Bo Bui Gai Wak (2006)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Benny Chan
met Jackie Chan, Charlene Choi en Michael Hui

De kameraden van Slipper (Jackie Chan) hebben een baby gekidnapt en hopen een fortuin aan losgeld te kunnen innen. De overhandiging van baby en geld verloopt echter niet als gepland. Terwijl de anderen alles in orde moeten brengen, zit Slipper daarom tijdelijk met de ontvoerde baby opgescheept, wat uiteraard niet zonder problemen gaat.

avatar van movie acteurs
Redelijk grappig filmpje. Maar toch wel een tegenvaller. Het begin vond ik niks en het einde vond ik nergens op slaan. Ik hou het op een 2,5.

Ik vond hem wat tegenvallen. Het begin en het einde waren wat minder. De film was maar gewoon. Ik ben veel meer gewoon van een Jackie Chan film. Verhaal was maar flauw. film duurde iets te lang. De vechtscenes waren dan wel goed.

avatar van Minotaures
Voor een Jackie Chan film duurt die wel lang.

avatar van jeroentjuhhhhh
Toch weer zwaar genoten van JC.

Heel typisch, wel wat lang voor zijn doen, echter verveeld het me nergens. Dankzij de zwaar vermakelijke actie scénes en de prima (flauwe) humor is het zo voorbij.

Had makkelijk wat korter kunnen duren, maar erg is het totaal niet. Zolang alle fijne elementen aanwezig zijn en blijven kan het mij niet lang genoeg duren. Paar stukken zijn zeker memorabel, strak werk weer van deze man. Leuk ook altijd die bloopers aan het einde .

Perfect voor de fans.

Punt kon misschien nog iets omhoog, maar helaas duurt de film nogal lang, het begon niet echt te irriteren, maar naar een tijd vond ik het toch wel leuk geweest.

avatar van xangadix
Veel te lang en af en toe te klef. Maar Jackie is nog steeds in topvorm.

avatar van MovieHolic
Bah, wat een kinderachtige film. Jammer dat Chan hierin meespeelde.

avatar van John Lee Hooker
Beetje flauw en het duurt veel te lang. Over Chan heb ik geen commentaar, zijn strakke moves blijven gewoon heerlijk en er zijn wat knappe lange shots. Er zijn wat bijzondere dingen zoals de trampoline, achtbaan, kinderwagen, ventilator wat wel bij de Japanners hoort. Ze weten je toch te verassen af en toe.
Er komen wat droge grappen voorbij maar grotendeels is het saaitjes en die baby vond ik maar irritant.

avatar van Ramon K
Japanners?

Ik vraag mij meer af wat ventilators en Japanners met elkaar te maken hebben.

13woutie13
Geinig filmpje met een hartstikke leuke Jackie Chan. Er zaten een paar toffe moves bij (reuzenrad, achtbaan enz.)
Wel jammer van het behoorlijk dunne en slappe verhaal, en natuurlijk de lange speelduur, had zeker 20 min korter mogen duren.
Wat me wel opviel waren de af en toe mooie stukjes muziek die kwamen. Zie je niet vaak bij een actie/komedie.

Gemiddeld filmpje, die nog wel wat hoger had kunnen uitvallen met een sterker verhaal en een wat kortere speelduur. Maar Jackie Chan heeft me zeker vermaakt.

avatar van John Lee Hooker
Sorry, ik bedoelde natuurlijk Chinezen. En wat ik met die ventilator etc. bedoelde was dat ze altijd met van die rare originele dingen aan komen zetten.

avatar van ILDIB
Duurt veels te lang. En r wordt door de rest van de cast echt dramatisch geacteerd.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Chan blijft altijd wel geweldig met een combinatie van humor en actie. Tussen de vele Amerikaanse films die hij doet voor het geld, zien we hem gelukkig nog wel terug in z'n betere films. De verhaallijnen zijn niet altijd even geweldig, maar Jackie Chan is dan wel telkens origineel in z'n gevechten. Zonder die bepaalde scènes hier te vernoemen zijn er weer locaties en attributen bij die geweldig zijn. Het lukt hem om opnieuw origineel uit de hoek te komen.

Ik had wat schrik voor de combinatie met de baby. Ten slotte is werken met baby's in een film niet altijd even gemakkelijk en denken de makers al snel dat een baby in beeld brengen al voldoende is om te scoren. Dat levert enkele rommelige scènes op, maar al snel valt het geheel wel op z'n plaats.

De film is niet één van de beste Chan-films, maar in elk geval beter dan de Amerikaanse blockbusters waarin hij meespeelt. Zeker niet slecht en een film die absoluut in de smaak zal vallen van liefhebbers van het genre.

avatar van aburex
Typische Chan-film met soms flauwe grappen, maar altijd steengoede actiescènes. Doet een beetje denken aan '3 men and a baby'. Inderdaad de film duurt een beetje te lang, maar voor de rest is hij best te genieten

Karlok
Leuke film is het, het is echt een aanrader.

