Fei Ying Gai Wak (1991)

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Jackie Chan
met Jackie Chan, Carol 'Do Do' Cheng en Eva Cobo

Jackie Condor is een van Hongkongs beste geheim agenten en hij wordt door de Amerikaanse overheid ingehuurd om een waardevolle goudschat te vinden, die tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi's werd gestolen.

erg grappig en vooral in de windtunnel

avatar van jackie chan
goede film!!!

niet echt mijn favoriet,. op vhs slechte kwaliteit en ik hoef h3em eerlijk gezegd niet op DVD.

www.jackie-chan.nl

een van mijn favoriete Chan films. Geweldige humor en leuk verhaal.

Erg goede film, ik heb hem vandaag bekeken en ik was er erg van onder de indruk.
Je kan ook echt zien dat het een Jackie Chan film is, weinig romance, gewoon kung fu en actie.

Die scene in de windtunnel is werkelijk prachtig!

Ik ben fan van Jackie Chan en Jet Li dus ook deze film een dikke 5.

avatar van jackie chan
Echt een film voor op de Nederlandse Televisie.

Wij Nederlanders hebben alleen maar Amerikaanse of Europeese films op de TV nu zien we weer eens wat van de rest van de wereld

super goeie film

avatar van as
as
jackie chan schreef:

Maar wel afschuwelijk nagesynchroniseerd.

Kende deze film al vind het gaan

omg die dub wat erg XD

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Evenals deel één verschrikkelijk nagesynchroniseerd en met dezelfde schaamteloze over-acting, maar dit keer met betere actie en leukere humor. > 3.5*

film_kaza
Ik begin Jackie Chan films minder te vinden. Maar ze blijven niet slecht. Ze halen bij mij altijd nog een hoog cijfer.

Deze had wel actie & humor maar iets teveel seks-grapjes. Dat van "good sleep"vond ik wel erg grappig maar bij de scene dat de meiden water wouden in de woestijn was ik het een beetje zat. De meiden vond ik ook erg irritant. De panieksaaiers en minpunten van de film. Zij schrikken veel te snel en als ze iets doms doen dan denk ik "moest dat grappig zijn? Ik vind het meer irritant, sterf (**) wijven." Ik werd gek van hun. Doe mij maar een Mrs. Bean inplaats van dat!

Het verhaal vond ik ook redelik omduidelijk maar snapte het wel een beetje. Ik had de laatste 10 minuten van de film pas gister gezien. De rest zag ik toen die op tv kwam, dat is al een tijd geleden. Maar het punt is dat ik me heb vermaakt. Jackie Chan blijft in welke film dan ook altijd een pluspunt.

Trouwens vind ik de titel van deze nogal gek vergeleken met de laatste Jackie Chan film die ik zag.
Deze heet:
- Armour Of God 2: Operation Condor
De andere:
- Operation Condor 2: Armour Of God

avatar van peter81
Ik blijf Jackie Chan films grappig vinden. Kung Fu met ADHD. Geweldig. Alleen jammer van het vrouwelijk gezelschap wat erin voorkwam. Telkens wanneer zij iets deden, wat grappig zou moeten zijn, kon ik mij daar alleen maar aan ergeren. Maar Jackie maakte dat voor mij weer goed. Leuke vechtlocaties.

melchior7
YouTube - Armour Of God II OST: End Title (Instrumental Version) dit is de link naar het eind lied van Operation condor

het is eingelijk gewoon

- Operation Condor I Armour Of God I
- Operation Condor II Armour Of God II

avatar van movie acteurs
Iets minder dan het eerste deel. Maar het blijft vermakelijk. Met leuke goede stunts, leuke scene's zoals bijvoorbeeld het begin. Net zoals het eerste deel verveelt het niet. 3,5.

melchior7 schreef:
het is eingelijk gewoon

- Operation Condor I Armour Of God I
- Operation Condor II Armour Of God II

Je hebt het fout !

Armour of God I is in de US Operation Condor 2
Armour of God 2 is in de US Operation Condor 1

De originele naam is Armour of God.

melchior7
Ooh , maar kheb gelezen dat Armour of God III in 2010 komt..
kijk maar: Armour of God 3 (working title) - The Official Website of Jackie Chan - jackiechan.com ze werken er nog aan..

en de poster van AOG III: http://www.jackiechan.com/attachments/2009/12/28/00/48180_200912280015125.jpg

a.u.b .

avatar van movie acteurs
Daar had ik eerst ook iets over gelezen maar ik dacht dat dat een gerucht was.

melchior7
Maar ff over die titel van

- Operation Condor 2: Armour of god.
- Armour of god 2: Operation Condor.

Op die Jackie Chan video collection met die '2 movies 1 tape', daar staat op

- Operation Condor: Armour of god.
- Operation Condor 2: Armour of god 2.

Dus ik vind het ook raar :S.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Dit deel is beter dan het eerste deel. Hier zien we Chan aan het werk zoals we dat van hem gewoon zijn. Inclusief de humor en de mooie (leuke) vrouwen rond hem. Het levert enkele hilarische momenten op en mooi georchestreerde gevechten. Misschien geen Police Story, maar toch een Rumble in the Bronx.

Nogal flauw.

