• 8.602.963 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The One I Love

Een echtpaar (Elisabeth Moss en Mark Duplass) dat al enige tijd kampt met huwelijksproblemen, besluit samen om een weekendje weg te gaan in een poging om hun problemen op te lossen. Eenmaal aangekomen op het weekendverblijf blijkt er een nog groter probleem op hen te wachten.

image

avatar van eRCee

eRCee (moderator films)

Ik mis de techno-dolly die men in Orphan Black gebruikte. Moss is goed, maar veel trekjes komen terug in The handmaid's tale, en daar haalt ze er echt alles uit.

avatar van schumacher

schumacher

Saaie film was het, sleepte mij helemaal niet mee en de muziek was rete irritant.

avatar van mrklm

mrklm

Regie: Charlie McDowell

Op advies van hun relatietherapeut [Ted Danson] nemen Sophie [Elisabeth Moss] en Ethan [Mark Duplass] een korte vakantie in een bungalow dat, aldus de therapeut, al veel relaties heeft gered. Al snel komen Sophie en Ethan tot de ontdekking dat ze niet alleen zijn. Sophie vindt in het gasthuis een dubbelganger van Ethan, maar Ethan treft daar juist een vrouw aan die sprekend op Sophie lijkt. Wat ziet hier achter en wat betekent dit voor hun relatie? Een film die volledig past in de traditie van The Twilight Zone, met een boodschap over het onhaalbare ideaal van de perfecte wederhelft. Intrigerende mysterie met perfect spel van Moss en Duplass.

avatar van flaphead

flaphead

Omdat ik een bloedhekel aan romance heb, ging ik hier toch met enige terughoudendheid in, maar het mystery-deel trok me. Gelukkig is dat ook hetgeen wat de overhand heeft, ook al is de basis de relatie. Dit is wel precies het soort mystery waar ik van hou, en eigenlijk vind ik het ook wel een pre dat niet alles exact verklaard is. Het voelt wat gek dat het stel de onverklaarbare situatie vrij snel voor gewoon aanneemt en probeert eruit te halen wat erin zit, maar ik denk dat dat de juiste keuze was omdat er een ander verhaal verteld moest worden. Het was wat jammer dat het uiteindelijk meer een jaloezie-verhaal leek te worden, daar lag de nadruk teveel op.
Het is fijn dat er een nieuwe twist wordt gevonden door ze te laten ontmoeten, maar op de opzet naar het einde toe werkt toch niet helemaal. Als dan beide Sophies anders reageren op Ethan 2 zijn bewusteloosheid, is het duidelijk dat Sophie 2 meegenomen wordt. Ik vond dat een aardig einde, want zo lijken ze op een faire manier tóch te kiezen voor wat ze eigenlijk willen; met de ander weg. Echter bleek bij de slotscene dat dit dus tóch niet de opzet was (want Ethan was verbaast door de spek-opmerking), dus blijkbaar was de film in de climax minder slim dan eigenlijk leek.
Hoe dan ook, een prima vermakelijk stukje film als je van het genre houdt, voordeel van de twijfel. En gezien mijn vele spoilertags toch verrassend genoeg