Meneer Bungel
Trailer (Eng. subs).

avatar van Metalfist
Jackie Chan en de baby

Persoonlijk vind ik de latere Jackie Chan films een stuk minder dan zijn ouder werk. Nu niet dat dat ouder werk altijd getuigde van een hoog niveau (Fantasy Mission Force, brrr) maar zijn latere films beginnend van eind jaren '90 - begin jaren '00 zijn vaak toch net iets minder. Er kunnen echter nog altijd uitzonderingen zijn, zo verraste Chan me erg hard met New Police Story, waardoor ik toch altijd met een zekere interesse aan zijn films begin. Rob-B-Hood was een titel die me niets zei maar de plot leek wel eens garant te staan voor een vermakelijke film.

Alleen die speelduur, dat is de grote tegenvaller. Komedies die meer als 2 uur duren hebben naar mijn gevoel te veel inzakkingen en ook Rob-B-Hood ontsnapt daar niet aan. Geslaagde scènes worden afgewisseld met een aantal dode momenten (vooral eigenlijk alles met de gestoorde landlady) en dat is zonde want met een halfuur korter had er hier wel eens een 4* in kunnen zitten. De opzet is dan op zich ook wel vrij amusant te noemen maar het blijft wel een redelijk platgetreden pad want dit soort films waar twee mannen opeens een baby moeten gaan opvoeden hebben we al vrij vaak gezien. Qua humor leent de film dan ook regelmatig bij andere successen (zo is de scène waar Thongs en Octopus de baby kwijt raken op de bus een bijna exacte kopie van een aflevering uit Friends) maar ach, echt storen doet dat niet. Aangenaam verrast ook door het schrijfwerk van Benny Chan. Die schreef ook al het script voor New Police Story maar maakte bij mij een slechte start via Who Am I. Leuk om te zien dat hij zich toch heeft kunnen herpakken.

Ik heb sowieso wel de indruk dat de twee Chan's een geslaagd duo vormen. Na het succes van New Police Story ging Jackie Chan naar Benny Chan met de vraag om eens een film te maken waar hij niet de gebruikelijke good guy is. Daar kwamen ze op het idee om Jackie Chan de rol van Thongs te geven waarmee het één van de weinige keren is in zijn carrière dat hij een misdadiger speelt. Hoewel hij hier natuurlijk niet de definitie van slecht is maar eerder zowat in een schemerzone zit. Soit, in ieder geval is het een rol die hem goed afgaat maar vooral ook omdat hij zich op de actie kon concentreren terwijl Benny Chan de dramatische elementen in de film stak. Het resultaat is een typische Chan film waar hij weer met alle hulpstukken die hij in een kamer kan vinden de anderen te lijf kan gaan. Tof ook om Yuen Biao nog eens te zien in de kleine bijrol van politie inspecteur Steve Mok. Chan wordt hier bijgestaan door Louis Koo als Octopus en Michael Hui als Landlord en ze vormen een geslaagd trio. Er is niet veel dat kan toppen aan het trio Chan, Hung en Biao uit de jaren '80 maar dit kan er zeker mee door.

Vermakelijke film, daar niet van, maar een paar stoorfactoren waardoor ik hier geen 4* aan kwijt kan. Het is voornamelijk de lange speelduur die de film een beetje de nek omdoet. Chan is hier wel weer lekker op dreef (blijft toch schitterend wat die man nog allemaal kan) en wordt goed gesteund door Koo en Hui.

avatar van Donkerwoud
Vreemde actiekomedie waarbij de bekende acrobatische fratsen van Jackie Chan worden gekoppeld aan een absurd verhaal over baby-diefstal. De vrolijke hilariteit wordt erg bruusk onderbroken met onverwacht grimmige wendingen als praten over een abortus, een intens triest kinderloze vrouw en een grootvader die tot een babymoord overgaat Sowieso zijn er waarschijnlijk weinig films waar baby's zo consequent in doodsnood verkeren. Jackie Chan is echter zo charismatisch dat zelfs een waardeloos plot als dit bijdraagt aan een fijn gevoel van cheesiness en camp.

avatar van goongumpa
Ultra-belegen humor, maar spectaculaire actie en achtervolgingen. Kleine 2.5.

Dick2008
Chaotische film, het lijkt wel of die films met Chan steeds minder worden naarmate ik er meer zie. Hij moet in deze film ook opboksen tegen zijn mede-spelers vooral Louis Koo maar ook Hui waardoor hij minder sterk naar voren komt. Mooi gefilmd, een knappe Charlene Choi, wat goede actiescènes maar dat is het wel. 2.0

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette film die lekker wegkijkt.