Rush Hour 3 (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Chris Tucker, Jackie Chan en Max von Sydow

Terwijl inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) in Parijs verblijven, blijkt er een Chinese triade in de stad aanwezig. Lee en Carter raken onvrijwillig betrokken bij de zoektocht naar deze criminelen.

avatar van sinterklaas
Was zeker geen overbodig vervolg. Gewoon weer opnieuw topvermaak met de twee malloten Jackie Chan en Chris Tucker die weer heel klunzig maar toch ook slim te werk gaan. Dit keer in Parijs. Waar we ook nog te maken krijgen met die hillarische taxichaufeur die ook regelmatig opduikt met zijn leuke onliners, dat vrouwtje, en ook Roman Polanski als politiechef en ook Max von Syndow had een leuk bijrolletje. Verhaal kan je natuurlijk niet veel verwachten bij deze films en daarom moet je het maar doen met de leukigheden, en natuurlijk zitten die er ook in. bv: Chris Tucker die oog in oog staat met die gozer van 2 meter 50, die scene in die hotel kamer dat Jackie Chan ontwijkt voor die vrouw terwijl Chris Tucker denkt dat ze sex hebben, En natuurlijk, die actiefinale op de eiffeltoren en dat ze met die Franse vlag als Parachutte eraf vliegen. Jaaa, ook deze staat bomvol gekkigheden.

Gewoon weer uitstekend vermaak. Deel 4 mag van mij ook wel komen.

avatar van Minotaures
De Rush Hour trilogy zijn gewoonweg toffe films, dankzij de kleurrijke combinatie van Loudmouth-Tucker en Kickass-Chan

avatar van chevy93
Niet mede dankzij. Gewoon dankzij

avatar van Minotaures
Nou vooruit dan maar. Ookal waren de bijspelers en locatie's geweldig. Elke locatie is wat anders voor een idiote opmerking van Tucker.

avatar van JustMike
hun twee klikken gewoon.

avatar van JustMike
De bloopers zijn ook geniaal.

avatar van kobe bryant fan
Zeer vermakelijke film met het beste komische duo die er is.

avatar van Xx_se7en_xX
Erg flauwe film, met irritante personages.

avatar van brabusRUS
JustMike schreef:
hun twee klikken gewoon.

Zij twee klikken inderdaad.

avatar van hattori hanzo
chris tucker is in deze film toch ook wel geinig ,in tegenstelling tot bijvoorbeeld the fifth element

brabusRUS schreef:

Zij twee klikken inderdaad.
Fail.

avatar van jansma
sinterklaas schreef:

Gewoon weer uitstekend vermaak. Deel 4 mag van mij ook wel komen.

mooi samengevat. Ik zal jouw samenvatting nog even samevatten: TOP

Nice that Veronica Hawai Five o productplacement

avatar van Elineloves
Haha ja, wij zaten ook steeds: 'Kijk, weer een reclamebord van Hawai Five O!' Die serie heeft dus blijkbaar veel reclame nodig.

Ik had Rush Hour 3 al een hele tijd geleden gezien, en hij was precies zoals ik me herinnerde. Hersenloos actievermaak met een dosis humor. Wel vond ik Chan stukken leuker dan eerst. Ik weet het niet, het lijkt alsof mijn gevoel voor hem een 'groei' door moest maken. Ik vond hem deze keer zelfs leuker dan Tucker, die normaal mijn voorkeur had bij deze film(s).

De show werd natuurlijk gestolen door de taxi chauffeur. Heerlijke vent die ontzettend overtuigend in zijn rol zat. Op twee manieren nog wel! Een van de leukste scènes is dan ook die met zijn vrouw.

Het is allemaal ontzettend over the top, zonder storend ongeloofwaardig te worden. Vond het wel apart dat ze eerst deel 3 uitgezonden hadden, en daarna het eerste deel. Aparte volgorde.

Oh ja, de scène in die kung fu club, was ook hilarisch. En die met de non. En die scène waar Tucker ziet dat zijn kersverse crush een pruik draagt.

Ik gooi er gewoon nog eens een halfje bovenop.

film gaat beetje verder op elan vorige RH-films. Het acteerwerk komt in het begin wel beetje geforceerd over, maar naarmate de film vordert hervallen ze terug in (goede) gewoonte.
Sommige scènes zijn best wel grappig, zoals bij de kungfu, maar evenveel scènes zijn niet speciaal te noemen.

