Dip Huet Seung Hung (1989)

Alternatieve titels: The Killer | Bloodshed of Two Heroes

Hongkong
Actie / Misdaad

geregisseerd door John Woo
met Yun-Fat Chow, Danny Lee en Sally Yeh

Jeff (Yun-Fat Chow), een huurmoordenaar, staat op het punt om zijn loopbaan te beëindigen. Tijdens zijn laatste klus verwondt hij per ongeluk de nachtclubzangeres Jenny (Sally Yeh), die daardoor blind raakt. Om de dure oogoperatie te bekostigen besluit hij alsnog een opdracht aan te nemen: de liquidatie van Triade-leider Hay Wong Hoi. Inspecteur Lee (Danny Lee), die aanvankelijk jacht maakt op The Killer, voelt zich gaandeweg op een vreemde manier tot hem aangetrokken en kiest tenslotte zelfs zijn zijde. Ze erkennen elkaar als wapenbroeders en binden gezamenlijk de strijd aan met de triades.

avatar van henkies
Super motherfucking vette actie film Helemaal mn ding.

avatar van Chucky92
Had de versie gezien met de Katoneese audio, maar de audio leek wel gedupped (of gedubbed hoe het ook heet), andere mensen ook opgevallen?

avatar van Vinokourov
Tsja, die actie is wel stijlvol in beeld gebracht. Gelukkig maar want anders was het echt een vervelende ordinaire actiefilm met veel geschiet. Maar ondanks dat wordt The Killer na een tijdje toch erg overdreven als Yun-Fat Chow weer eens een keer een hele groep mensen omver schiet. Het misdaadverhaal vond ik ook niet bijster interessant.

avatar van Majestics
Wel mijn ding, deze film. Mooie achtergrond muziek, een enorm coole Chow Yun Fat in pak, en genoeg geknal. Vooral de scene in Ah Jong's appartement met de lege pistool was indrukwekkend vanwege de regie en muziek erbij.

avatar van Gang_Star
Stijlvolle actiefilm zoals John Woo ze vaker maakt. Met veel vuurkracht zet Chow Yun Fat het hoofdpersonage neer als een zeer sterk karakter. De film kent een hoop actiescènes die er erg mooi uitzien en ook de vele stunts mogen er wezen.

avatar van HK Senator
Mooi vorm gegeven maar van het verhaal heb ik slechts delen begrepen. Dat komt vooral omdat in mijn beleving alle mannelijke hoofdpersonen op elkaar leken.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en het was geen slechte film, maar echt waw vond ik hem ook niet. Het was toch iets minder m'n ding. De film biedt wel wat meer dan een gewone actiefilm, maar echt wild werd ik er wel niet van.
Goed voor een keertje, maar hoef deze niet meer terug te zien.