Tie Wa (1973)

Alternatieve titels: Attack of the Kung Fu Girls | Kung Fu Girl | None But the Brave

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Wei Lo
met Pei-pei Cheng, Wei Ou en Jackie Chan

Het begin van de Republiek China. Generaal Yuen Sai-Hoi kondigt zichzelf aan als de nieuwe keizer van China. Hij tekent een verdrag waardoor Japan de macht over Noord-China krijgt, iets waar de bevolking niet blij mee is. Choi, een jonge studentenleider, wordt gearresteerd door Lui, het hoofd van een beveiligingsbureau in Peking.

davez
Slechts een jackie chan cameo. Gewoonlijk is zoiets uncredited behalve bij jackie chan niet. Het is een soort van remake van fist of fury maar dan met cheng pei pei in de hoofdrol.
Aardige gevechten maar niet anders dan de andere kung fu films uit de vroege periode. Bruce lee was zijn tijd toch ver vooruit.