Pagina niet gevonden | Facebook

Check deze aangepaste scene uit de film:D

geniale film. het stukje in het begin vind ik echt heerlijk
Ik wil een advocaat!
U bedoelt zeker een dieet, u bent nog zwaarder dan de auto!
ik heb last van mijn schildklier!
stop dan met schildklier eten!

haha geniaal en zo blijf je heerlijk de film afkijken met dit soort momentjes tussendoor.

avatar van Vinokourov
Laat ik deze film maar als gelegenheid gebruiken om de loftrompet uit te steken voor Max von Sydow. Jackie Chan was verveeld en Chris Tucker irritant. De anti-Europese stemming vond ik vervelend en laat ik maar over het standaardplot maar zwijgen. Alle credits gaan dus naar Von Sydow. Want wat een geniale gast is dat!. Hij duikt in allerlei films op: Shutter Island, zware Bergman-drama's, Conan the Barbarian, The Exorcist, Le scaphandre et le papillon, Hannah and Her Sisters en ook in dit allermatigste vehikel. Zelden zo'n gevarieerd oeuvre gezien! Nergens voelt ie zich te goed, hij is nu al weer 82 jaar en still going strong. Duidelijk een man die van zijn metier houdt! Max von Sydow

avatar van T-man
De minste van de drie, maar nog steeds prima vermaak.

avatar van stultmeister
De Rush Hour koek is op. Ik heb me vermaakt met deze trilogy, maar na 3 films merk je echt dat ze met deel 3 heel veel in herhaling vallen. Toch heb ik soms ook moeten lachen met deze film. Ik geef deze film 2,5 ster, en gemiddeld krijgt de hele trilogy van mij 3 sterren. Leuk

avatar van xxERWINxx
Leuke vermakelijke actiefilm! van begin tot eind erg grappig!

avatar van Rico120
de lolligste film ooit

avatar van Phantasm
Vermakelijke film die lekker wegkijkt.

avatar van xxERWINxx
Herbekeken vandaag, echt een hele leuke film vol actie en humor! Hele film gebeurd er wel wat.
Jammer dat ze niet door zijn gegaan met de Rush hour series.

avatar van K. V.
Het laatste deel bekeken en me hier toch ook weer mee vermaakt. De film lag in de lijn van de vorige delen en is ook een goed deel geworden. De gebruikelijke elementen zitten er in, maar het verveelde zeker niet. Het is een mooie reeks geworden en zijn gestopt op een hoogtepunt. Als je de andere delen graag ziet, zal deze je zeker ook niet teleurstellen.

avatar van Glennekeeeee
De Rush Hour-films zijn éen van mijn guilty pleasures. Chan heeft in bijna al zijn Hollywood-producties wel een amerikaanse collega aan zijn zijde maar de combinatie met Chris Tucker vond ik toch wel de beste. Alleen al de move in de eerste film waarin ze beiden dansen is een memorabel fragment dat anno 2015 nog op de lachspieren werkt. Dat de eerste vaak de beste is, is ook in deze reeks niet anders. Het was best fris, geinig in elkaar gestoken, een mooie balans tussen actie, komedie en verhaal en de actie zelf was zeker vermakelijk. Maar we gaan het vooral hebben over deel 3, het (voorlopige) slotakkoord van deze franchise.

Dat Bret Rattner eigenlijk nog niet veel memorabele films heeft gemaakt (buiten deze reeks) zegt natuurlijk al veel. Velen van zijn films zijn vaak vermakelijk, visueel mooi maar verhaaltechnisch vaak niet in balans. Rush Hour 3 mag zich eigenlijk bij dat rijtje voegen, maar door de voorgeschiedenis van de personages staat hij toch een trapje hoger. De eerste minuten beloven nochtans véél goeds. Een zeer leuke openingsscène gekoppeld aan een vermakelijke actiescène waarin beide hoofdpersonages zich van hun gekende kant tonen én prachtig in beeld gebracht. Daarna zakt de film wat in. Het blijft wel vermakelijk maar het voelt meer aan als een aaneenschakeling van sketches en daardoor is de opbouw van het verhaal wel heel pover. De schrijvers wisten ook niet goed waar naar toe volgens mij. Ze halen oude bekenden terug, steken er eigenlijk een dramatische verhaallijn in maar willen toch vooral leunen op doldwaze komische situaties. Ook in die komische situaties zit vaak niet écht een balans. Waar het in het eerste deel vooral Tucker is die de lachsalvo's moet oprakelen is het in het tweede deel vooral Chan die dat mag doen wat dan weer contra staat op de verhaallijn die aan de gang is. Een afwisseling had mooier geweest of wat meerdere combi-momenten had de film toch nét wat beter gemaakt. Ook het verhaal zelf stelt écht wel zeer weinig voor en is zo voorspelbaar dat zelfs kinderen van 6 jaar de twists al zien aankomen.

Het lijkt nu of Rush Hour eigenlijk een blamage slotnoot is van deze reeks maar dat is zeker niet waar. De combi Chan-Tucker blijft heerlijk en ze hebben er duidelijk plezier in gehad (getuige de credits maar ook in de film zelf), de actie is vaak mooi in beeld gebracht en toch overzichtelijk en de opeenstapeling van sketches zorgen zeker voor voldoende salvo's. Ook de finale in Parijs is wel een toppertje, misschien wel de beste van de reeks. Geen enkele hollywood productie heeft volgens mij de eiffeltoren zo sterk benut en het zorgt voor een heerlijk einde van deze reeks.

