• 8.223.633 stemmen

Met onder meer: Jackie Chan, Jennifer Love Hewitt en Jason Isaacs

Releasedatum: 12 december 2002

Over The Tuxedo

"Suit up for action!"

Taxichauffeur Jimmy Tong ontdekt dat er eigenlijk maar één regel geldt als je voor de playboy miljonair Clark Devlin werkt: blijf met je handen van zijn dure smoking af. Wanneer Devlin echter tijdelijk buiten beeld is na een ongelukje kan Jimmy de verleiding niet weerstaan en hij trekt de smoking aan. Hij komt er achter dat het pak meer blijkt te zijn dan wat het lijkt, en hij wordt in de gevaarlijke wereld van spionage getrokken. Hij moet samenwerken met een beginneling als partner die nog minder ervaring heeft dan hij.

imageimageimageimageimage

avatar van Wheely5

Wheely5

Ik vond het gewoon een heerlijke Jackie Chan film,.. heb genoten en gelachen.

LeonardoDicaprio

Een film à la Jackie Chan

*Humor

*Actie

*Mysterie

*Vermaak

Een 4*

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Best wel leuke film en in elk geval beter dan The Medallion of de Rush Hour trilogie. Ook al blijft dit één van de Hollywoodfilms die Chan puur maakt om z'n eigen projecten te financieren. Kan beter, maar als ontspanning werkt het nog wel met het verstand op 0.

avatar van geoffreys

geoffreys

Erg grappige film van Jackie Chan.

avatar van sofripa

sofripa

Ik lag op de bank. Dit kwam voorbij. Ben niet zo op Chan maar dit is me zowaar meegevallen. En Jennifer is toch wel een lekkere babe . 3 sterren dan maar

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Had hem al eens gezien, wel geinig.

avatar van harm1985

harm1985

Tegenvaller. Er gebeurt in het begin echt veel te weinig om de aandacht erbij te kunnen houden, dat je een verhaal moet inleiden, OK, maar om dat nu een half uur te rekken... alleen een karige actiescènes waarbij Chan aan een mountainbiker probeert te ontkomen. De rest van de film is ook maar zo zo, want op de een of andere manier is de actie een stuk minder leuk om te zien als het lijkt dat Chan het niet allemaal bewust zelf doet. En waarom bad guys eerst hun plan moeten vertellen, in plaats van lastige types meteen dood te schieten blijft me een raadsel.

avatar van the new guy

the new guy

Enorme tegenvaller idd. Ik ben een overtuigd Chanfan, wat is die man een koning. Vechten als de beste, stuntman en zeer inventief. Hij komt tegenwoordig het best tot z'n recht in komedies omdat die kop niet meer door kan gaan voor serieus en andere basale dramatische expressies. Verder niet erg omdat vrijwel elke regisseur dat ook weet.

Deze film is echter echt een flop. Groot budget, A acteurs en een aardig concept. Maar actiescenes met Chan zijn normaliter zo goed dat je niet veel nodig hebt om een goede film te maken. In deze film worden vechtscenes van Chan met de computer geupgrade. NIET DOEN!!! Afblijven van zijn sublieme vechtkwaliteiten, het wordt anders zo nep. Ik kon er niet doorheen prikken en heb me de hele film geërgerd.

avatar van Loisb

Loisb

Ik geef 3 sterren voor Jennifer Love Hewitt. Haha, nee hoor. Het is wel een vermakelijk filmpje voor een keer.

maffiosomontana

Het enige pluspuntje in de film is de charmante Jennifer. Voor de rest was het een behoorlijke tegenvaller.

avatar van DVD-T

DVD-T

Veel overdreven gedoe en erg weinig Jackie Chan in actie.

Wat de films van Jackie Chan kenmerken zijn de vechtscènes en de vele gave en halsbrekende stunts. In The Tuxedo vind je dat niet echt. Een enkele vechtscène is nog leuk, en dat was op het dak. Maar verder wordt er weinig gedaan. Chan miste in deze film vooral dat charisma. Hij leek er totaal geen zin in de hebben. Datzelfde geld voor complete miscast Love Hewitt. Past totaal niet in deze film. Ook de badguy miste veel om echte dreiging uit te stralen. Stormare doet het dan nog wel aardig. Verhaal bestaat uit complete onzin. Natuurlijk zijn de rest van Chan's films ook niet helemaal realistisch maar hier slaan de schrijver compleet door.

casualjaantje

Zeer matige,voorspelbare film met een teleurstellende Jackie Chan en een misplaatste rol van Jennifer. Ondanks de misplaatsing is Jennifer één van de weinige lichtpuntjes.

Slecht.

avatar van Bruens

Bruens

Het begon leuk, rest van de film viel me erg tegen, naar mijn mening een slechte rol van hewitt, met veel geschreeuw en weinig pit. Plot vond ik belachelijk en erg vergezocht. Chan af en toe grappig maar ik he betere films van hem gezien.

avatar van Peterke!

