• 10.522 nieuwsartikelen
  • 8.962.260 stemmen

Tayna Pechati Drakona (2019)

Avontuur / Fantasy | 120 minuten

Genre: Avontuur / Fantasy

Alternatieve titels: The Iron Mask / Journey to China: The Mystery of Iron Mask / The Mystery of Dragon Seal: Journey to China / Viy 2 / Тайна Печати Дракона

Oorsprong: Rusland / China / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Oleg Stepchenko

Met onder meer: Jason Flemyng, Arnold Schwarzenegger en Jackie Chan

Gesproken taal: Mandarijn, Spaans, Frans, Engels, Russisch en Duits

Plot Tayna Pechati Drakona

De Engelse reiziger Jonathan Green ontvangt van Peter de Grote een bevel om het Russische Verre Oosten in kaart te brengen. Opnieuw begint hij aan een lange reis vol avonturen die hem uiteindelijk naar China brengen. De cartograaf zal onverwacht met vele adembenemende ontdekkingen worden geconfronteerd, bizarre wezens tegenkomen, Chinese prinsessen en martial arts krijgers ontmoeten en zelfs de koning van alle draken tegenkomen: de Dragon King. Wat kan er gevaarlijker zijn dan oog in oog te staan met Viy, behalve het nogmaals te doen?

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Met een budget van $48 miljoen is dit de duurste Russische film tot nu toe.

avatar van 606

Komt deze nog ?

avatar van pako

pako

Wanneer is de release in nederland, moet toch wel geweldige film worden.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Schwarzenegger in trailer 'The Iron Mask' met Jackie Chan | Filmtotaal filmnieuws

Ziet er redelijk vermakelijk uit, maar het lijkt me achterhaald. De CGI lijkt ieder geval op iets van begin van de eeuw. Het is te hopen dat het ieder geval nog leuk kan worden. Vanwege Arnold wil ik 'm sowieso zien. Komt ook zo goed als niet met een bioscooprelease, dus dat wordt kijken via een andere weg.

avatar van Basto

Basto

Komt 10 april uit. Kijk hier toch wel meer naar uit dan naar James Bond. Lijkt me een fantastisch kitch feest.

avatar van Basto

Basto

O, lees dat Arnold en Jackie maar 5 min in de hele film voorkomen..... Weg enthousiasme.

avatar van Ray1976

Ray1976

8 Juni komt ie uit op Blu-ray: The Iron Mask (Blu-ray)

avatar van joolstein

joolstein

Doordat het eerste deel Viy (2014) een zeer groot succes was in Rusland en omstreken. Kon een sequel natuurlijk niet uitblijven. En dat werd vooral een groot opgezette popcorn-film. Nu kampte de eerste film met problemen rond het budget, dus als je voor je vervolg-film een nog groter budget wil hebben, is vooral handig als je buurland China is. Bijkomend nadeel daarvan is dat het alle kenmerken van grote Chinese productie heeft; overmatig gebruik van CGI, weelderige sets en kostuums en een niet altijd even duidelijk verhalen.

Het plot is daarom zelfs nog magerder. De Viy uit de titel (een verwijzing naar Nikolai Gogols verhaal) is weg. Hiervoor heeft plaats gemaakt een minuscule verwijzing naar 'De Man met het ijzeren masker' maar ach, daar draait het in dit soort actiefilms toch niet echt om. Enfin de film gaat van start, na wat een uitleg over een zegel,een draak, helende theeplanten en tovenaars, met een stel gevangene (waaronder Jackie Chan) die via een bericht van een postduif de gebeurtenissen van cartograaf Jonathan Green uit het vorige deel beschrijven.Deze is inmiddels onderweg van Rusland naar Tata...China.

De volgende gelukkige bijkomstigheid is dat de film gedistribueerd wordt door Universal Pictures. En daarmee hadden ze (denk ik) de beschikking over, in het westen zijnde bekende koppen. Zodoende dat Britse officier en gevangenis-directeur Arnold Schwarzenegger en gevangene Jackie Chan elkaar treffen. En deze twee opa's gaan zelfs nog even op de vuist. (beetje twijfelachtig opwinding; een 71-jarige versus een 64-jarige?) Goed voor reclame, maar ze zijn dus maar een nevenplot. Toch was het eerlijk is eerlijk best vermakelijk! Ook opa Rutger Hauer (RIP) komt nog even langs in een kleine cameo. Jason Flemyng speelt wel weer, één van de hoofdrollen en ook Charles Dance is nog even te zien. De verdere cast bestaat uit Chinezen en Russen die ik niet echt goed kende. Al was Xingtong Yao als de prinses wel een erg leuke dame, die aardig kon knokken.

Vermoedelijk komt deze film vooral tot zijn recht in de bioscoopzalen want hij is geheel in 3D opgenomen. De visuele effecten zullen daar dan ook erg mooi moeten zijn. (op een laptop is dat iets minder) Maar ook hier geldt dat het best vermakelijk en er goed uitzag. Iets minder was dat het wat episodisch aanvoelt (iets waar deel 1 ook al last van had) en de film is verder te overbevolkt met personages. Geen groot probleem want het werkte allemaal wel! Helaas is dat niet te zeggen over de delen in het Russisch en Chinees die in het Engels werden nagesynchroniseerd. Dat ging vaak ten kosten van het kijkplezier! Iedereen zag er daardoor een beetje stijf en robotachtig uit. Daarentegen staat dat het stuntteam van Jackie Chan ook veel lof verdiend voor een ​​aantal zeer goede levendige actie-scenes.

De film is niet aan te raden als je dit alleen voor Chan en Schwarzenegger, wil gaan bekijken, maar voor degene die een Russisch / Chinese Blockbuster wel zien zitten is dit lang zo slecht nog niet! Ik vond het best vermakelijk! (en ik was blijkbaar ook weer wat enthousiast met typen)

avatar van DreamTech

DreamTech

wat een ellende dit weer hele slechte animatie Over de Top prestaties Jacky chan ( man stop toch er is niks leuks meer aan jou ) en dan Arnie pfff een en al drama had ff niks anders te kijken vanwege de corona crisis maar zat me dood te ergeren !!

avatar van Waku

Waku

Die trailer alleen al met die belachelijk slechte effecten en slechte grappen.

Slecht geacteerd ook zo te zien.

ik pas

avatar van pamela200

pamela200

Als ervaren fotograaf en amateur cineast keek ik met grote belangstelling naar kleur, aankleding en belichting. Ook de scenes en opvolging daarvan. Het monteren van de hoeveel filmmateriaal naar een te volgen verhaal is een tijdrovend pokkewerk. Voor mij was het genieten. Het verhaal is leuk bedacht en mooi weergegeven. Beetje overdreven en soms oubollig maar het houdt de aandacht vast. 3 points ☺

avatar van xenotox

xenotox

Crap qua taal, visual effect en cheesy gebeurtenissen. Leuk voor kinderen misschien

avatar van Luudje10

Luudje10

Mijn vrouw heeft genoten van dit sprookje

avatar van schumacher

schumacher