Laskovoe Bezrazlichie Mira (2018)

Alternatieve titels: The Gentle Indifference of the World | La Tendre Indifférence du Monde

Kazachstan / Frankrijk

geregisseerd door Adilkhan Yerzhanov
met Dinara Baktybaeva, Kuandyk Dyussembaev en Kulzhamilya Belzhanova

Na de vroegtijdige dood van haar vader wordt Saltanat gedwongen haar idyllische plattelandsleven in te ruilen voor de wrede stad. Ze moet geld vinden om de grote gezinsschuld af te betalen die haar vader heeft achtergelaten en zo haar moeder uit de gevangenis te houden. Haar loyale, maar straatarme bewonderaar Kuandyk, volgt haar alleen maar om te zorgen dat zijn geliefde veilig is. De oom van Saltanat laat haar kennismaken met een mogelijke bruidegom, die belooft de schulden van haar familie af te betalen. Maar de hoop van Saltanat wordt onderuit gehaald als ze ontdekt dat de mannen in deze stad hun woord niet houden. Wanneer Kuandyk Saltanat probeert te helpen het geld op andere manieren te krijgen, raakt hij uiteindelijk meer in de problemen dan hij had verwacht.