Rush Hour 3 (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Chris Tucker, Jackie Chan en Max von Sydow

Terwijl inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) in Parijs verblijven, blijkt er een Chinese triade in de stad aanwezig. Lee en Carter raken onvrijwillig betrokken bij de zoektocht naar deze criminelen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vanavond Rush Hour 3 gekeken, wederom dus met Jackie Chan en Chris Tucker.
Wederom net als met deel 1 en 2 een prima film, alleen vond ik dat ze dit keer wat teveel op de automatische piloot speelden. Beetje het ''dit ken ik allemaal wel'' gevoel. Toch, ik heb me er goed mee vermaakt maar het lijkt me verstandig nu een punt achter deze reeks te zetten. De humor was wel prima. Iets meer stunts had ik wel leuk gevonden. Toch wel een aanrader verder.

avatar van Martijnnn
Met gerecyclede grapjes, veel clichés en een schreeuwlelijkerd is het al met al toch een redelijk vermakelijke film waar je zo af en toe wel om kunt lachen. De actie scnenes zijn leuk en Jackie en Tucker spelen goed samen. Jammer dat Jackie niet meer van zijn vechtwerk laat zien. Vond de fransman erg cool.

avatar van Shinobi
Deze film vandaag in de bios gecheckt en het was zeker wel een vermakelijke film om te zien. Moest ook trouwens wel van Tucker's kant, aangezien hij 25 miljoen mocht ontvangen voor deze film en medezeggenschap had in het script.
Deze film is gewoon een aaneenschakeling van humor en actie, gewoon goed. Je zal je zeker geen moment vervelen met deze film.

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

Niet mijn film dit.

Bij de opening vroeg ik me af waar het budget was. Veel goedkoper (vooral het logo/de titel zelf komen er erg karig vanaf) hadden ze het niet kunnen maken.

Veel humor waar ik helemaal niks mee kan, de actiescenes worden echt belabberd in beeld gebracht (Ratner heeft duidelijk geen idee hoe hij een vlotte martial arts scene moet schieten), Chan zelf wordt toch een beetje oud waardoor zijn sterk stuntwerk het ook wat af laat weten. Tucker is eigenlijk de hele film lang vooral irritant.

Kon nog wel lachen om die reus.

Verder echt niks voor mij. 1*

avatar van Sportingerke
Misschien ben ik de rush hour-films ontgroeid of ben ik ze gewoon beu gezien, maar feit is dat ik de humor ofwel niet grappig, ofwel niet origineel vond. Ook het verhaaltje vond ik weinig vernieuwend.

De vechtscenes (meestal een pluspunt) vond ik nu vaak te donker, waardoor er vele stukken verloren gingen.

Ik ben een beetje ontgoocheld in deze film, had er meer van verwacht.

Enig pluspunt was de taxichauffeur die een metamorfose ondergaat tot superspion. Deed me wat denken aan het hoofdpersonage uit de "Taxi"-quadrilogie.

Reeks die z'n toch al niet denderende niveau duidelijk niet behoudt.
Waar in de eerste delen het verhaal uiteraard al niks bijzonders was hadden die in ieder geval nog toffe Jackie Chan actie-scenes en af en toe een aardige wisselwerking met Tucker.

Die wisselwerking is hier vooral 1 grote herhaling uit de vorige films en de actiescenes zijn op 1 hand te tellen.
Het allerergste zijn nog wel de humorcliches (of wat daar voor moet doorgaan) zoals een Franse taxi-chauffeur die tegen Amerika is en Tucker die hem duidelijk maakt dat Amerika toch echt tof is en natuurlijk dat Fransen veel roken en de vrouwen haar onder hun oksels hebben, haha .
Dan nog wat Jackie Chan die de soul brother uit moet hangen en het niveau is wel weer duidelijk.

Tegen het einde komt er zowaar nog een beetje vaart in de film, met een heel gevecht rondom de Eiffeltoren dat wel grappig is.

avatar van Spetie
Formulewerkje, dat weliswaar voorspelbaar is, maar vol leuke actie en humor zit, waardoor alles toch nog behoorlijk vermakelijk is om naar te kijken. Chan wordt echter wel wat ouder en ook Tucker lijkt wat dikker geworden. Ik hoop dat ze het bij 3 delen houden, anders wordt alles echt uitgemolken lijkt me.

avatar van brabusRUS
Erg grappig. Dat kon je ook wel verwachten van Rush Hour 3.

avatar van Macmanus
Het is de Chris Tucker 3 daagse hier!

