Rush Hour 3 (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Chris Tucker, Jackie Chan en Max von Sydow

Terwijl inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) in Parijs verblijven, blijkt er een Chinese triade in de stad aanwezig. Lee en Carter raken onvrijwillig betrokken bij de zoektocht naar deze criminelen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, leuke vermakelijke film van begin tot het einde gebeurd er wel wat.
Vooral het laatste deel van de film als ze in de Eiffeltoren zitten is het best spectaculair!
Leuke chemie tussen deze 2, dit 3e deel is ook de beste van alle 3 de Rush hour delen.

avatar van Timothyvdmeer
Blijft een leuke actie/humor filmserie. Vooral de chemie tussen de heren is erg goed.

Alweer de derde "Rush Hour" in de reeks, met wederom Chris Tucker en Jackie Chan in de hoofdrol.

Carter (Chris Tucker) is weer de rap van de tongriem gesneden politieagent, die het in dit derde deel met zijn vriend Lee (Jackie Chan) opneemt tegen de criminele triades. Terwijl Carter zich beperkt tot het bekwijlen van diepe decolletés, raakt Lee klem in een broedertwist.

Het verhaaltje over de zoektocht in Parijs naar een lijst met de namen van triadeleiders, stelt net zo weinig voor als van de vorige twee delen. Aangezien er is ingeboet op de humor en actie (behalve in de scène op de Eiffeltoren), is dit een stap terug. Inmiddels werken Chris Tucker en Jackie Chan op routine, waarbij Jackie Chan echt te oud wordt om al de acrobatische capriolen uit te halen.

Al met al een matige derde "Rush Hour" film, die toch nog enigszins weet te vermaken (duurt met circa 90 minuten gelukkig ook niet al).

Vermakelijk laatste deel!