Peterke!

Alleen al voor Jennifer Love Hewitt wil ik deze film 5 sterren geven. Wat is zij toch een geweldige actrice en prachtig om naar te kijken. Maar de film liegt er niet om. Ik vind het een geweldige film en kijk het graag. Jennifer speelt grappig en als op het einde de bloopers komen lach ik me een ongeluk. Geweldige film en ze zouden echt nog eens eentje moeten maken samen.

avatar van Spetie

Spetie

Matige actiekomedie met een tegenvallen Chan in de hoofdrol.

Chan is een acteur die het vooral van actie en van zijn soms komische momenten moet hebben. In veel film in het verleden heeft hij zich daarmee al meer dan voldoende bewezen. In deze film komen die elementen echter totaal niet uit de verf. De vechtscènes vallen in zijn geheel tegen en missen ook duidelijk een goede choreograaf.

Verder heeft de film ook een behoorlijk gebrek aan humor. Het oogt vaak nogal ongeïnspireerd. Love Hewitt is een mooie vrouw om te zien, maar qua actrice stelt niet veel voor. Verder is het verhaal natuurlijk nogal vergezocht, maar dat gaat hier alleen maar storen omdat de film op andere vlakken duidelijk niet vermaakt.

Kortom, een film waar je weinig aan mist als je hem niet ziet.

avatar van Metalfist

Metalfist

Jimmy, I hate to say this, but don't take advice from women about women

The Tuxedo was één van de meer recente Jackie Chan films die ik al ooit eens had gezien. Het was niet meteen een succes als ik mijn vorige stem (1,5*) moet geloven maar die was ergens in het begin van mijn MovieMeter periode geplaatst en mijn smaak is nogal verandert tegenover toen dus ik hield er rekening mee dat dit me wel eens kon bekoren. Op zich had ik niet zo enorm veel zin in deze film want de nasmaak van The Accidental Spy zat nog in mijn mond maar bon, je moet film puur op zichzelf beoordelen.

En wat blijkt? The Tuxedo is in ieder geval nog een vrij vermakelijk filmpje geworden dat jammer genoeg nooit echt zijn volle potentie weet te benutten. Ik had hier maar al te graag een 4* aan willen uitdelen (is alweer van Drunken Master II uit 1994 geleden) maar daarvoor zijn er teveel kleine hekelpuntjes waar de film op vastloopt. Vooral het gebruik van special effects (die er op de koop toe nog niet zo geslaagd uitzien) is erg jammer, zeker wanneer je een heerlijke stuntman als Chan ter beschikking hebt. Natuurlijk is het verhaal rond een tuxedo die een hoogtechnologisch standje is waarmee je alles kunt doen wat je maar kunt bedenken compleet overdreven maar het zorgt voor een redelijk geslaagde kapstok waar je een aantal amusante scènes aan kunt hangen. De bad-guy wordt er met de haren bijgesleept (ik heb de film vrijdag gezien en op moment van schrijven is het zondag en ik kan me al niet meer herinneren hoe hij in het verhaal past..) om toch maar met een climax te kunnen afsluiten maar storen doet het niet.

Ik weet niet hoe het komt maar ik blijf Jackie Chan erg aandoenlijk vinden met dat brakke Engels van hem. Soms versta je hem gewoonweg niet maar ik ben hem na zo'n vijftigtal films nog altijd niet beu geraakt. De man straalt gewoon iets heerlijks uit. Chan is in de loop der jaren al regelmatig met schoon vrouwvolk opgedoken in zijn films en deze keer is de eer weggelegd voor Jennifer Love Hewitt. Een actrice die ik normaliter graag zie spelen en ook dit doet ze redelijk goed. Een ietwat vreemd personage als je het mij vraagt (ze wisselt nogal vaak van stemming) maar bon, de chemie met Chan kan er zeker en vast mee door. Voor de rest nog een paar leuke bijrollen van onder andere Colin Mochrie (Whose Line Is It Anyway!), James Brown en naar het schijnt is er een cameo van Bill Murray ergens op de achtergrond naar het einde toe waardoor je gebeiteld zit voor een amusante 90 minuten.

Zeker en vast niet het beste dat Chan heeft afgeleverd maar ik heb ook al een pak slechtere films gezien waaraan zijn naam is verbonden. The Tuxedo is een film die het vooral moet hebben van een handvol leuke scènes en een leuke cast. Tof om eens een keer gezien te hebben maar meer ook niet.

Onderhond

Chan op z'n Amerikaans.

Qua luchtigheid valt het allemaal best mee met Chan's Amerikaanse werk. Groots is het niet, maar wel vlotjes. Deze film duurde verder ook niet al te lang, wat het best makkelijk uit te zitten maakt.

