dakota Johnson

Zeven vreemden, ieder met een duister geheim, ontmoeten elkaar in de El Royale. De El Royale is een vervallen hotel in de buurt van Lake Tahoe in Californië. Gedurende de avond heeft eenieder zijn kans op verlossing. Voordat de hel losbarst.

avatar van Rickyman
Niets nieuws als ik zeg dat deze film veel gelijkenissen heeft met Tarantino's The Hatefull Eight, alleen zit ik bij een Tarantino voortdurend met een grijns op m'n smoel en hier kreeg ik zo af en toe wel de neigingen om te gapen.

avatar van IH88
“Tonight we get to be our own gods.”

Heerlijke film. Regisseur Drew Goddard heeft goed gekeken naar Tarantino, en Bad Times at the El Royale is een kleurrijke, eigenzinnige en waanzinnige cocktail van verschillende genres en stijlvormen. Misdaad, drama, thriller, musical etc. Alle genres komen langs.

De niet-chronologische vertelwijze voelt nergens aan als een trucje van Goddard, en het voegt ook echt iets toe aan het verhaal en de sfeer. Het acteerwerk is ook uitstekend, en alle acteurs hebben duidelijk de grootste lol met de soms lange dialogen, scenes waarin gezongen wordt en de soms expliciete en gewelddadige scenes. De scene met Bridges en Cynthia Erivo, waarbij Erivo 'You Can’t Hurry Love' zingt terwijl Bridges onder de vloer naar een tas met geld zoekt, is briljant. Zo zitten er nog wel meer scenes in, en ik heb de gehele speelduur met een grote glimlach naar alle waanzin zitten kijken.

avatar van Banjo
Ik vond de verhaal lijnen nog wel interessant maar voor de rest voelde het zo leeg als een hotel aan.
Hier had veel meer in gezeten.

2 1/2 ster

avatar van psychopath
Gave film waar ik niets over gehoord had. Ik dacht eerst Nick Nolte te zien in het begin maar vanuit een andere hoek zag ik dat het Jeff Bridges was 1 van mijn favoriete acteurs.

Op Bridges en Hemsworth na kende ik de rest niet iets wat ik steeds vaker begin mee te maken nu ik ouder word.

Die scène van Hemsworth met zijn sekte deede even aan far cry 5 denken, degene die het spel gespeeld hebben weten wel waarom.

Al met al een geslaagde film.

Dikke 3.5

Nu ik hem heb gezien vond ik hem echt de moeite waard ik vond het een kleurrijke mix van Actie/Thriller/Misdaad. En alles wat volgnes mij soms een Tarantino mist, goed uitgelegd tot in de puntjes. Niet dat dit beter is dan een Tarantino, want hij blijft nog altijd mijn favoriete regisseur maar deze film had toch wel leuke trekjes van een Tarantino al bij al toch een top film en een dikke 4.0

Hi ik vind goede film

avatar van Thomas83
Tarantino is overduidelijk een inspiratie geweest voor Goddard, die na Cabin in the Woods ook ditmaal weer een film vol met twists aflevert. Alleen is deze dan wel wat minder origineel, en echt met een twist of wat teveel. Je mist ook wat van de elementen die films van Tarantino zo goed maken en karakter geven. Scènes zijn bijvoorbeeld individueel vaak goed opgebouwd, en de dialogen zijn heel aardig, alleen nog niet zoals Tarantino ze kan schrijven. Ook miste ik heel sterk (centrale) personages waarmee je kunt meeleven.

Erivo (in Widows ook al zo opvallend) en Bridges komen er het dichtst bij de in de buurt van sympathieke hoofdrollen, maar moeten hun schermtijd toch wat teveel met anderen delen. Dakota Johnson speelt zo'n type personage met een houding, maar ze mist als actrice de pit om dat overtuigend te kunnen brengen. Idem voor Hemsworth. Hij is helemaal zo slecht nog niet, maar hij kan niet een scène domineren zoals bijvoorbeeld een Samuel L. Jackson dat kan. Wel een erg stijlvolle film, met een aangename soundtrack bovendien. 3.0*.

Ik vond het persoonlijk een erg goede film. Ik heb veel reviews gelezen, en vooral de Nederlandse personen vonden de film de moeite niet waard. Ik wel. Hun kritiek was dat ze het te saai vonden, of te lang duren. Maar hetgene wat ik daarvan wegneem is dat de filmmakers het zo hadden gemaakt zodat de film zichzelf tijd gaf. Niemand wilt een film met alleen maar actie scene, andere setting , actie scene. Ik vond dat Drew goed de tijd nam om elk personage goed te introduceren en hun backstory te vertellen. Een ander kritiek wat ik op een website was, is waarom is deze film überhaupt gemaakt, wat wil Drew hiermee bereiken, nou 1 ik denk entertainment en 2 om mensen te introduceren die voelen alsof god zijn rug zich naar hun had gedraaid. Ik vond het een erg leuk en origineel verhaal. Tuurlijk heeft de regisseur veel inspiratie gehad van Tarantino, maar hij heeft daar ook zijn eigen stijl gemaakt door de wendingen, muziek en personages. Al met al vind ik het zelf een erg geslaagde film, ik kan niet wachten om te zien wat Goddard hierna maakt!

avatar van mixmaster
Erg fijne film met een zeer mooi uitgewerkt verhaal en prachtige muziek.
Het acteerwerk is goed en de film is in de ''Tarantino'' stijl geschoten.

