Jui Kuen II (1994)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Jackie Chan, Lung-Ti en Anita Mui

Wong Fei-Hung heeft zijn vader beloofd om niet meer te drinken, maar hij heeft het erg moeilijk om zich aan deze belofte te houden, aangezien hij zijn Drunken Fist techniek beter kan uitvoeren als hij dronken is. Hij moet zijn belofte toch breken als hij moet aantreden tegen een groep smokkelaars, die waardevolle chinese kunstvoorwerpen het land uit wil smokkelen.

avatar van Marvinleeaday
Het is me na 3 films wel duidelijk, Jackie Chan is niet mijn kopje thee.

Matige film waarin een man moeite heeft de belofte aan zijn vader om niet meer te drinken na te komen. Alhoewel de acrobatische actie-scenes zeker de moeite waard zijn, is de film in zijn geheel dat een stuk minder. Het toch al magere verhaaltje wordt nogal rommelig en chaotisch gebracht. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Duke Nukem
Een heel leuke martial arts film, waarbij het verhaal er niet bijster veel toedoet. Je moet soms de neiging onderdrukken om vooruit te spoelen naar het volgende gevecht. Die gevechten zijn, zoals gewoonlijk bij Chan, weer uitmuntend. Ook een grappige rol van Anita Mui.

Die drie grote vechtscenes zijn wel érg tof hoor. Kung Fu Hustle heeft die bijlenbende afgekeken van deze film zo te zien.