Net zoals de eerste film vond ik dit niet echt super. Chan weet zoals steeds wel weg met de actiescenes, jammer genoeg maken ze steeds maar een klein deel uit van de gehele film.

De humor is flauw, het avonturenverhaaltje ronduit saai. Vervelende en zoutloze bad guys en een onaanzienlijke dub maken het soms erg moeilijk om van deze film te genieten. Het duurt verder ook allemaal veel te lang, de hele intro van deze film is bijv compleet nutteloos en had er gewoon helemaal uitgemogen.

Film die meer actie nodig had. Wanneer Chan z'n kunstjes kan tonen werkt de film goed, maar verder is het toch maar een trieste boel. Kan niet zeggen dat ik totnutoe erg onder de indruk ben van Chan's regisseurskunsten.

avatar van Minotaures
Aan de poster te zien, speelt het zich af in de woestijn. Kan het kloppen dat er een grappige scéne zit met een schorpioen?

Minotaures schreef:

Jazeker! Dan doet Jackie net alsof hij wordt gebeten door een schorpioen, volgensmij.. Weet het niet zo goed meer, maar er komt wel zekers te weten een schorpioenenscene in voor!

avatar van Metalfist
Jackie Chan als Indiana Jones, deel II

Het was ergens in Juni, juist na de examens, dat ik en een kameraad aan onze Jackie Chan periode begonnen. Tegenwoordig staat dat op een lager dipje (nogal veel school, examens en al die bijhorende rompslomp) dus kijken we maar één film per week. Nu was het gisteren het plan om 3 Chan films achter elkaar te kijken (we zijn uiteindelijk maar aan 2 geraakt) om toch wat verder te geraken en begonnen we dus met deze Armour of God II.

We hadden het eerste kwartier al eens eerder gezien maar wegens haperingen zijn we toen aan Police Story 3 begonnen. Het is in ieder geval geen straf om de openingsscène terug opnieuw te zien want die is erg vermakelijk met die enorme bal waar Chan als een hamster in rondloopt. Het is meteen een voorbode voor wat we voorgeschoteld gaan krijgen tijdens de rest van de film want Armour of God II zit toch weer lekker vol met leuke actie. Op zich is dit dan ook wel een beetje een verademing ten opzichte van zijn voorganger want die stelde op dit gebied wat teleur. Er wordt deze keer ook meer geslaagde komedie in de film gestoken maar misschien komt dat wel doordat we de film in het Chinees hebben gezien en niet in het Engels. Qua verhaal stelt dit wederom niet zo bijzonder veel voor maar waar ik er in het verleden nogal eens over viel, ben ik ondertussen aangekomen bij het gevoel dat dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Een paar plotlijnen als kapstok en voor de rest goed wat actie en humor en je bent vertrokken. Die Nazi basis was wel weer heel leuk gevonden trouwens.

En Chan blijft toch een enorme held. Jongens toch, wat voor stunts hij keer op keer weet uit te voeren, vaak op het randje van het dodelijke... Ik heb het al meermaals gezegd maar hij wordt terecht een legende genoemd. Ook hier laat hij zich weer van zijn beste kant zien en zet hij de boel weer eens lekker op stelten. Hij wordt deze keer bijgestaan door een hoop vrouwen waarvan Carol 'Do Do' Cheng de vreemde eend in de bijt is. Zo Arisch als maar kan zijn maar wel schijnbaar perfect bedreven in het Chinees, of ze is gedubt natuurlijk. Zij zorgt samen met Eva Cobo en Shôko Ikeda voor de meer komische noot in het verhaal en dat lukt eigenlijk wonderwel. Er zijn hier en daar momenten waarop je je ogen sluit voor de stupiditeit van hun acties maar hun komische timing is vrij degelijk en in combinatie met de immer geweldige Chan weten ze een paar leuke scènes te tonen.

Wel een hoop onduidelijkheid met de Engelse titels van de eerste 2 delen (deel 3 is ondertussen ook op weg maar dat zal nog wel even duren eer we daar aan geraken) maar in ieder geval is dit deze film superieur aan zijn voorganger. Betere grappen, betere actie en vooral beter gedoseerd. Chan laat hier wederom een aantal leuke stunts zien en al dat vrouwvolk weet ook hun plan te trekken. Het was toch alweer van Police Story geleden dat ik nog eens een 4* kon uitdelen.

Dick2008
Dit is toch wel weer meer een all-in Jackie Chan-film zoals ik het graag zie. Zijn tegenspelers spelen eigenlijk wel ondermaats maar dat geeft Chan dan weer meer de gelegenheid om de sympathieke held te spelen. De vrouwen doen het niet veel beter maar ze zijn wel grappig, dus om die reden is het ook wel een leuke film om te zien. En ik vind het raar om actie(komedie) films af te rekenen op slecht acteerwerk, het gaat toch om de actie (in combinatie met de humor). En zo wisselt de film af met humor, stunts en gevechten. De scène aan het begin met die bal is erg goed en later met die motor. De sfeervolle locaties van Spanje en Marokko bieden een uitstekend decor voor het avontuurlijke karater van deze film. Weer een betere film van Chan. 4.0/3.0

avatar van John Milton
Kan niet wennen aan die kolderieke humor van deze films. Overdreven mimiek van de karakters. Niet JM's ding, zonde, want daardoor geniet ik minder van de martial arts.