Haha luid is meestal niet mijn favoriete kenmerk in een mens. Maar die Chris Tucker gaat voorbij luid en irritant en kennelijk ben je bij mij dan weer cool Maffe gast maar vormt met Chan toch best wel een leuk duo.

Dat red de trilogie dan ook voornamelijk want Ratner is verder nogal een 13 in een dozijn regisseur helaas. Op het visuele vlak is het dan ook niet heel erg boeiend. Wat jammer is anders had het wellicht iets geweest wat ik in me kast zou willen hebben.

Maar ja leuke films voor een keer, dit deel was wel het minst maar ze ontlopen elkaar niet extreem veel.

Nu Friday nog en mijn Tucker 3 daagse zit erop!

Deel 1: 3*
Deel 2: 3*
Deel 3: 2.5*

avatar van kArIzMa_Movie
Had deze in het vliegtuig gekeken, en ik moet zeggen dat ie het niveau van de voorafgaande delen (net) niet haalt. Misschien veranderd dat na een herziening.

3* (voor nu)

avatar van otherfool
Thanks for showing us the sewers...

Na twee amusante delen (respectievelijk 3,5* en 3*) begint de franchise nu aan serieuze bloedarmoede te lijden. Tucker zit altijd al op het randje van vervelend en hier valt hij er soms toch wel overheen.

Flauwe verhaallijn verder rond de Franse taxichauffeur (die Engels spreekt met z'n vrouw?), een opzichtige bad guy en matige effecten rond de Eifeltoren (hoewel dat natuurlijk wel een mooie plek is voor een finale).

Gevoegd bij de meest opzichtige continuation fout ooit maakt het van Rush Hour 3 een overbodige, vervelende film. Jammer!

1,5*.

avatar van P8rb
Ook deel 3 is een best wel geslaagde komedie met inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) als duo. Jackie speelde meer de serieuze inspecteur en Chris was vooral de grappenmaker. Eigenlijk nogal een goedkope foute film, maar als het leuk is, who cares?

Ja, het was wel wat voorspelbaar en cliche allemaal, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. De actie was ook best leuk en de ontknoping had een mooie locatie. Vermakelijke film die 3 sterretjes wel verdiend.

avatar van maxcomthrilla
De ontvangst in Parijs is nog wel aardig te noemen, net zoals de aanvankelijke weigering van een Franse taxichauffeur om Tucker en Chan te transporteren. Heb inmiddels veel Fransen ontmoet en er zijn er genoeg die graag naar Canada op vakantie willen gaan, maar Amerika? No way, maar dan wel weer coca cola drinken, maar dat terzijde......

Het kijkt allemaal best wel vlot weg, maar tegelijkertijd stelt het qua editing, actie danwel muziek geen fluit voor. Eigenlijk gewoon een typische buddiemovie die er louter is gekomen voor commerciele doeleinden, waarbij Chan en Tucker weer eens lekker hun zakken konden vullen. Van chemie tussen beiden in deze film was geen sprake, wat rest is een fijne Aziatische bitch en wat aardige sfeerschetsen van nachtelijk Parijs.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zakken zijn er om gevuld te worden.

Althans, zo iets moeten de makers gedacht hebben. Ben nu al bang voor een 4e deel. Anyway, ondanks dat het 007-gehalte nog meer spektakel biedt, kon ook deze actie-flick mij wederom weinig boeien. Tucker blijft irritant en Chan zijn kunstjes kennen we zo langzamerhand ook wel.

Het schijnt dat de vechtlegende op creatief gebied zelf ook niet zo heel blij is met deze melkkoe. Maar ja, zolang de uiers alleen maar schraal blijken kan er nog melk in het kannetje. Slechter dan deel 2 kan dit iig niet genoemd worden. Meer iets van hetzelfde bedenkelijke niveau.

Matig.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Man, die Carter is irritant. De film alleen maar bekeken vanwege Jackie Chan. Al wist ik wel dat hij deze filmreeks puur voor het geld doet om zo z'n Aziatische films te kunnen bekostigen. Je merkt ook wel dat hier veel minder typische Chan-scènes in zitten. Af en toe is er wel wat actie, maar over het algemeen is dit niet veel soeps. Geef mij maar de echte Jackie Chan films!

avatar van 606
Blijft een geweldige reeks met humor de rush hour films.
Ook deze heeft me weer volledig vermaakt met humor en actie.

