La Fête des Mères (2018)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Marie-Castille Mention-Schaar
met Audrey Fleurot, Clotilde Courau en Olivia Côte

Alle moeders hebben hun eigen verwachtingen en ervaringen. Ze zijn een vooraanstaand figuur, kindermeisje, bakker, actrice, lerares, bloemist, journalist, werkloze of kinderarts. Ze zijn bezitterig, welwillend, onhandig, afwezig, alomtegenwoordig, overweldigd, schuldig, toegeeflijk, liefhebbend, breekbaar, in het volle bezit van hun middelen of hebben het hoofd verloren. Ze leiden een goed leven of hebben al een herinnering... Of het nu een zoon of dochter is, ze blijven - wat er met hun kind ook gebeurt - met de wens dat ze hen loslaten en de angst dat ze hen verlaten.