Rush Hour 2 (2001)

Verenigde Staten / Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Jackie Chan, Chris Tucker en Roselyn Sanchez

De film gaat verder waar deel 1 ophield: Detective James Carter reist naar Hong Kong met zijn nieuwe vriend, detective Lee. Daar raken ze in een strijd verwikkeld met Chineze criminelen, en komen ze zo zelfs weer terug in Amerika terecht.

168 BERICHTEN19 MENINGEN

geplaatst op 6 juli 2011, 16:29 uur, permalink
Ik heb zitten kijken vanaf het stukje dat Tucker Billie Jean zingt.
Heb ik veel gemist?( wat ik vanaf daar gezien had zag er goed uit!)

geplaatst op 12 juli 2011, 10:17 uur, permalink
jansma schreef:

Rush Hour vergelijken met Epic movie getuigt van een zeer zwak beoordelingsvermogen. Stem dan niet als je de film niet goed vindt.

Zei de persoon die aan alle films ofwel 5 sterren geeft ofwel een half sterretje 😕

Mocht je enkel mogen stemmen op films die je goed vindt, zou het een nogal scheef getrokken boel worden.

In vond deze film ook vreselijk irritant. Het verhaaltje is er één van 13 in een dozijn, de "humor" slaat bij mij totaal niet aan, en de acteurprestaties van de hoofdacteurs zijn zodanig over the top dat het nog weinig met acteren te maken heeft.
Met moeite uitgezien.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 11 december 2011, 12:34 uur, permalink
Rush Hour 2 is een routinematige klus, aardig om eens naar te kijken, maar nooit opzienbarend. De actiescenes van Jackie Chan waren nog best cool uitgevoerd, maar dat Peppi en Kokki-achtige gedoe tussen hem en Tucker is niet bepaald geweldig.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 2 februari 2012, 10:48 uur, permalink
Het eerste deel was een succes en dus kon een vervolg niet uitblijven. Maar zoals wel vaker bij vervolgen gebeurt is het soms moeilijk om het eerste deel te overtreffen, laat staan te evenaren. Ook hier lukt dat helaas niet.

Waar in de eerste film alles goed in balans was en Chan en Tucker elkaar prima aanvoelden, is dat in deze film minder het geval. Beiden hebben gelukkig nog steeds een sterke chemie met elkaar, maar waar tucker in de eerste film nog redelijk in toom werd gehouden, daar krijgt hij hier wat meer de overhand. Chan heeft minder actiescènes dan in de vorige film, terwijl Tucker meer grappen spuit. Het komt de film niet ten goede want juist die actiescènes waren een groot pluspunt in de vorige film.

Gelukkig is de film nog redelijk onderhoudend en zijn de laatste twintig minuten van de film duidelijk het hoogtepunt van de film. Het verhaal is echter niets bijzonders en Tucker begint hier toch wel enigszins te irriteren. Dat alles zorgt ervoor dat deze film toch bij lange na niet in de buurt komt van het vorige deel, wat wel echt een leuke film was.

avatar van samuel10
geplaatst op 18 juli 2012, 11:13 uur, permalink
beste jozan volgens mij heb je totaal geen ervaring van films kijken want anders had je het een top film gevonden heb nu een nieuwe website dis is het adres Home - De website van animatienieuws! - animatienieuws.jimdo.com

avatar van Bushidomus
geplaatst op 25 januari 2013, 23:32 uur, permalink
De mensen die deze film onder de 2,5 geven moeten denk ik niet naar actie komedie films gaan kijken want deze film is echt een absolute topper als het om dit genre gaat.
Persoonlijk vind ik dit het beste deel van alle 3 door de goede balans tussen actie, komedie en sterkte van het verhaal.
Een film die, als je van komedie houdt, absoluut niet uit gaat zetten 🙂
dikke 5,0 dus van mij^^

avatar van stultmeister
geplaatst op 5 mei 2013, 2:09 uur, permalink
Een lekker vlotte buddy film. Een prima vervolg. Soms wat te speels en kinderachtig, maar Christ Tucker zorgt op de een of andere manier altijd voor een glimlach op mijn gezicht.

Een kleine 3 sterren!

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 20 mei 2013, 23:39 uur, permalink
Goede actie/komedie! alle 3 de delen zijn even leuk en grappig! je kan hem altijd terug kijken.

geplaatst op 16 oktober 2014, 22:56 uur, permalink
Gewoon vervolg.

Niet veel beter, niet veel slechter. Eigenlijk vooral een herhaling van het eerste deel. Vaak geldt dat zoiets tijdens de eigenlijke release van een film als minpunt wordt gezien, maar een paar jaar later (zeker wanneer de hele reeks van films gesettled is) kraait amper er iemand nog naar.