4 sterren

avatar van BjornH
Veel slechter dan de adnere twee delen. Voelt afgeraffeld aan, is vaak voorspelbaar en het plot is belachelijk. Belachelijk is dat alle slechteriken bij gevangenname meteen alles verklappen....echt een grote afknapper.

Af en toe zijn er leuke scenes, zoals Al DeNiro zei. Voor de rest maar goed dat ie zo kort is, anders was het pas echt een martelgang geweest om te zien hoe een geweldige serie zichzelf zo in zn poot kan schieten.

avatar van thunderball
Deze afgelopen donderdag bekeken.
Het eerste deel zag ik ooit als sneak preview, de tweede ben ik gaan kijken om te zien wat ze er voor vervolg van gemaakt hadden,
deze derde echter leek me destijds bij uitkomen niet meer de moeite van een bioscoopkaartje waard.

Niet helemaal onterecht.
Film is erg standaard, zonder veel verassingen en de actiescene's zijn ook nergens memorabel.

Tucker is nog altijd enorm irritant en negen van de tien grappen, die hij brengt, werken niet.

Echter meer verontrustend is dat Chan duidelijk (te?) oud lijkt te zijn geworden om nog werkelijk goede actiescene's te vervaardigen.
Hij is nog maar een schim van wat hij ooit in de jaren '70 en '80 liet zien. Niet zo gek voor iemand van ca zestig, die in ieder geval nog wel al zijn charmes en charisma heeft behouden.

Toch is de film wel redelijk amusant en een aardige tijdpassering, maar van Chan verwacht ik nu eenmaal meer acrobatiek.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Metalfist
This summer they're kicking it in Paris bigger time then ever

Een tijd geleden had ik de eerste 2 Rush Hour films van iemand geleend maar die had het het derde deel niet. De films toen allebei in een weekend gezien toen ik me niet goed voelde maar om zelf achter het derde deel aan te gaan was er niet van terecht gekomen. Tot ze deze een paar dagen geleden op televisie gaven. Opgenomen en daarjuist maar eens opgezet.

Het is jammer dat er zoveel tijd tussen de eerste twee en deze zat want een groot deel van het verhaal ben ik kwijt. Ach, niets aan te doen en gelukkig speelt dit derde deel nu niet zo hard in op de twee vorige delen, al kon ik me het gedeelte met Lee zijn vriendin en Carter die die neerschiet echt niet meer voor de geest halen. Qua verhaal voelt het allemaal wat hetzelfde aan maar tegelijkertijd toch een tikkeltje minder. De Rush Hour films hebben bij mij nu nooit aangeschreven gestaan voor hun hoogstaande verhaal maar dit werd me allemaal toch wat te cliché bij vlagen. Vanaf de eerste keer dat je Kenji zie weet je gewoon dat het Lee's broer is en de twist waar Reynard de slechterik is zie je ook al van mijlenver aankomen. Ook de humor was soms wel ver te zoeken want in tegenstelling tot de andere films heb ik nu maar echt één keer hardop moeten lachen en dat was wanneer Carter ineens uitbarst in Everybody was Kung-Fu fighting. De dosering humor-gevechten was ook niet altijd gelijk het hoort te zijn. Verder werd en natuurlijk ook weer een blik vol clichés open getrokken.

Ik mistte vooral Chan zijn komische inbreng. Pas op, ik hoop dat ik op zijn leeftijd ook nog altijd zo lenig ben als hij hier was want de gevechten waren wel weer uitstekend gechoreografeerd maar ik had het gevoel dat hij hier niet zo heel veel zin in had. Ook zou hij eigenlijk echt wel eens deftig Engels mogen leren. Ik heb al een aantal Chan films gezien maar in geen enkele film is hij de taal zo slecht machtig als bij de Rush Hour trilogie. Gewoonweg onverstaanbaar. Bij deel II van Rush Hour zei ik nog dat ik blij was dat Tucker eindelijk de baard in de keel had gekregen en dat dat irritante hoge stemmetje weg was. Guess what, het is terug. Geen idee wat die kerel vroeger heeft meegemaakt maar het is gewoon te schel voor woorden. Gelukkig is hij nog altijd wel even lenig gelijk altijd en zorgt hij voor een paar erg leuke vechtscènes. Het enige waar ik me soms wel aan stoor is dat hij de ene moment vrij hard wordt bijeen geslagen door een enkel persoon terwijl hij 5 minuten later een hele kamer vernielt met zo'n 10 bad-guys erin... Max von Sydow was ook niet zo denderend eigenlijk. Ik hoor van iedereen altijd maar dat hij zo'n filmveteraan is maar eerlijk gezegd, ik kan me voor de moment geen geweldige films met hem in de hoofdrol boven halen. Ik weet dat hij in The Excorcist speelt en die staat nog op mijn verlanglijst. Hoewel, een korte zoektocht op zijn naam hier op MovieMeter leert me dat hij de hoofdrol vertolkt in Bergmans Zevende Zegel. Let trouwens ook nog op het kleine bijrolletje van Polanski als agent.

