ad

Oorspronkelijke taal: Frans

Oorspronkelijke titel: Sauver ou périr

Releasedatum: 28 november 2018

Over Sauver ou Périr

Franck is een brandweerman uit Parijs. Hij redt mensen. Hij woont in de kazerne met zijn vrouw. Hij is gelukkig. Tijdens een interventie bij een brand offert hij zichzelf op om zijn mannen te redden. Wanneer hij wakker wordt in een behandelcentrum van Les Grands Brûlés, realiseert hij zich dat zijn gezicht in de vlammen onherstelbaar is verbrand. Hij zal opnieuw moeten leren hoe hij moet leven en accepteren om op zijn beurt gered te worden.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Movsin

Movsin

Ontroerende film.

Franck maakt het ganse proces door: het fysisch en psychisch lijden waarin vooraleer het niet aanvaarden van het nieuwe leven - dat zelfs in vraag wordt gesteld - zorgt voor heel wat dramatische toestanden en twijfels tot hij tot een moedig besluit komt.

"Ik hou van je. Blijf bij mij zoals ik ben en altijd zal zijn, en zelfs als ge niet wilt, toch bedankt..."

Schitterende bewoordingen en dialogen en vlekkeloze vertolkingen.

Moest af en toe denken aan "La Chambre des Officiers".