Jing Cha Gu Shi 2013 (2013)

Alternatieve titels: Police Story 2013 | Police Story: Lockdown | Police Story - Back for Law | Ging Chat Goo Si 2013 | Police Story Legend | 警察故事2013

China / Hongkong
Actie / Misdaad

geregisseerd door Ding Sheng
met Jackie Chan, Ye Liu en Tian Jing

Rechercheur Zhong Wen (Jackie Chan) brengt een bezoek aan zijn dochter Miao (Tian Jing). Per abuis worden ze gekidnapt door Miao's vriendje Wu Jiang (Ye Liu), die de kidnapping heeft georganiseerd om de vrijlating van een gevangene te bewerkstelligen. Als ze zien dat ieders leven op het spel staat beginnen ze aan een strijd tegen de tijd en elkaar.

avatar van Metalfist
Whoohoo nieuwe Police Story! De eerste 3 films waren amusant vermaak maar Chan wist met New Police Story werkelijk te knallen. Ben benieuwd wat hij hier weer van weet te maken.

avatar van schram101
Coole trailer. De laatste van deze serie was natuurlijk keibruut, dus ik kijk hier erg naar uit!

Ben benieuwd! Jackie chan is weer terug

avatar van jarno1975
Decec schreef:
Ben benieuwd! Jackie chan is weer terug

Hij is nooit weggeweest hoor.

jarno1975 schreef:

Hij is nooit weggeweest hoor.

Nee weet ik, niet zo vaak film gezien, dus lang geleden...

Net gezien police story 2013.
Totaal anders als de eerste 4 police story films.
Heeft meer weg van de serieuzere New police story uit 2004, alleen deze is nog grimmiger en harder.
Het begin is redelijk rommelig, maar na een half uurtje komt de film redelijk uit de verf en ontwikkeld zich daarna in een goed verhaal met een zeer boeiend einde wat goed in elkaar zit.
Zit meer verhaal in en minder actie, dus niet een typische jackie chan film, maar voor de echte fans een lekker harde JC film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze film uit de Police Story reeks is zowat de donkerste Jackie Chan film die ik al gezien heb. En als ik mijn lijstje nakijk moet dit mijn 41e film zijn van de man. Chan wordt alweer een dagje ouder en je merkt wel dat de actie hem nog wel afgaat, maar de conditie niet meer mee wil. Daardoor zijn z'n laatste films vooral met meer humor of historische dramarollen. In deze film is het ook minder dan we van hem gewoon zijn, maar wordt dat wel gecompenseerd met een wat serieuzere omkadering. En op zich gaat hem dat niet zo slecht af. Je merkt wel dat het nog wat zoeken is, maar op deze manier wil ik gerust nog wel wat films van hem zien. De film ligt wat in de lijn van de Amerikaanse films met bvb Jason Statham of Bruce Willis. Het is even wennen en zeker niet het beste deel uit de bekende reeks, maar het is ook weer niet slecht.

Naar aanleiding van de positieve kritieken, hier, deze productie gaan zien. Maar ik ben toch minder enthousiast. Natuurlijk is er genoeg actie te bewonderen, maar er werd, in combinatie met explosies, bloed en het breken van botten, wat afgekletst. En ik miste de stunts. Bovendien was het verhaal over wraak en schuld, broodmager. En dan al die alles verprutsende flashbacks, die voor het merendeel met het eigenlijke verhaal weinig van doen hadden. Jackie Chan acteerde heel behoorlijk, maar voor het slagen van een film is meer nodig.

grote jackie fan maar dit is niks

Goed.

Chan heeft zichzelf in een lastige rol gedwongen. Blijft hij trouw aan z'n formule dan wordt er gezeurd over originaliteit, wijkt hij af van z'n formule dan klaagt men over het gebrek aan formule. En dan zorgt z'n leeftijd er ook nog eens voor dat die formule niet meer zo makkelijk haalbaar is.

Mij stoort het verder niet zo. Met deze film bewijst hij nog steeds in staat te zijn een leuke actiefilm te dragen, zelfs al zit er wat minder actie in dan vroeger. Dat wordt dan opgevuld met aardige intrige en voldoende spanning om de film vlotjes naar z'n einde te loodsen.

Ziet er verzorgd uit, Chan doet het goed en het verhaaltje is meer dan voldoende voor een filmpje als dit. Er echt ergens bovenuit springen doet het niet, maar qua vermaak meer dan voldoende. Leuke nieuwe wending voor een geinig reeksje met andere woorden.

avatar van ambrosini
Heb altijd genoten van police story's tot dat Jackie dit (sorry dat ik het zeg) b film heeft gemaakt. Weinig Jackie en veel gezeur.. vond het meer een film waarin Jackie eigenlijk van karate kid naar sensei rol wil gaan. Hij ziet er heel oud uit en condittie is ook niet meer als vroeger..

avatar van dvdfreak123
Ben nogtans altijd blij om een nieuwe jackie chan te zien maar deze is niks het kijken niet waar. Flutverhaal. Saai.kzou hem niemand aanraden zeker niet de chan fans want zijn andere dingen van hem gewoon.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Jackie Chan ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld..
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van Argyle
Hoewel Chan hier een stukje ouder is, Kan hij nog steeds goed acteren. Prima film om naar te kijken. En een super verhaal. Het had wel iets harder mogen wezen. En er zouden meer vechtscenes aanwezig mogen zijn.

voor de rest top film.

3.5

avatar van jankiebold
Tja na een poosje kijken dacht ik zal ik hem maar uitzetten , had niet verwacht wat ik zou moeten verwachten, de hele tijd maar gissen waar gaat het nu over? maar voor ik de stopknop aan wilde raken krijgt de film ineens een krachtige wending in het laatste half uur en wordt het een geweldige thriller en wordt alles duidelijk, een film die dan een prachtig einde krijgt

avatar van DragQueen
Aangename actiefilm. Jackie Chan is duidelijk op dreef, zorgt voor de nodige gevechten, en zet een prima rol neer. Verder is het verhaal degelijk uitgevoerd. Over het algemeen wordt de spanning goed opgebouwd, en de gevechten zijn vrij hard en vermakelijk. 3,5 Ster.

Chan mag best wat rustiger aan doen, en de bijna saaie actiescenes nemen we op de koop toe, maar kom wel met een fatsoenlijk verhaal. Origineel hoeft het ook niet te zijn, maar dit slaat nergens op, waarbij er ook nog een paar misplaatste pogingen inzitten om diepgang te creëren bij de slechterik.

Daarnaast is de setting lelijk en wordt het nooit spannend. De aardige mix die we in de reeks steeds zien tussen drama en actie is hier ook weg.

avatar van Kondoro0614
Jing Cha Gu Shi 2013

Ik ben een beetje bekend met de Police Story films, ik heb het tweede deel hier wel op DVD staan maar dat is al jaren terug dat ik die gezien heb (tijd voor een herziening binnenkort). Ik zag dan toevallig Jing Cha Gu Shi 2013 op Netflix staan toen ik aan het rondsnuffelen was en ik wou hem eigenlijk al wel een tijdje bekijken dus eindelijk zover van gekomen.

Het verhaal vond ik wat aan de saaie kant, het concept was wel gewoon goed. De actie scenes waren ook gewoon goed. Het computer gedeelte was dan weer echt bagger en dat vond ik echt heel erg tegenvallen. Dat was eigenlijk gewoon geen moeite meer waard om naar te kijken. Over het algemeen dus een prima actie filmpje maar, niet echt speciaal.