Een minder deel dan zijn voorgangers. Het voelt allemaal nogal hetzelfde aan maar ook net dat tikkeltje minder. Er zitten een aantal leuke filmverwijzingen in maar over het algemeen heeft Tucker een irritante stem en blijkt Chan toch wel iets te oud te worden. Dat het verhaal zo voorspelbaar is doet natuurlijk ook geen goed aan de film. Toch is het allemaal geen slecht vermaak waarvoor dus een voldoende.

avatar van sinterklaas
Was zeker geen overbodig vervolg. Gewoon weer opnieuw topvermaak met de twee malloten Jackie Chan en Chris Tucker die weer heel klunzig maar toch ook slim te werk gaan. Dit keer in Parijs. Waar we ook nog te maken krijgen met die hillarische taxichaufeur die ook regelmatig opduikt met zijn leuke onliners, dat vrouwtje, en ook Roman Polanski als politiechef en ook Max von Syndow had een leuk bijrolletje. Verhaal kan je natuurlijk niet veel verwachten bij deze films en daarom moet je het maar doen met de leukigheden, en natuurlijk zitten die er ook in. bv: Chris Tucker die oog in oog staat met die gozer van 2 meter 50, die scene in die hotel kamer dat Jackie Chan ontwijkt voor die vrouw terwijl Chris Tucker denkt dat ze sex hebben, En natuurlijk, die actiefinale op de eiffeltoren en dat ze met die Franse vlag als Parachutte eraf vliegen. Jaaa, ook deze staat bomvol gekkigheden.

Gewoon weer uitstekend vermaak. Deel 4 mag van mij ook wel komen.

avatar van Elineloves
Haha ja, wij zaten ook steeds: 'Kijk, weer een reclamebord van Hawai Five O!' Die serie heeft dus blijkbaar veel reclame nodig.

Ik had Rush Hour 3 al een hele tijd geleden gezien, en hij was precies zoals ik me herinnerde. Hersenloos actievermaak met een dosis humor. Wel vond ik Chan stukken leuker dan eerst. Ik weet het niet, het lijkt alsof mijn gevoel voor hem een 'groei' door moest maken. Ik vond hem deze keer zelfs leuker dan Tucker, die normaal mijn voorkeur had bij deze film(s).

De show werd natuurlijk gestolen door de taxi chauffeur. Heerlijke vent die ontzettend overtuigend in zijn rol zat. Op twee manieren nog wel! Een van de leukste scènes is dan ook die met zijn vrouw.

Het is allemaal ontzettend over the top, zonder storend ongeloofwaardig te worden. Vond het wel apart dat ze eerst deel 3 uitgezonden hadden, en daarna het eerste deel. Aparte volgorde.

Oh ja, de scène in die kung fu club, was ook hilarisch. En die met de non. En die scène waar Tucker ziet dat zijn kersverse crush een pruik draagt.

Ik gooi er gewoon nog eens een halfje bovenop.

film gaat beetje verder op elan vorige RH-films. Het acteerwerk komt in het begin wel beetje geforceerd over, maar naarmate de film vordert hervallen ze terug in (goede) gewoonte.
Sommige scènes zijn best wel grappig, zoals bij de kungfu, maar evenveel scènes zijn niet speciaal te noemen.

