Huo Yuanjia (2006)

China / Hongkong / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Ronny Yu
met Jet Li, Yong Dong en Betty Sun

Huo Yuanjia (Jet Li) droomt er van om in de voetsporen van zijn vader te treden en een net zo legendarische vechter in China te worden als hij ooit was. Nadat hij zijn doel heeft bereikt, zorgt een persoonlijke tragedie er voor dat hij jarenlang verdwijnt. Niemand hoort nog van hem, totdat hij ineens verschijnt op een internationaal toernooi.

avatar van Moddermonster
Ik had hier gezien de punten veel meer van verwacht. In geen enkel opzicht haalt deze film het niveau van de toppers van Zhang Yimou.

avatar van Pazmaster
Een martial arts film zoals het hoort. Lekker veel gevechten met tussendoor ook nog een redelijk verhaal. Er zit gelukkig (bijna) geen kunst en vliegwerk in, daar heb ik zo'n hekel aan, de gevechten zien er stukken beter uit zo. Het eindgevecht vond ik niet zo sterk, het had wat spectaculairder gemogen, maar het past wel goed bij het verhaal. Voor de rest een prima film.

avatar van royals
Erg goed film ja. Maar ik vind het tweede deel van de film wel beter. Alleen soms een beetje te geweldadig. Maar wat verwacht je anders van een martial arts film? Het is wel zeker aangedikt, want het zou in het echt er niet zo bloedig aan toe gaan denk ik.

avatar van Baggerman
Tot mijn schande had ik deze nog niet gezien. Wel een van de betere van Jet, maar kan wat mij betreft toch niet tippen aan 'Once upon a Time in China'. Wel erg mooi in beeld gebracht allemaal hier, mooi dynamische en vloeiend! Het einde is een beetje een anticlimax en komt niet zo passend in een film als deze waar je toch een super-eindgevecht met jetje als overwinnaar verwacht. Maar dit ligt slechts aan mijn verwachtingen en niet aan de film. Wat dat betreft is het in ieder geval geen geijkte martial artsfilm en heeft deze prent wel een eigen smoelwerk.