The Lego Batman Movie (2017)

Alternatieve titel: De Lego Batman Film

3,12

Verenigde Staten / Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Chris McKay
met de stemmen van Will Arnett, Ralph Fiennes en Michael Cera

'The Lego Batman Movie' volgt het eenzame leven van Batman in zijn batcave. Hij kent maar een betekenisvolle persoon in zijn leven, namelijk zijn butler Alfred. De komst van twee figuren, Dick Greyson ofwel 'Robin' en 'Batgirl' Barbara Gordon, zullen zijn wereld echter op zijn kop zetten.

29 BERICHTEN 12 MENINGEN
avatar van DVD-T

geplaatst: 26 maart 2016, 22:53 uur [permalink]
Erg leuke teaser. Batman was een van de beste toevoegingen in The Lego Movie. Verdient wel zijn eigen film.

avatar van Verhoeven
geplaatst: 26 maart 2016, 23:40 uur [permalink]
Erg cool!

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 27 maart 2016, 18:48 uur [permalink]
Nice! Maar goed, The Lego Movie was ook briljant, dus ik had hier alle vertrouwen in. Zin in!

avatar van DVD-T

geplaatst: 24 juli 2016, 15:04 uur [permalink]
WB is on a roll op Comic-con.

CC trailer: The LEGO Batman Movie - Comic-Con Trailer [HD] - YouTube

kappeuter (moderator)
geplaatst: 29 september 2016, 11:47 uur [permalink]
Vanaf 8 februari 2017 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van Banjo
geplaatst: 31 januari, 00:16 uur [permalink]
Een nieuwe Lego film! kennen we allemaal nog dat ene liedje van die vorige film!!
dat zong ik 2 weken na de die film nog steeds, en overal he in de winkel en in de kerk..
Een ziek liedje was het..

Everything is awesome 1 Hour Version - YouTube

avatar van tbouwh
geplaatst: 6 februari, 23:14 uur [permalink]

avatar van Fonzzz002
geplaatst: 8 februari, 15:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Als iemand die goed genoten heeft van The Lego Movie, en dol is op Batman, was The Lego Batman Movie iets waar ik met veel enthousiasme naar uitkeek. Hoewel het niet zo goed was als ik hoopte heb ik me er prima mee vermaakt.
De film gooit op hoog tempo allerlei verwijzingen van Batman’s verleden naar je toe: zijn filmverleden, stripboeken of ze nemen bepaalde tropes die je van Batman gewend bent in de zeik. Deze referenties kunnen voor een aantal grappige momenten zorgen zoals hoe het slechte Batmanfilms bekritiseerd of hoe het trekjes van andere Batmanfilms op een grappige wijze kunnen laten terugkomen (De Dark Knight Rises stem van Bane bv). Daarnaast is de animatie van hoge kwaliteit: ondanks dat je naar Lego figuren kijkt zijn de kleuren zo helder en mooi om naar te kijken dat het een genot was om in de bioscoop te zien.

Het is echter een film die zo dusdanig veel glimlachgrappen heeft, zonder goede rustpauzes, dat het op gegeven moment vermoeiend werd. Er waren ook te weinig grappen waarbij ik echt hardop moest lachen. Na de zoveelste keer dat ze zeiden “herinner je dit, dat in een andere Batmanfilm voorkwam?” verloor de referentiehumor zijn charme. Verder is het verhaal is een cliché “eenzame persoon zoekt naar gezelschap verhaal” dat heel soortgelijk voelde als het verhaal van The Lego Movie, maar in tegenstelling tot die film deden ze inhoudelijk niets origineels of interessant met het verhaal, buiten een paar grappen.

Aardige komedie animatiefilm. Mooie beelden en het maakt veel grappige knipogen naar Batman, maar na de zoveelste referentie verging de humor en het verhaal bevat geen originaliteit.

avatar van tbouwh
geplaatst: 8 februari, 15:56 uur [permalink]

geplaatst: 9 februari, 17:42 uur [permalink]
Heerlijke film! Kom maar door met Ninja Go

avatar van Shinobi
geplaatst: 11 februari, 16:34 uur [permalink]
"You can't spend the rest of your life alone, dressed in black and staying up all night."

Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niets met Lego films en games, maar de trailer is dusdanig grappig dat ik 'm toch heb meegepakt. Daarbij helpt het dat ik een liefhebber ben van Batman.

De opening laat in ieder geval blijken dat je als kijker kunt rekenen op een zelfbewuste film die veelvuldig de draak met zichzelf steekt. Tot op zekere hoogte is dat ook zeker zo; pakweg de eerste 20 minuten zijn zonder twijfel het hoogtepunt. Er wordt op een onnavolgbare wijze naar van alles gerefereerd in een vlotte pacing, ondersteund door een hoop spektakel.

Op zich een goede basis zou je denken, maar zodra de toon rustiger wordt en er meer ingegaan wordt op het - clichématige - verhaal valt het vermaak voor een groot gedeelte weg. Weliswaar blijft het spervuur aan grappen en referenties intact, maar het geheel wordt al gauw langdradig. Hierdoor is het wachten op situaties die wel de moeite waard zijn. Bovendien kan ik me inbeelden dat er als niet-kenner een hoop langs je heen kan gaan.

