Celle Que Vous Croyez (2019)

Alternatieve titel: Who You Think I Am

Frankrijk

geregisseerd door Safy Nebbou
met Juliette Binoche, François Civil en Nicole Garcia

De op middelbare leeftijd gekomen lerares Claire is een gescheiden vrouw. Ze creëert een vals Facebookprofiel van een 24-jarige vrouw genaamd Clara om haar jonge geliefde in het oog te kunnen houden. Hij trapt echter niet in haar val, waardoor Claire het via zijn beste vriend probeert. Deze aanvaardt haar vriendschapsverzoek waarna hun valse vriendschap uitbloeit tot een al even valse liefdesrelatie. Stilaan krijgt Claire echter gevoelens voor de man die, op zijn beurt, voor de fictieve Clara valt. Een vrouw die hij nu ook in het echt wil ontmoeten.

• Vanaf 5 september in de bioscoop

Vanaf 5 september in de bioscoop (Cinéart Nederland)

avatar van Baboesjka
Meegenomen van de bibliotheek, en hij is mij niet tegengevallen. Het verhaal boeide mij van begin tot eind, ik vond het vrij spannend en intrigerend, en het acteerwerk vind ik goed. Juliette Binoche vind ik goed gecast voor de rol. Naar het einde toe werd het wel een beetje verwarrend, maar uiteindelijk werd het mij weer duidelijk. Het beeld ziet er mooi, helder uit. Fijn om gezien te hebben! 4*

Prachtig acteerwerk, verrassende wendingen, meerdere lagen om over na te denken. Open einde. Aanrader!

avatar van Iron Maiden
Juliette Binoche aged like a fine wine en acteert de sterren van de hemel. Daarnaast heeft de film een prachtige soundtrack en een sterke cameravoering. De film duurde in mijn ogen wel 30 minuten te lang, want het einde liet onnodig lang op zich wachten. Al met al zeker een aanrader om een keer gezien te hebben, maar dankzij het einde keldert mijn beoordeling met een halve ster.

Een hele saaie film.Ik verzette me nauwelijks om in slaap te vallen.Een gek verhaal over een oude vrouw die seks wil hebben met jonge mensen.Het feit dat de vrouw een intellectueel is, verandert niets.
Het principe is hetzelfde, een 50-jarige gescheiden vrouw wil seks hebben met jongere mannen die ze aan FB kent .In de rest van de film gebeurt er niets.