Maar qua actie moet het steeds inboeten en Chan's Engels is bij momenten gewoon erg slecht te verstaan. Dat laatste is dan niet zo'n ramp, maar ik vind het wel jammer dat ze Chan niet wat meer stuntwerkkrediet durven te geven. Het is duidelijk dat z'n hand in de actiescenes mist, waardoor dat deel van de film vaak niet echt goed uit de verf komt.

Hewitt is redelijk flauw, Stormare als bad guy best te pruimen. Verder geen verhaaltje om van wakker te liggen, maar daar draait het sowieso niet echt om in films als deze. Redelijk flauw vermaak dus, maar niet enorm vervelend.

Tarkus

Leuk, maar toch een van de mindere uit het repertoire van Jackie Chan.

Minder actie dan gewoonlijk, minder spectaculair ook, en ook de grappen waren niet altijd geslaagd.

Maar voor een avondje fun, dan kan het nog wel.

Wel een opvallend goede soundtrack.

avatar van kevin_vp

kevin_vp

Leuke film om te zien direct na een begrafenis.

avatar van Decec

Decec

Een leuke actie/komedie/SF/Thriller film...

Leuk en grappig verhaal...

Grappig acteerwerk...

Leuk bekende acteur Jackie Chan...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van teacher

teacher

Grappig dat voor sommigen de film een tegenvaller is. Als je het verhaal leest zul je toch moeten weten dat je geen meesterwerk hoeft te verwachten. Gewoon een luchtige film met een simpel verhaal. Met deze instelling heb ik dan ook de film gekeken en vond ik hem wel te doen. Chan ben ik gek op en ik vond hem redelijk. De beste verassing was Jennifer. Fijn om der eindelijk eens niet met die storende, waterige, traanoogjes te zien spelen!

Leuk voor een keertje met het verstand op nul.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1962 stemmen

The Tuxedo

Deze productie heb ik maandagavond maar even gekeken omdat ik mij ontzettend veel zat te stressen voor mijn Rijexamen van gisteren. Hoewel ik soms wel gelachen heb om deze productie vond ik de film weinig tot geen inhoud hebben, het sloeg vrijwel nergens op en ik vond de film helemaal niet spannend. Toch doet Jackie je vaak wel aan het lachen zetten zoals ook bij deze film het geval was, was dat in deze film ook wel het geval, alleen was dit zeker niet de beste performance van Chan!

The Tuxedo is wel een film voor de familie, hoewel je bijna geen dooien ziet vallen (vaak zijn ze knock-out geslagen) blijft de film leuk voor het gezin, niet echt voor mij want ik ken Chan ook uit andere films waar hij velen maler beter presteert dan in dit werkje.

The Tuxedo gaat over de Playboy-baas die een speciaal pak heeft die met stroom en je zenuwen werkt om zo een geheel gevechts all-in pak te creëren zonder dat de drager daadwerkelijk lenig hoeft te zijn, dat doet het pak wel voor je. Wanneer de Playboy baas in het ziekenhuis ligt pakt Chan het pak op en gaat daarmee er van door en doet zich voor als de baas om zo mee te helpen in een strijd tegen watervergiftiging, ook best een simpel verhaal.

Nee, deze productie vond ik niet het beste!

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Leuke en vermakelijke film van Jackie Chan, niet de beste van hem, maar leuk voor een avondje vermaak zonder na te denken.

Vrij apart verhaal, maar wel leuk bedacht dat als Jackie Chan een speciaal pak aan heeft hij opeens van alles kan zoals dansen, zingen, vechten enz.

Leuke actie scenes verder, het einde was een beetje vaag met die insecten.

Maar al met al heb ik mij wel vermaakt.

avatar van blurp194

blurp194

Jackie Chan.

Daar verwacht je dan een fraaie vechtfilm met heel veel actie van, maar in plaats daarvan is dit dan een ietwat matig gelukte komedie. Dat zet een hoop mensen wel wat op het verkeerde been geloof ik... want zo slecht is het allemaal nou ook weer niet, vind ik eerlijk gezegd. Prettig vermaak waar je niet al te goed bij hoeft op te letten, want als je even niet oplet heb je niks gemist. Overduidelijk op geen enkele manier serieus bedoeld, en met plezier gemaakt - en dat straalt af op de kijker.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

The Tuxedo, een kostuum met de nodige snufjes lang voor Iron Man en Spider-Man in MCU er gebruik van maakten. Een verhaal dat het houdt tussen Mission Impossible en Upgrade.

Jackie Chan draait hier een echte Amerikaanse film, waarbij dus de gekende mix van humor en actie dit keer meer humor dan actie bevat. Chan is niet slecht, maar gaat hier niet voluit. De randfiguren zijn te slapstick, al moet ik toegeven dat het toch wel klikt tussen Chan en Hewitt. De focus ligt iets te veel op het verhaal en daar draait het niet echt om, geef wat meer actie aub. Toch best van genoten.