ad

3,04 1.312 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Brett Ratner

Met onder meer: Chris Tucker, Jackie Chan en Max von Sydow

Releasedatum: 8 augustus 2007

Over Rush Hour 3

"The Rush Is On!"

Terwijl inspecteur Lee (Jackie Chan) en detective James Carter (Chris Tucker) in Parijs verblijven, blijkt er een Chinese triade in de stad aanwezig. Lee en Carter raken onvrijwillig betrokken bij de zoektocht naar deze criminelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, leuke vermakelijke film van begin tot het einde gebeurd er wel wat.

Vooral het laatste deel van de film als ze in de Eiffeltoren zitten is het best spectaculair!

Leuke chemie tussen deze 2, dit 3e deel is ook de beste van alle 3 de Rush hour delen.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2000 stemmen

Blijft een leuke actie/humor filmserie. Vooral de chemie tussen de heren is erg goed.

Theunissen

Alweer de derde "Rush Hour" in de reeks, met wederom Chris Tucker en Jackie Chan in de hoofdrol.

Carter (Chris Tucker) is weer de rap van de tongriem gesneden politieagent, die het in dit derde deel met zijn vriend Lee (Jackie Chan) opneemt tegen de criminele triades. Terwijl Carter zich beperkt tot het bekwijlen van diepe decolletés, raakt Lee klem in een broedertwist.

Het verhaaltje over de zoektocht in Parijs naar een lijst met de namen van triadeleiders, stelt net zo weinig voor als van de vorige twee delen. Aangezien er is ingeboet op de humor en actie (behalve in de scène op de Eiffeltoren), is dit een stap terug. Inmiddels werken Chris Tucker en Jackie Chan op routine, waarbij Jackie Chan echt te oud wordt om al de acrobatische capriolen uit te halen.

Al met al een matige derde "Rush Hour" film, die toch nog enigszins weet te vermaken (duurt met circa 90 minuten gelukkig ook niet al).

avatar van alacer9

alacer9

Vermakelijk laatste deel!

avatar van FillumGek

FillumGek

Ik kan hier eigenlijk hetzelfde verhaaltje als bij de vorige delen neerzetten, alleen deze is net wat minder. Als trilogie in zijn geheel is het echter een erg constante reeks en ben erg benieuwd naar het vierde deel!

avatar van supadragon8

supadragon8

Leuk om op te zetten in een gezelschap waar niet de complete focus op de film zelf is. De formule was wat mij betreft al uitgewerkt na het eerste deel.

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

Rush Hour 3 is een beetje het niveau van het vorige deel. In bepaalde opzichten een stukje uitdagender en grootser, maar in andere elementen weer een stapje terug. Het cijfer komt dus neer op hetzelfde als het voorgaande deel. Waarschijnlijk zal de vierde (als deze nog komt) niet meer geregisseerd worden door Ratner, waar ik niet bedroeft om ben.

Ratner had nog meer budget bij dit deel, wel 140 miljoen zo te zien. Dat schept wel verwachtingen voor de actiescènes, maar Ratner kennende zullen die niet waanzinnig gaan worden. De film kent dan ook weinig verheffende actiemomenten. De locaties zijn opvallender dan de actiemomenten zelf.

Tucker blijft een wat wisselvallige komiek. Het is niet mijn soort komedie en ik kijk er niet al te graag naar, maar ik kan Tucker waarderen voor wat hij doet. Chan is wat ouder geworden hier en dat zie je aan het verminderd in beeld brengen van zijn bewegingen. Qua acteren is het nog steeds hetzelfde als in deel 1 en 2.

Ratner heeft hier en daar eindelijk wat uitstapjes gedaan ipv op sets te filmen en er zit zowaar nog een autoachtervolging in. Eindelijk lijkt Ratner zich een beetje uit te dagen qua actie en probeert hier en daar wat uit. Het probleem is dat hij het nog steeds afstandelijk en adrenalineloos neerzet, ondanks een wat energiekere finale. Het zit hem toch in de timing uiteindelijk dat het niet wil werken.

Ook in Rush Hour 3 zijn de bijfiguren onnodig normaal en serieus. Sommige bijrollen acteren ook werkelijk vreselijk. Denk maar aan Lenoir en Zhang. Ook Von Sydow viel me tegen, maar hij krijgt een zeer ondankbare rol dus ik neem het hem niet zo kwalijk.

Qua creativiteit is het letterlijk een herhaling van de voorgaande delen, met zelfs een twist die al in deel 1 gedaan is. Ze hadden wel creatieve armoede tijdens het schrijven. Het gaat totaal ten koste van het eindresultaat. Ratner had genoeg budget om de reeks beter te maken maar blijft te veel hangen in slordigheid en luiheid.

Uiteindelijk kent de film wel een relatief energieke finale en een paar geslaagde grappen. Moest eindelijk eens glimlachen om een Rush Hour-film. Maar als geheel een herhaling van voorgaande delen en in weinig opzichten beter helaas.