De moralistische boodschap is nog zoiets wat er dik bovenop ligt en op een gegeven moment irritatie gaat opwekken. Wat mij betreft is 'The Lego Batman Movie' te lichtvoetig van opzet, maar met de beoogde doelgroep kan ik het enigszins wel begrijpen. Wat dan nog overblijft is de kleurrijke wereld waar de blokjes goed gebruikt worden.

Al met al een redelijke animatiefilm die beter had gewerkt met een kortere speelduur en een pakkender verhaal.

2,5 Sterren.

avatar van pjutter
geplaatst: 15 februari, 16:42 uur [permalink]
Misschien nog wel leuker dan de voorganger met nóg meer gelaagdheid in de humor.

avatar van Donucius
geplaatst: 15 februari, 17:40 uur [permalink]
Beetje waardeloos allemaal. Humor is een beetje ver te zoeken; tenminste niet mijn soort humor.
Heb ook niemand in de zaal horen lachen gedurende de hele film.
Vond de trailer heel leuk en wilde de film een kans geven. Vond het een verspilling van tijd en geld. Zeker omdat het weer 3D is dat verplicht wordt gesteld.
Enige positieve is dat het er heel erg gelikt uitziet. Weet niet hoe ze dat doen, maar hoedje af.

avatar van freek_93
geplaatst: 18 februari, 11:47 uur [permalink]
Na de geweldige The Lege Movie keek ik erg uit naar deze film. Batman was een vermakelijke karakter in The Lego Movie, dus ik had hoge verwachtingen van deze film.

Het begint goed. Batman met zijn veel te grote ego is geweldig om te zien. Hier zijn de grappen nog goed. Maar na mate het verhaal vordert merkte ik dat er een stuk minder "goede" humor in zit. De grappen zijn vooral gericht op het jongere publiek. Wat logisch is, natuurlijk. The Lego Movie had dat ook, maar daar zaten ook heel wat grappen in voor het oudere publiek die wel goed uit de verf kwamen.
Ik had gehoopt op meer grappen in de richting van de rivaliteit tussen Superman en Batman, zoals in het 'Super Cafe' van HISHE op YouTube. Gemiste kans.
Ook waren er minder verwijzingen naar andere films en degene die er waren, waren een stuk minder leuk dan in zijn voorganger. Soms waren ze zelfs herhalend. Erg jammer dat Darth Vader niet bij de bad guys zat, gemiste kans, maar de rechten daarvoor zouden wel te duur zijn geweest.

Daarnaast is het verhaal veel te zoetsappig en past niet goed bij het karakter van Batman. De verandering die Batman mee maakt hebben we natuurlijk al in tig romantische komedies gezien. Leuk voor de kinderen, voorspelbaar voor de rest.

Ook vond ik The Lego Movie mooier gemaakt. Waar de explosies daar uit lego blokken bestaan, zijn de explosies hier realistischer, jammer. Wat wel erg fijn is, zijn de schiet soundeffects. Dat was wel weer erg goed gedaan.

Misschien moet ik deze film niet vergelijken met The Lego Movie, maar de link is natuurlijk makkelijk gelegd. De eerste vond ik vele malen beter en kijk ik dan ook nog graag. Deze zou ik niet zo snel meer opzetten. Gemiste kans wat mij betreft. Er had zoveel meer ingezeten.
De kinderen die in de zaal zaten, hebben zich wel erg goed vermaakt, ook leuk om te zien/horen . Waar ik eigenlijk altijd wel een zwak voor animatie films heb, is dit misschien wel mijn laagste stem in deze categorie. Zonde.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 18 februari, 11:47 uur [permalink]
Uitstekend vermaak rondom de Lego versie van Batman die al een hilarische bijrol in The Lego Movie had, 2 jaar terug. En nu blijkt dat hij ook best een solo film kan dragen, al haalt deze film niet het niveau van die heerlijke film van 2 jaar terug. Daarvoor is het verhaal hier iets te karig en slaat de humor niet altijd even goed aan. Maar er worden zoveel grappen op je afgevuurd, zeker in de beginfase, dat hoe dan ook wel moet lachen als je de vorige film ook een beetje leuk vond.

Ik vond vooral de vele verwijzingen naar het verleden erg leuk, maar je moet voor zulke grappen wel een klein beetje een filmfanaat met gevoel voor historie zijn. Zo'n 60's beeld van Batman in zijn grijze pakje met die grote bom erbij, wat natuurlijk hier vandaan komt, schitterend! Of de klassieke themesong van de Christopher Reeve films als beltoon van Supermans woning. Sowieso wordt de hele Batman historie leuk op de hak genomen, zo komt nog even een sneer terug richting the Joker met zijn 2 veerboten uit de The Dark Knight en ga zo maar door. Dat soort grappen zorgen ervoor dat ik de film sowieso een dikke voldoende waard vind.

