The Lego Ninjago Movie (2017)

Alternatieve titel: De Lego Ninjago Film

Verenigde Staten / Denemarken
Animatie / Actie

geregisseerd door Charlie Bean, Paul Fisher en Bob Logan
met de stemmen van Olivia Munn, Dave Franco en Jackie Chan

Zes jonge ninja's krijgen de taak om het eiland dat ze thuis noemen, Ninjago genaamd, te beschermen. 's Nachts zijn het krijgers, die hun vaardigheden en geweldige voertuigen gebruiken om monsters en slechteriken te bestrijden. Overdag zijn het echter doodgewone tieners die vechten met hun grootste vijand: de middelbare school.

Vanaf 27 september in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van horizons
Nieuwe trailer:
https//youtu.be/a72vtYb_RlQ

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuk! Gevatte humor, hou ik van.

Maar da's niet zo vreemd, want The Lego Movie en de Batman spin-off waren ook erg vermakelijk.

avatar van predator
Leuke film met meerdere geslaagde legograppen. Vond alleen de vader-zoon verhouding wel erg uitgekauwd worden.

avatar van teigertje
Voor kinderen een hele leuke spectaculaire lego film
Bom vol aktie en met veel humor.

avatar van Antonev
Iets minder flauw dan de vorige Lego film. Er zitten best wat geslaagde grapjes in en het oogt redelijk vlot. Toch komt het niet helemaal lekker uit de verf en voelt het soms wat chaotisch aan. De vader-zoon relatie werd dik uitgesmeerd en maakte het een beetje cheesy. Al met al een filmpje die het goed zal doen bij de kids. Voor volwassenen toch minder leuk.

avatar van WB
WB
Op zich een prima filmpje. Niets meer, niets minder. Leuker voor de kids onder ons dan voor de volwassenen. Minder (dubbelzinnige) grapjes, zoals wel het geval bij de Lego Batman, maar zo nu en dan kon ik de glimlach niet onderdrukken. Precies zoals hierboven al genoemd is, werd het vader-zoon principe wat uitgekauwd, maar ach... De kleine vond 'm leuk en daar ging het om.

avatar van Henry Spencer
Het verhaal is niet zo belangrijk hier: de humor zit wel oké (heb toch wel af en toe eens kunnen lachen) en de stopmotion is vakkundig verzorgd.

avatar van Henry Spencer
Antonev schreef:

de LEGO Movie is inderdaad iets sterker en origineler; hoewel deze wel lekker geschift is: regelmatig van die totaal onzinnige wendingen en intermezzo's: die geven aan dat het walt voorgekauwde verhaaltje niet zo van belang is.

Vreselijke tegenvaller. Ik word vast oud maar ik kon serieus delen van conversaties niet verstaan omdat het allemaal heel snel ging, door elkaar heen werd gepraat, er daarnaast continu herrie was enz. En ik vond de film zelf ook minder geslaagd eigenlijk met flauwe humor.
Het leukste van de film waren de stukjes die ik ook in de trailers al had gezien. Dus ik had er veel meer van verwacht.

avatar van Ajax&Litmanen1
The Lego Movie was hilarisch, The Lego Batman Movie was ook erg geinig, maar deze Lego Ninjago Movie deed me heel wat minder. Lang niet zo sympathiek en geestig uitgewerkt en inhoudelijk ook wat saaier. Ik miste ook een beetje de dubbelzinnige grappen en de maatschappijkritische sneren die voorheen meer zichtbaar waren. Niettemin nog best genietbaar, sowieso blijft Lego voor mij iets nostalgisch en cools, maar qua films moeten ze op gaan passen dat het geen overkill wordt.

avatar van broncode
Deze film verraste me volkomen, omdat vooraf de negatieve kritieken best wel aanwezig waren.
Vind hem uit gebalanceerder dan de lego batman movie, en de grappen waren hilarischer. Vooral het gedeelte met '' meowtra'' vond ik bijzonder origineel. Daarnaast mijn zoon van 10 vond hem ook beter dan de lego batman versie, en wie ben ik om te twijfelen aan diegene die bij de doelgroep hoort.

avatar van JJ_D
Martial arts in de speelkamer

Als er in Hollywood al credo’s geëerbiedigd worden, dan is ‘never change a winning formula’ ongetwijfeld een favoriet van de grote productiehuizen. Geen wonder dus dat er amper een paar jaar na het succesvolle ‘The LEGO movie’ inmiddels twee nieuwe films zijn afgeleverd die eveneens vanuit het universum van de Deense speelgoedfabrikant vertrekken.

De eerste spin-off neemt Batman op de korrel en is een amusante parodie op de legendarische stripfiguur. ‘The LEGO ninjago movie’ neemt dan weer een loopje met het cliché van de ninjafilm, waarvan Jackie Chan sinds jaar en dag het boegbeeld is. Dat Chan in de openingsscène zelf komt aandraven om de animatie in te leiden, is een geestige knipoog naar de traditie van kung fu en aanverwanten. Het blijkt de eerste flirt van vele.

Is ‘The LEGO ninjago movie’ louter pastiche? Zeker niet, want de makers creëren een wereld die in essentie niet schatplichtig is aan het Aziatische cultgenre. Dat blijkt wanneer het zogenaamde ‘ultimate weapon’ wordt bovengehaald, waarna een verrassend reëel monster de speelgoedweelde in de vernieling ramt. Zonder de clou hier te willen weggeven, is de vondst zonder meer hilarisch. Volwassenen zien er een metafoor in voor hoe het er in hun eigen kindertijd aan toe ging, terwijl de minderjarigen door de merkwaardige kruisbestuiving van werkelijkheid en fictie betoverd geraken.

Diezelfde gelaagdheid keert overigens terug doorheen het hele script. Kinderen zullen veel referenties naar de populaire cultuur aan zich voorbij zien gaan. Bovendien kennen zij de stereotiepen van het originele genre te weinig om te ervaren hoe behendig de regisseurs dat cinematografische erfgoed ridiculiseren. In de plaats krijgen de jonge kijkers echter een wervelend scenario dat verteld wordt aan een ideaal tempo. Dat de personages, anders dan in pakweg de betere Pixarfilms, weinig diepgang hebben, wordt voor de gemiddelde twintigplusser gecompenseerd door stilistische, inhoudelijke en zelfs muzikale knipogen naar de eigen jeugdjaren.

Complete kritiek: klik.

avatar van Brabants
Lego animaties zijn om te beginnen zeker grappig. Er zit ook rake humor in deze film en het wordt narratief leuk uiteengezet met de toko van Jackie Chan. Of het de beste was, ik betwijfel het.

avatar van james_cameron
De minste van de drie Lego-films tot nu toe, met een lagere grapdichtheid en een wat aanmodderend plot, maar toch valt er nog veel te genieten. De animatie is wederom eersteklas en heerlijk kleurrijk, de stemmencast is prima en hier en daar zijn de grappen en grollen behoorlijk inventief. Jammer van het sentimentele gedoe richting het einde, dat tevens veel te lang doorzeurt.

avatar van K. V.
Ook dit deel eens bekeken en het was niet mis, maar vond de eerste film nog steeds de beste. Het verhaal was dit keer toch wat minder. Het zag er wel weer allemaal heel goed uit en had ook wel wat humor.
Toch weer een leuke film, maar The Lego Movie was beter.