avatar van Vinokourov
Laat ik deze film maar als gelegenheid gebruiken om de loftrompet uit te steken voor Max von Sydow. Jackie Chan was verveeld en Chris Tucker irritant. De anti-Europese stemming vond ik vervelend en laat ik maar over het standaardplot maar zwijgen. Alle credits gaan dus naar Von Sydow. Want wat een geniale gast is dat!. Hij duikt in allerlei films op: Shutter Island, zware Bergman-drama's, Conan the Barbarian, The Exorcist, Le scaphandre et le papillon, Hannah and Her Sisters en ook in dit allermatigste vehikel. Zelden zo'n gevarieerd oeuvre gezien! Nergens voelt ie zich te goed, hij is nu al weer 82 jaar en still going strong. Duidelijk een man die van zijn metier houdt! Max von Sydow

avatar van stultmeister
De Rush Hour koek is op. Ik heb me vermaakt met deze trilogy, maar na 3 films merk je echt dat ze met deel 3 heel veel in herhaling vallen. Toch heb ik soms ook moeten lachen met deze film. Ik geef deze film 2,5 ster, en gemiddeld krijgt de hele trilogy van mij 3 sterren. Leuk

avatar van K. V.
Het laatste deel bekeken en me hier toch ook weer mee vermaakt. De film lag in de lijn van de vorige delen en is ook een goed deel geworden. De gebruikelijke elementen zitten er in, maar het verveelde zeker niet. Het is een mooie reeks geworden en zijn gestopt op een hoogtepunt. Als je de andere delen graag ziet, zal deze je zeker ook niet teleurstellen.

avatar van Glennekeeeee
De Rush Hour-films zijn éen van mijn guilty pleasures. Chan heeft in bijna al zijn Hollywood-producties wel een amerikaanse collega aan zijn zijde maar de combinatie met Chris Tucker vond ik toch wel de beste. Alleen al de move in de eerste film waarin ze beiden dansen is een memorabel fragment dat anno 2015 nog op de lachspieren werkt. Dat de eerste vaak de beste is, is ook in deze reeks niet anders. Het was best fris, geinig in elkaar gestoken, een mooie balans tussen actie, komedie en verhaal en de actie zelf was zeker vermakelijk. Maar we gaan het vooral hebben over deel 3, het (voorlopige) slotakkoord van deze franchise.

Dat Bret Rattner eigenlijk nog niet veel memorabele films heeft gemaakt (buiten deze reeks) zegt natuurlijk al veel. Velen van zijn films zijn vaak vermakelijk, visueel mooi maar verhaaltechnisch vaak niet in balans. Rush Hour 3 mag zich eigenlijk bij dat rijtje voegen, maar door de voorgeschiedenis van de personages staat hij toch een trapje hoger. De eerste minuten beloven nochtans véél goeds. Een zeer leuke openingsscène gekoppeld aan een vermakelijke actiescène waarin beide hoofdpersonages zich van hun gekende kant tonen én prachtig in beeld gebracht. Daarna zakt de film wat in. Het blijft wel vermakelijk maar het voelt meer aan als een aaneenschakeling van sketches en daardoor is de opbouw van het verhaal wel heel pover. De schrijvers wisten ook niet goed waar naar toe volgens mij. Ze halen oude bekenden terug, steken er eigenlijk een dramatische verhaallijn in maar willen toch vooral leunen op doldwaze komische situaties. Ook in die komische situaties zit vaak niet écht een balans. Waar het in het eerste deel vooral Tucker is die de lachsalvo's moet oprakelen is het in het tweede deel vooral Chan die dat mag doen wat dan weer contra staat op de verhaallijn die aan de gang is. Een afwisseling had mooier geweest of wat meerdere combi-momenten had de film toch nét wat beter gemaakt. Ook het verhaal zelf stelt écht wel zeer weinig voor en is zo voorspelbaar dat zelfs kinderen van 6 jaar de twists al zien aankomen.

Het lijkt nu of Rush Hour eigenlijk een blamage slotnoot is van deze reeks maar dat is zeker niet waar. De combi Chan-Tucker blijft heerlijk en ze hebben er duidelijk plezier in gehad (getuige de credits maar ook in de film zelf), de actie is vaak mooi in beeld gebracht en toch overzichtelijk en de opeenstapeling van sketches zorgen zeker voor voldoende salvo's. Ook de finale in Parijs is wel een toppertje, misschien wel de beste van de reeks. Geen enkele hollywood productie heeft volgens mij de eiffeltoren zo sterk benut en het zorgt voor een heerlijk einde van deze reeks.