Zo ook met deze. Inderdaad neemt dit tweede deel aardig wat over van de eerste film, maar die liep nu ook niet meteen over qua originaliteit. Een iets betere cast misschien, met Zhang als degelijke bad guy, al is ze toch ook tot meer in staat.

Gevechten blijven een beetje pover. Chan kan véél beter en Tucker is duidelijk geen vechtmachine. De humor tussen de twee valt mee, maar echt grappig wil het niet worden. Verder een weinig aan de hand filmpje dat gelukkig niet al te lang aansleept, waardoor de vaart er wel inblijft en het ook nergens gaat vervelen.

avatar van Daniël44
geplaatst op 24 oktober 2014, 9:07 uur, permalink
Redelijke actie/komedie. Chris Tucker speelde zijn rol niet overtuigend en Jackie Chan kan ook een stuk beter.

avatar van Panta Rei

geplaatst op 15 april 2015, 6:03 uur, permalink
Zag ik hier nou Martin Lawrence in een klein rolletje?

geplaatst op 30 juli 2015, 20:59 uur, permalink
Net zo leuk als zijn voorganger, prima vermaak.

avatar van xxERWINxx
geplaatst op 15 augustus 2015, 22:30 uur, permalink
Herbekeken, ik vind deel 3 nog het mooist, daarna komt dit deel en daarna deel 1.

Deel 3 zitten wat meer mooiere beelden in van Parijs, deze film is in Hong kong en Las Vegas, net iets minder actie ook.

avatar van K. V.
geplaatst op 13 oktober 2015, 21:29 uur, permalink
Dit was een leuk vervolg. 'k vond het een prima vervolg die me zeker niet tegenstak. De cast zat weer goed in z'n rol en er was een goeie mix van humor en actie.
Het verhaal was ook boeiend genoeg om anderhalf uur te boeien.
Leuke film waar je niet te veel moet bij nadenken, 'k heb me het alvast niet beklaagd.

Dick2008
geplaatst op 9 november 2015, 22:37 uur, permalink
Ik ben met deze film begonnen, dus die 1 en 3 ken ik verder (nog) niet. Ik word een beetje moe van zo'n komiek als Chris Tucker hij ratelt maar door, bovendien doet hij hetzelfde als Martin Lawrence, wel grapjes maken over blanken, maar o wee als het andersom gebeurt.
Toch werkt de combinatie tussen Chan en Tucker wel goed. Het begint leuk met o.a. de Michael Jackson-imitatie en Chan, behoorlijk serieus weet de film in evenwicht, te houden, want lastig altijd die overheersende komieken en weet halverwege de komische rollen ook wel om te draaien, met o.a. die granaat.
Mooi gefilmd, goed verhaal en leuke stunts. Een actiekomedie die tot einde amusant blijft. 4.0

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 27 januari 2016, 20:24 uur, permalink
Rush Hour 2

Vandaag heb ik dan toch eindelijk een stap verder gezet in de Rush Hour reeks. Na het zien van Rush Hour heeft het een poosje geduurd voordat dan toch eindelijk Rush Hour 2 op mijn beeldscherm af begon te spelen. Toch vind ik Rush Hour 2 een normaal vervolg die er niet leuker op is geworden, ja ik vond Rush Hour wel leuker maar toch kon ik Rush Hour 2 toch nog prima verteren en was het best vermakelijk om te kijken.

Het verhaal van Rush Hour 2 was vermakelijk en het concept vond ik prima bedacht. Heb me gewoon goed vermaakt en ik zit klaar voor Rush Hour 3, die ga ik hopelijk morgen even opzetten. Het acteerwerk van Chan en Tucker waren gewoon prima en ik heb erg om deze twee jongens kunnen lahcen. Helaas is de films soms wat saai en vallen er stillen momenten dus dat vond ik erg jammer. AL om al, leuk tweede deel.

avatar van tbouwh
geplaatst op 1 oktober 2016, 11:42 uur, permalink
misterd3000 schreef:
Ik heb zitten kijken vanaf het stukje dat Tucker Billie Jean zingt.
Heb ik veel gemist?( wat ik vanaf daar gezien had zag er goed uit!)

Je bedoelt Don't Stop Till' You Get Enough? 🙂

avatar van tbouwh
geplaatst op 1 oktober 2016, 11:43 uur, permalink
Kolderiek vermaak in de geslaagde buddyformule Chan/Tucker. Zeker in de eerste helft van de film valt er genoeg te lachen. De heren hebben het net zoals in het eerste deel naar hun zin, en dat enthousiasme komt goed over. Het verzacht het feit dat het plot los zand is, en dat de actiescènes wel heel erg op de automatische piloot worden uitgevoerd. Ook enkele bijrollen zijn vrij beroerd ingevuld. Het maakt Rush Hour 2 geen goede film, maar wel een vermakelijk tussendoortje. Ik heb tóch weer zin in deel 3 (over een tijdje). 2,5*