Bad Times at the El Royale (2018)

Thriller

geregisseerd door Drew Goddard
met Jeff Bridges, Cynthia Erivo en Dakota Johnson

Zeven vreemden, ieder met een duister geheim, ontmoeten elkaar in de El Royale. De El Royale is een vervallen hotel in de buurt van Lake Tahoe in Californië. Gedurende de avond heeft een ieder zijn kans op verlossing. Voordat de hel losbarst.

• vanaf 20 februari te koop op dvd en blu-ray

avatar van Rickyman
Niets nieuws als ik zeg dat deze film veel gelijkenissen heeft met Tarantino's The Hatefull Eight, alleen zit ik bij een Tarantino voortdurend met een grijns op m'n smoel en hier kreeg ik zo af en toe wel de neigingen om te gapen.

avatar van IH88
“Tonight we get to be our own gods.”

Heerlijke film. Regisseur Drew Goddard heeft goed gekeken naar Tarantino, en Bad Times at the El Royale is een kleurrijke, eigenzinnige en waanzinnige cocktail van verschillende genres en stijlvormen. Misdaad, drama, thriller, musical etc. Alle genres komen langs.

De niet-chronologische vertelwijze voelt nergens aan als een trucje van Goddard, en het voegt ook echt iets toe aan het verhaal en de sfeer. Het acteerwerk is ook uitstekend, en alle acteurs hebben duidelijk de grootste lol met de soms lange dialogen, scenes waarin gezongen wordt en de soms expliciete en gewelddadige scenes. De scene met Bridges en Cynthia Erivo, waarbij Erivo 'You Can’t Hurry Love' zingt terwijl Bridges onder de vloer naar een tas met geld zoekt, is briljant. Zo zitten er nog wel meer scenes in, en ik heb de gehele speelduur met een grote glimlach naar alle waanzin zitten kijken.

avatar van Banjo
Ik vond de verhaal lijnen nog wel interessant maar voor de rest voelde het zo leeg als een hotel aan.
Hier had veel meer in gezeten.

2 1/2 ster

avatar van psychopath
Gave film waar ik niets over gehoord had. Ik dacht eerst Nick Nolte te zien in het begin maar vanuit een andere hoek zag ik dat het Jeff Bridges was 1 van mijn favoriete acteurs.

Op Bridges en Hemsworth na kende ik de rest niet iets wat ik steeds vaker begin mee te maken nu ik ouder word.

Die scène van Hemsworth met zijn sekte deede even aan far cry 5 denken, degene die het spel gespeeld hebben weten wel waarom.

Al met al een geslaagde film.

Dikke 3.5