Ging Chaat Goo Si Juk Jaap (1988)

Alternatieve titel: Police Story 2

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jackie Chan
met Jackie Chan, Maggie Cheung en Dennis Chan

Door alle moeilijkheden die Chan Ka Kui bij zijn vorige avontuur heeft veroorzaakt, is hij nu gedegradeerd tot verkeerspolitie. Maar als de slechteriken weer toeslaan en zomaar gebouwen opblazen, wordt Chans hulp ingeroepen. Tot hij plotseling wordt ontvoerd.

avatar van jackie chan
Goede film!!!

echt een Jackie chan film www.jackie-chan.nl

Beetje overdreven en ongeloofwaardige actie.
Allemaal erg over de top.
Teveel van het goede.

neo (crew)
Dat is vaak een kenmerk in Chan films. Vergelijkbaar met Bond als je het mij vraagt. Of heb je dit gevoel slechtse bij een kleine selectie Chan films?

avatar van jackie chan
neo schreef:

ja vind ik ook beetje James Bond achtig. leuk verhaaltje leuke komedie genoeg actie en leuke meiden alleen bij JC films zie je geen seks en dat is echt iets waar ik me bij bond zo over erger. 1 film 2 meiden 10 films met 20 verschillende meiden naar bed'

Gewoon Jackie

neo (crew)
Zag deze na jaren weer opnieuw. Hoogtepunten zijn het parkgevecht en de confrontatie in het enorme gebouw. Maggie Cheung liep zware hoofdletsel op bij de stunt waar ze onder de metalen poortjes door moest rennen en ergens midden in de vallende rij keihard werd geraakt. Meesterzet om Benny Lai die dove bommenexpert te laten spelen. De derde Police Story film blijft nog steeds de beste.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Explosiever dan deel één (in meerdere opzichten), maar het verhaal is niet erg boeiend en begint na enige tijd een beetje te vervelen. De actie is, zoals gewoonlijk, weer erg virtuoos en van topkwaliteit. > 3*

Leuke film, maar absoluut niet de klasse van het weergaloze eerste deel. Het verhaal kwam matigjes op gang en het duurde wat langer voor er echt iets gebeurde. De actie en humor die wel aanwezig waren, waren absoluut leuk, de soundtrack was weer geslaagd en de spannende ontknoping maakten een hoop goed. Toch ben ik een klein beetje teleurgesteld omdat het eerste deel zoveel malen beter was.

avatar van Kjell1408
Jackie Chan op zijn best. Ik vond hem persoonlijk wel minder dan het eerste deel, maar op zich blijft dit een goede Martial Arts film.

melchior7
Altijd slaat JC op die bril van ... wat is zijn naam?

avatar van DVD-T
Toch wel een stuk minder dan de eerste uit de Police Story reeks, maar door een aantal momenten toch nog wel leuk.

Aan de actie ligt het niet, die is namelijk volop aanwezig. Leuke stunts en lekkere flitsende gevechten. Het eindgevecht is smullen voor de actie/martial arts fans. Mooie snelle gevechten met verschillende tegenstanders met verschillende technieken. Het verhaal doet PS2 een beetje de das om. Het is een behoorlijk saai geheel. Het is na verloop van tijd gewoonweg niet interessant genoeg meer om te blijven volgen. Dan is het gewoon wachten op een goede actiescène en die komen gelukkig dan ook wel aan bod. De film is daarnaast te serieus, en mist het gewoon de leuke humor die het eerste deel wel had. Dat haalt het cijfer voor mij toch wel flink naar beneden. Gewoon degelijk, maar meer ook niet.

avatar van movie acteurs
Blijft een heerlijke trilogie met Chan.

Erg leuk vervolg op deel een. Erg goede stunts die we meestal krijgen van Chan. Ook een paar grappige momenten. En geweldige gevecht scene's. De explosie op het einde is ook werkelijk geweldig te noemen. 4,0.

avatar van aburex
Weer een leuke actie-komedie met de onnavolgbare Chan. Vooral de aftiteling met bloopers vind ik altijd erg leuk.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een pak minder dan deel 1 moet ik toch zeggen. Het duurt wat lang voor alles in gang schiet en de film is nog meer dan z'n voorganger een politiefilm met wapens en explosieven. Ook al zijn de Chan-gevechten hier aanwezig, hij heeft al leuker gevechten gehad.Op zich is het geen slechte film natuurlijk, maar helaas wat doorsnee in vergelijking met z'n andere actiefilms.

De film heeft niet veel te bieden ten opzichte van deel 1, behalve dat de actiescenes net wat beter zijn. Verder blijft het wel vermakelijk allemaal en de film kijkt erg makkelijk weg.

avatar van Metalfist
Jackie Chan en de speeltuin

Eind jaren '80 begon Jackie Chan precies meer en meer te vertrouwen op het succes van zijn vorige films waardoor hij dacht dat een vervolg geen kwaad zou kunnen. Gevaarlijke zet als je het mij vraagt want vervolgen hebben meestal de neiging om niet zo goed ontvangen te worden maar met Project A II bewees Chan dat hij nog wel wat in zijn mars had. De eerste Police Story film is één van de beste films van de Aziatische superster dus ik was wel benieuwd wat hij er hier van ging maken.