Rush Hour 3 is een aangenaam slot van de trilogie. Gesteund door de sterke combinatie van de twee hoofdrolspelers, een voldoende hoeveelheid komische situaties en een schitterende finale maken van Rush Hour 3 zeker niet de beste van de reeks, maar alsnog een ontzettend vermakelijke actiekomedie.

Dick2008
Na het eerste deel, vind ik dit toch wel een aangename verrassing. Het laatste eindgevecht duurt wel wat te lang en het verhaal over triades is ook niet al te boeiend.
Verder is de film me toch prima bevallen. Het gaat al goed van start met Tucker als verkeersagent en Chan als lijfwacht. Met al snel veel actie wat maar doorgaat. Tussendoor grapjes die hier en daar wat flauw zijn, maar vaak ook leuk. Tucker is hier minder druk en het samenspel met Chan is goed. Ze zijn beide goed op dreef.
Dat in het verhaal de broer verwerkt is, dat dan toch juist wel weer een goed punt. Goede stunts en schiet-/vechtpartijen. Grotendeels afspelend in Parijs, wat mooie plaatjes oplevert. Het laatste gedeelte is wat dat betreft ook erg mooi gedaan maar de theatershow is ook leuk gedaan. Chan wordt zichtbaar ouder, maar hij doet het erg goed in de gevechten. De tegenspelers zijn ook prima. En het wordt allemaal vlot afgewikkeld, zoals het hoort in een actiekomedie. Zeer goed. Duidelijk de beste van de drie. 5.0

avatar van Kondoro0614
Rush Hour 3

Het is nu alweer eventjes geleden dat ik Rush Hour had gezien, een toch best wel komische film die mij toch nog wel degelijk plezier heeft gegeven. Ook dit laatste deel uit de Rush Hour trilogy heeft mij toch nog prima weten te vermaken, normaal gesproken zijn de vervolg delen vaak stukken minder dan het orgineel, toch weet Brett Ratner dit derde deel goed in stand te houden.

Tucker en Chan zijn een erg leuk duo om toch deze reeks in stand te houden, ook spelen er leuke bijrol spelers mee die lekker in hun velletje zaten. Ik kan helaas niet veel typen over deze film, het is gewoon een typische Chan veel met veel humor, actie scenes en stunts, zoals we hem gewoon kennen!

Chan is de bodyguard van een hoge Chinese pief, vertel mij maar even wat het ook alweer was. Helaas is deze man in gevaar, het gevaar wat Chan zijn tweelingbroer veroorzaakt, meneer de Pief moet namelijk dood, samen met zijn dochter. Wanneer deze man word aangevallen gaat Chan samen met Tucker, die ergens ook nog binnenvalt de wereld rond om bepaalde mensen te redden.

Het gedeelte in Frankrijk is echt het leukste, met een toffe taxi chauffeur en geinige scenes zoals in de vechtschool:

“Who are you?”
“Yu”
“No not me, You!”
“Yeah I am Yu!”

En zo ging dat nog wel eventjes door, dit vond ik echt vermakelijk ( YouTube - SPOILER! )! Voor de rest liep de film prima door, keek lekker weg en werd zo gauw niet saai. Werd op het eind misschien ietwat langdradig maar dat houd de film niet lang in stand, en word snel toch wel weer geinig.

Leuk voor de zondag of tussendoor eventjes, niks speciaals! Twijfel tussen de stem, maar ik geef hem het hoogste want ik denk dat de film dit wel waardig is!

avatar van tbouwh
Crouching Tiger, don't hide that dragon!

Ook deze derde film in de buddy cop-formule Chan/Tucker zit weer vol met de meest flauwe (maar daarmee gelijk ook briljante) humor. Ik kan niet anders dan hiervan genieten, ook al speelt het dertien in het dozijn-plot Rush Hour 3 natuurlijk parten. Zouteloos vermaak voor tussendoor; knipper even met de ogen en je kijkt alweer naar de aftiteling.

Ik kijk positief terug op een reeks die nergens hoogstaand was, maar zich desondanks moeilijk laat bekritiseren. Dit is leuk amusement waarin bovendien alle pretenties iets serieus neer te zetten ontbreken.

In mijn score blijf ik wel behouden, want veel voorstellen doet dit werkje uiteindelijk ook weer niet.

avatar van IH88
“Everybody was Kung fu fighting! That man was fast as lightning!”

Dertien in een dozijn actiefilmpje, maar Jackie Chan en Tucker maken er een vermakelijk geheel van. Het plezier straalt van dit duo af en de chemie is na drie films nog steeds voelbaar. Het verhaal heeft niet veel om het lijf en zonder Chan en Tucker was dit echt een niemendalletje geweest.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, leuke vermakelijke film van begin tot het einde gebeurd er wel wat.
Vooral het laatste deel van de film als ze in de Eiffeltoren zitten is het best spectaculair!
Leuke chemie tussen deze 2, dit 3e deel is ook de beste van alle 3 de Rush hour delen.

avatar van Timothyvdmeer
Blijft een leuke actie/humor filmserie. Vooral de chemie tussen de heren is erg goed.