Rush Hour 3 is een aangenaam slot van de trilogie. Gesteund door de sterke combinatie van de twee hoofdrolspelers, een voldoende hoeveelheid komische situaties en een schitterende finale maken van Rush Hour 3 zeker niet de beste van de reeks, maar alsnog een ontzettend vermakelijke actiekomedie.

avatar van Kondoro0614
Rush Hour 3

Het is nu alweer eventjes geleden dat ik Rush Hour had gezien, een toch best wel komische film die mij toch nog wel degelijk plezier heeft gegeven. Ook dit laatste deel uit de Rush Hour trilogy heeft mij toch nog prima weten te vermaken, normaal gesproken zijn de vervolg delen vaak stukken minder dan het orgineel, toch weet Brett Ratner dit derde deel goed in stand te houden.

Tucker en Chan zijn een erg leuk duo om toch deze reeks in stand te houden, ook spelen er leuke bijrol spelers mee die lekker in hun velletje zaten. Ik kan helaas niet veel typen over deze film, het is gewoon een typische Chan veel met veel humor, actie scenes en stunts, zoals we hem gewoon kennen!

Chan is de bodyguard van een hoge Chinese pief, vertel mij maar even wat het ook alweer was. Helaas is deze man in gevaar, het gevaar wat Chan zijn tweelingbroer veroorzaakt, meneer de Pief moet namelijk dood, samen met zijn dochter. Wanneer deze man word aangevallen gaat Chan samen met Tucker, die ergens ook nog binnenvalt de wereld rond om bepaalde mensen te redden.

Het gedeelte in Frankrijk is echt het leukste, met een toffe taxi chauffeur en geinige scenes zoals in de vechtschool:

“Who are you?”
“Yu”
“No not me, You!”
“Yeah I am Yu!”

En zo ging dat nog wel eventjes door, dit vond ik echt vermakelijk ( YouTube - SPOILER! )! Voor de rest liep de film prima door, keek lekker weg en werd zo gauw niet saai. Werd op het eind misschien ietwat langdradig maar dat houd de film niet lang in stand, en word snel toch wel weer geinig.

Leuk voor de zondag of tussendoor eventjes, niks speciaals! Twijfel tussen de stem, maar ik geef hem het hoogste want ik denk dat de film dit wel waardig is!

avatar van tbouwh
Crouching Tiger, don't hide that dragon!

Ook deze derde film in de buddy cop-formule Chan/Tucker zit weer vol met de meest flauwe (maar daarmee gelijk ook briljante) humor. Ik kan niet anders dan hiervan genieten, ook al speelt het dertien in het dozijn-plot Rush Hour 3 natuurlijk parten. Zouteloos vermaak voor tussendoor; knipper even met de ogen en je kijkt alweer naar de aftiteling.

Ik kijk positief terug op een reeks die nergens hoogstaand was, maar zich desondanks moeilijk laat bekritiseren. Dit is leuk amusement waarin bovendien alle pretenties iets serieus neer te zetten ontbreken.

In mijn score blijf ik wel behouden, want veel voorstellen doet dit werkje uiteindelijk ook weer niet.

avatar van IH88
“Everybody was Kung fu fighting! That man was fast as lightning!”

Dertien in een dozijn actiefilmpje, maar Jackie Chan en Tucker maken er een vermakelijk geheel van. Het plezier straalt van dit duo af en de chemie is na drie films nog steeds voelbaar. Het verhaal heeft niet veel om het lijf en zonder Chan en Tucker was dit echt een niemendalletje geweest.

Alweer de derde "Rush Hour" in de reeks, met wederom Chris Tucker en Jackie Chan in de hoofdrol.

Carter (Chris Tucker) is weer de rap van de tongriem gesneden politieagent, die het in dit derde deel met zijn vriend Lee (Jackie Chan) opneemt tegen de criminele triades. Terwijl Carter zich beperkt tot het bekwijlen van diepe decolletés, raakt Lee klem in een broedertwist.

Het verhaaltje over de zoektocht in Parijs naar een lijst met de namen van triadeleiders, stelt net zo weinig voor als van de vorige twee delen. Aangezien er is ingeboet op de humor en actie (behalve in de scène op de Eiffeltoren), is dit een stap terug. Inmiddels werken Chris Tucker en Jackie Chan op routine, waarbij Jackie Chan echt te oud wordt om al de acrobatische capriolen uit te halen.

Al met al een matige derde "Rush Hour" film, die toch nog enigszins weet te vermaken (duurt met circa 90 minuten gelukkig ook niet al).