Al moet ik toegeven dat ik mijn hart vasthield toen duidelijk werd dat dit een rechtstreeks vervolg was. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ze voor het tweede deel gewoon de ideeën gerecycled hebben die ze niet meer in de eerste film kregen of die te flauw werden bevonden. Gelukkig is dat bij Police Story II niet zo maar toch valt het op dat deze sequel niet kan tippen aan zijn voorganger. Komt voornamelijk ook omdat het eerste deel qua actie misschien wel het beste is wat Chan tot nu toe op het scherm heeft getoverd, heel dat gevecht in het winkelcentrum is legendarisch en het is moeilijk om dat te kunnen toppen. Toch zitten hier ook sowieso een aantal indrukwekkende scènes in. Het gevecht in de kinderspeeltuin bijvoorbeeld of heel de finale die heerlijk begint met die ontploffende bommetjes. Ook op gebied van verhaal blijft dit degelijk vermaak doordat er een goed doordacht en logisch plot is verzonnen dat zich concentreert op de serieuze kant van Chan. Deze keer geen fratsen of komische elementen maar gewoon een degelijk politieverhaal.

Police Story II is dus niet zo indrukwekkend als zijn voorganger qua stunts maar Chan laat hier toch wel weer degelijk werk zien. Blijft toch enorm fascinerend wat die man allemaal durft (en overleeft heeft) want tijdens de aftiteling zie je toch alweer dat het allemaal een paar keer misloopt zoals door het verkeerde raam springen. Maggie Cheung is ook weer van de partij als Chan's vriendinnetje May maar verdwijnt naar het einde van de film vanwege de zware verwonding die ze oploopt in de domino scène in de fabriek. Haar rol wordt verder gespeeld door Crystal Kwok (die ook een vrouwelijke agente speelt) al is dat bijna niet op te merken. Cheung was vrij waardeloos in het eerste deel (de dialogen die ze daar allemaal uitkraamde!) maar weet hier de balans naar de goede kant te brengen. Ik hoop ze in ieder geval nog wel wat meer te zien verschijnen. Kwok-Hung Lam en Bill Tung nemen hun rollen als respectievelijk Supt. Raymond Li en Bill Wong terug op en dat is sowieso ook een pluspunt. Het is echter de toevoeging van Keung-Kuen Lai als dove bommenexpert die de film nog net dat extraatje geeft. Heerlijke rol in ieder geval.

Minder dan het eerste deel maar het kan er zeker en vast mee door. Police Story II bouwt verder in de lijn van zijn voorganger en moet qua actie maar een beetje onderdoen. De cast is terug op zijn vertrouwde plaats en de nieuwkomers zijn de moeite waard. Ben benieuwd naar de volgende sequels.

Zelfde niveau.

Lijkt me wel dat Chan met deze films een precedent geschapen heeft. Eind jaren 80 kwamen dit soort politiefilms plots sterk in trek bij oude toenmalige martial arts talenten (Corey Yuen, Tsui Hark, Chia-Liang Liu en Woo-ping Yuen), ben er eerlijk gezegd geen al te grote fan van.

Ook deze film is redelijk doorsnee. Chan zorgt voor wat aardige gevechten, een paar komische scenes en aardig wat stuntwerk, maar het weet gewoon niet de gehele lengte te boeien. Moet wel zeggen dat ik een versie van 120 minuten gezien heb, neem aan dat die extra scenes niet voor echt veel extra geweld gezorgd hebben.

Eindscene is wel de moeite, valt me wel op dat Chan in deze eerste twee films tot twee keer toe een geweldige setting helemaal aan vort heeft gekregen, heeft toch wel iets extras als het zonder effecten wordt gedaan. Maar verder iets te weinig actie, iets te veel policier.

avatar van Richard_Voorhees
Deze tweede Police Story vind ik net zo vermakelijk als de voorganger.
De geweldige vecht- en actiescènes en de humor weten mij nog altijd prima te entertainen.
De explosies zijn behoorlijk over the top, maar ook dat vond ik niet storend.
Erg leuk voor een keer.

avatar van as
as
Weer eens herkeken en viel me best mee. Best leuke Chan en Pak beter dan de eerste policy story die teveel leunde op flauwe humor. Niet dat dat hier helemaal verdwenen is maar zit nu in ieder geval minder in de weg van de coherentie. Stukje serieuzer ook en wat meer gedoseerde humor. Verhaaltje heeft ook dit keer weer weinig om het lijf en sommige scenes lijken soms ter plekke bedacht. Niet dat het wat uitmaakt want Chan is hier op de top van zijn kunnen. Te gekke vechtscenes hier en daar. Hoewel dat irritante vriendinnetje van mij in het vorige deel al van kant gemaakt had mogen worden. Een 'ongelukje' zit in een Chan film altijd in een klein hoekje. leuk.

avatar van Gang_Star
Iets minder, dit vervolg op het sterke Police Story, maar toch nog zeer vermakelijk. Komt helaas wat minder goed op gang en bevat eveneens een minder verhaal. Maar het zijn de strakke actiescènes en het bizarre stuntwerk wat deze film wederom leuk maakt. Qua humor ook best grappig, niet alleen van de kant van Jackie Chan, maar ook de aanwezigheid van zijn collega die 'waarschijnlijk last had van de vis' en die op de wc zat toen May tekeer ging tegen Jackie. Leuke tegenstand van de dove bommenexpert en ook weer een spectaculair einde waarin Jackie weer helemaal losgaat met zijn vechtstijl.

avatar van jerome998
Mooi verzorgd vervolg die op een natuurlijke wijze personages/bad guys uit de eerste film speeltijd geeft en zich verder focust op spannend en goed uitgewerkt nieuw verhaal.