menu

Film / Cast en crew / Jackie Chan

zoeken in:
‘Jackie Chan overleden of is het een grap, ik weet het niet’ ????

Ik las op Internet in het engels dat Jackie Chan vannacht is overleden in het zieken huis aan een hart aanval maar verder kan ik weinig vinden, op teletekst niet, Nederlandse site niet, Wikipedia????

Weten jullie hier iets van???
Ik weet het echt niet??

Volgens mij een hoax die via Twitter is verspreid. Ik geloof het niet in ieder geval.

IcU
Dit soort berichten zijn dagelijks op internet te vinden.

Ben even verschillende webshops aan het nagaan voor JC films. Ik zie wel een box voor
€ 14,99 met 6 van zijn oudere films die niet al te veel mensen kennen. Misschien leuk voor echte verzamelaars. Link

Dat is een best matige box. Er staat dat er in de box de film "Fearles Hyena" er in zit maar uiteindelijk is het deel 2. In "36 Crazy Fist" zit Chan er niet in. En wat ze met de versie van "Wheels on Meals" hebben gedaan is mij ook een raadsel.

Volgens IMDB heeft Chan een klein rol in The 36 Crazy Fists (alleen in het begin).

Ja, een paar seconden maar.

Wat een onzin om meteen een poster met heel groot zijn naam en foto van hem op te zetten als die maar een ogenblik in voorkomt...

Het is i.i.g. geen box die ik zou kopen. Ik ben echter wel een filmkijker van films waar Chan in voorkomt, altijd vermakelijk, sommige vol met humor maar vooral actie. Een enorm toffe acteur. Maar mijn filmervaring blijft wel bij zijn latere films, die van de jaren '70 en '80 kijk ik liever niet.

Wat een onzin om meteen een poster met heel groot zijn naam en foto van hem op te zetten als die maar een ogenblik in voorkomt...

Sterker zelfs, er bestaan zelfs dvd's waar Chan ontzettend groot wordt afgebeeld, en als je de film kijkt zit hij er gewoon totaal niet in. Of his hij er in gemonteerd met stukken uit een andere film.

Voorbeelden:

http://i43.tower.com/images/mm107019965/snake-in-eagles-shadow-2-jackie-chan-dvd-cover-art.jpg

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRr6m87aaMDpshP4yts1YQtuLdvh2bQmfDUn8N7ig-1OhYvG1koOA&t=1

http://mixunit.com/ProductImages/dvds/DVDS937.jpg

tsk, tsk

Nee, klopt niet. Er staan meerdere berichten op YT dat het niet klopt en bij de film Chinese Zodiac hier op MM, quote een gebruiker wat Chan zei.

Als het echt waar was, had ik het erg jammer gevonden. Stiekem hoop ik ooit op een Rush Hour 4 en een 3de deel van de Shanghai.

4 dagen geleden werd Jackie 60 jaar!

Dick2008
Ik reageer hier hoewel je hebt ook dit topic Film >> Toplijsten en favorieten >> De beste Jackie Chan film .
Heb van Chan nog een aantal films liggen die ik zeer binnenkort (opnieuw) zal bekijken. Het beste vond ik Jackie Chan: My Story (1998). Die ik erg interessant vind, alleen het is al een wat oudere documentaire, dan mis je dus was hij daarna heeft gedaan. O.a. de Berlijnse beren/goede doelen.
Naast gevechten en spectulaire stunts zit er ook humor in de films. Aziatische cinema en martial arts ben ik nooit liefhebber van geweest. Heb vroeger alleen de serie Kungfu gezien. Actiekomedies zijn juist wel leuk (Roger Moore-Bondfilms, Taxi...). Goede acteur vind ik het niet, maar hij brengt het goed. Sympathieke man.

Ik heb tot nu toe 6 films gezien + die docu, die ik het beste vind tot nu toe. En van de 6 films Rumble in the Bronx en The Accidental Spy.

.

Dick2008
Ik heb er nu 11 gezien + de docu (die blijft het best)

Toch ook nog precies een top 5 van films die ruim boven gemiddeld scoren.
Chronologisch, niet heel precies, maar ongeveer:

1 Police Story 4: First Strike (1996)
2 Rumble in the Bronx (1995)
3 The Accidental Spy (2001)
4 Thunderbolt (1995)
5 Who Am I? (1998)

Dick2008 schreef:

De beste man heeft ongeveer 55 films gemaakt dus veel kijkplezier!

Dick2008
In meer als 100 films heeft hij gespeeld. En hij acteert nog steeds.

Je hebt gelijk. Maar in ongeveer 55 films heeft hij een hoofdrol in (zolang hij geen hoofdrol speelt, kijk ik het ook niet).

Dick2008
Dick2008 schreef:

Toch ook nog precies een top 5 van films die ruim boven gemiddeld scoren.
Chronologisch, niet heel precies, maar ongeveer:

1 Police Story 4: First Strike (1996)
2 Rumble in the Bronx (1995)
3 The Accidental Spy (2001)
4 Thunderbolt (1995)
5 Who Am I? (1998)

Nu 23 gezien (+ 2 docu's ook nog Jackie Chan: Fast, Funny and Furious (Video 2002) - IMDb ik vond die maar matig maar deze Jackie Chan: My Story (1998) is juist erg goed)

maar er zullen nog wel wat bijkomen.

Die ook goed scoren zijn:

Gorgeous (1999)
Operation Condor (1991)
Operation Condor 2: The Armour of Gods (1987)
Rush Hour 2 (2001)
Rush Hour 3 (2007) zeer goed
City Hunter (1993)

Hij is verder nog steeds goed voor een top 10 notering, favoriete acteurs, hoewel ik er verder geen fan van ben of zal gaan worden maar dat geldt voor die andere acteurs ook niet. Ik vind hem gewoon grappig/vriendelijk en goed in zijn stunts. Zijn films zijn toch behoorlijk gevarieerd en spelen op verschillende locaties af.

Een van de leukste en grappigste acteurs die ik ooit heb gezien.
Hij lijkt mij een hele sympathieke man.

kappeuter (crew)
geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=s3xFgCn376k

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:40 uur

geplaatst: vandaag om 19:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.