Drew Goddard is iemand om in de gaten te houden

Een mislukte Tarantino-kopie, meer kan ik er echt niet van maken. "Cabin in the Woods" was een aantal jaren geleden een geweldige film omdat hij speelde met de cliches van het genre en echt goede twists bevatte. Hier wordt eigenlijk heel erg braaf binnen de lijntjes van de "coole gangsterfilm" gekleurd.

De film put overduidelijk uit Reservoir Dogs en The Hateful Eight maar waar die films nog een boel humor, leuke dialogen en gave personages wisten te bieden is het hier allemaal veel te serieus. Nou ja, vooruit, de personages kunnen er nog wel mee door.

Helaas is de film veel te lang en veel te traag en wordt er continu de indruk gewekt dat er geweldige dingen gaan gebeuren, die vervolgens nooit gebeuren. En zijn een boel twists en onthullingen maar die zie je bijna allemaal van ver aankomen, of ze zijn gewoon niet zo spannend. Uiteindelijk is het verhaal gewoon niet interessant genoeg, hoe veel flashbacks en stijlvolle shots je er ook tegenaan gooit.

Mooi gemaakt op zich, maar uiteindelijk erg saai en leeg.

Goeie film waarin een aantal vreemdelingen arriveren in een hotel en om een kamer vragen. Een mooie setting en ook sfeervol aangekleed (een hotel dat zich op de staatsgrens bevindt aan het eind van de jaren '60). Een mysterieus verhaal waarbij de uitstekende montage hier zeker aan bij draagt. Genoeg goeie scenes, maar de finale gaat helaas wat te lang door en het verhaal hangt wel van toevalligheden aan elkaar.

avatar van the hustler
Wie de stijl van Tarantino wil kopiëren moet beginnen met een sterk scenario. Laat het nu net dat zijn wat deze film mist. Sterke opening, maar wat daarna volgt kan de verwachtingen niet waarmaken.

avatar van Boneka
Het heeft zeker de stijl van Tarantino, maar daarmee is alles wel gezegd. Geen ultra dialogen en helemaal niet zo bloody. Voor de rest heeft ie wel punten die lijken op films van Tarantino. Dakota Johnson past daar helemaal bij. Cynthia Erivo is ook een heerlijke personage en kan daarbij ook heerlijk zingen. Jammer dat ze een pruik draagt, want die stond haar wel goed.

Het plot is misschien niet al te sterk, maar dat vind ik juist bij dit soort films niet zo erg. Vormgeving, stijl, kleuren details en muziek maken het geheel tot een mooi plaatje. Wat ik ook erg leuk vond waren alle aaneenschakelingen van personages die vanuit hun perspectief werden belicht vanuit een andere camerahoek (top gedaan!) Van tijd tot tijd is ie misschien een tikkeltje saai met weinig jus, maar in zijn geheel valt ie best te pruimen. De muziek heeft wel een absolute meerwaarde in Bad Times at the El Royale. Zonder dat sausje zou ie een stuk minder uitblinken.

Film 3.5
Beeld 4,0
Geluid 4.5
Muziek 4.5
Extra's 3.5

avatar van Macmanus
Eens met NRC.

De setting is best tof en de in eerste instantie soort Agatha Christie 10 kleine negertjes set-up kon mij wel bekoren. Maar het scenario rammelt aan alle kanten en mond uiteindelijk uit in een voorspelbare voorstelling. Bepaalde acteurs kwamen ook niet echt over. De donkere vrouw heeft wel een strot maar ze nam de regieaanwijzing kijk altijd wantrouwend uit je ogen wel erg letterlijk. Of zo een gek meisje weer cliché gespeeld maar vooral geschreven. Ergste was Chris Hemsworth. Ik vind hem niet zo een slechte acteur, maar hij is een goedzak. Dit soort wannabee bad guys kan hij niet spelen. Maar ergste blijft dat de film eigenlijk nooit verrast. De film neemt erg veel tijd maar weet dat nergens mee te verantwoorden.

Nee de vernieuwing in Hollywood moet niet van deze God(d)ard komen.

2 sterren.

De vergelijking met Tarantino is al vaak genoeg, en natuurlijk ook terecht, gemaakt. En ondanks dat het nergens zo broeierig wordt als in de beste flicks van de maestro, vond ik dit toch een heel aangename film. Hij zat erg lekker in elkaar op hier en daar wat onlogische dingetjes na. Het trage tempo sleepte soms net iets te veel maar was over het algemeen van prima. En de sfeer en de soundtrack vond ronduit goed. Naar het einde toe kakt de boel even een beetje in, maar als geheel vind ik het een dikke voldoende.

avatar van DjFrankie
Wel aardig maar vrij low budget. 1 locatie weinig acteurs en veel herhalingen. Had toch een andere film verwacht na het lezen van het plot.

Soundtrack en setting (eind jaren 60 maken echter veel goed).

avatar van Noodless
Boneka schreef :

Inderdaad ....vooral de aaneenschakelingen van de personages vanuit hun perspectief vond ik knap gedaan. Goed acteerwerk, mooie vormgeving, sfeervol en natuurlijk de muziek die toch wel een meerwaarde biedt. Naar het einde toe misschien iets wat minder qua uitwerking en dat bedoel ik die sekte en uiteindelijk ook al die toevalligheden. Daar tegenover staat wel dat er naar het einde toe ook een paar verrassingen in de film verwerkt zijn die je niet ziet aankomen. Goeie film ! 7,5/10