Jammer dat ze er inhoudelijk wat minder moeite in gestopt hebben. Zeker het middenstuk vond ik erg rommelig en langdradig. Visueel en qua stemmencast is het gelukkig wel uitstekend. Het moraal van het verhaal geneuzel richting het einde neem ik er maar voor lief bij.

avatar van krosnicky
geplaatst: 19 februari, 22:39 uur [permalink]
Leuke film even goed als The Lego Movie als is het meer een soort vervolg op voorgaande Batman Live action films ( Batman The Movie 1966
Batman 1989
Batman Returns 1992
Batman Forever 1995
Batman en Robin 1997
Batman Begins 2005
The Dark Knight 2008
The Dark Knight Rises 2011
En
Batman VS. Superman 2016 ) dan een Spin Off / Sequel op The Lego Movie om dat er meer verwijzingen waren naar die live action films en andere films dan naar de Lego Movie de grappen waren wel niveau Lego Movie en soms ook beter dan die in de Lego Movie .

avatar van keimpeS
geplaatst: 22 februari, 15:15 uur [permalink]
Gisteren met mijn neefje gezien in de bioscoop, Nederlandstalig en in 3D. Er zit heel wat snelle actie en veel humor in deze lego-film en dan met name de verwijzigingen naar de oude batman series met Adam West, ik heb toch wel zo nu en dan moeten lachen. Ik begon me soms wel te ergeren aan de eentonigheid van Gerard Ekdom's stem, het zal vast zo bedoeld zijn maar vond het irritant.

avatar van Verhoeven
geplaatst: 27 februari, 23:41 uur [permalink]
Onverwachts vanmiddag ook met neefje + nichtje + pappa naar de Nederlandstalige versie geweest. Ergens halverwege kreeg ik de opmerking dat ik wat minder hard moest lachen van mijn neefje. Dat was nog een hele opgave. Vond Ekdom en Schuurman erg geslaagd in hun stemmen. Fijne combinatie.

Overigens ben ik blij dat ik in het tijdperk van The Jungle Book ben opgegroeid. Dit type animatiefilm lijkt wel gemonteerd op basis van de hoeveelheid aan 'suikerrush' een (ADHD-)kind in twee uur kan hebben. Het stuitert echt alle kanten op. Tony Scott is er niets bij.

avatar van tattoobob
geplaatst: 8 april, 15:47 uur [permalink]
Lego maakt vermakelijk spul vooral in de vorm van films en games in mijn ogen.
Ook de Batman variant is goed gelukt en leuk om naar te kijken.
Minpuntjes:de nederlandse vertolkingen door Gerard Ekdom (batman) en de Dennis Wening (Joker) zijn in mijn idee bloedirritant en hadden iemand anders mogen wezen.
En de speelduur voor een film als deze is wat aan de lange kant....heb niets tegen lange films maar een kinderfilm moet liever niet langer zijn dan 90 min.

Verder erg vermakelijk....aanrader voor de kleintjes

geplaatst: 21 mei, 18:06 uur [permalink]
Goed gelukt, had hier vooraf geen al te grote verwachtingen van, maar het viel alleszins mee, dacht er zelfs even over om te kijken of mijn oude dozen lego nog steeds op zolder staan.
Leuk voor de kinderen en volwassenen, mits je natuurlijk een beetje bekend bent met de wereld van de vleermuisheld anders mist je een paar inside jokes. Scherpe, vaak idiote maar inventieve humor word bijna de gehele speelduur volgehouden, hier is duidelijk over nagedacht en energie ingestoken. Stemmenwerk in de originele versie is trouwens uitstekend, niks op aan te merken.

avatar van Antonev
geplaatst: 22 mei, 09:06 uur [permalink]
My name's Richard Grayson, but all the kids at the orphanage call me Dick.

Komt mijns inziens nergens in de buurt van het niveau van zijn kleurrijke, geestige en hyperactieve voorganger. De grappen zijn weinig origineel en ze proberen teveel te scoren met duffe oneliners. Op the Joker na ook weinig leuke personages, Batman zijn hulpje is zelfs bloedirritant. Al met al een rommelig geheel. Jammer, hier had ik wel wat meer van verwacht.

avatar van Alathir
geplaatst: 22 mei, 20:30 uur [permalink]
Niets voor mij, al wist ik dit eigenlijk op voorhand. Vanwege goede recensies en omdat het over Batman gaat toch geprobeerd. 25 minuten volgehouden... Ik voelde hierbij helemaal geen Batman vibe. Batman lijkt hier wel een klein, hyperactief kind. "DUDE WTF", die stem van Batman alleen al is vreselijk. Ook totaal geen verhaal of misschien moest het nog beginnen.

avatar van broncode
geplaatst: 30 mei, 15:23 uur [permalink]
Een vermakelijke film die als je de Batman klassiekers kent extra vermakelijk is. Maar dat is tevens ook het grote nadeel van deze film. D'r worden zoveel karakters en grappen geïntroduceerd, dat hét nogal rommelig en onrustig overkomt, en by the way:mijn 9 jarige zoon vond hem ook te 'druk'.

avatar van james_cameron
geplaatst: 4 juni, 21:43 uur [permalink]
Niet zo leuk en/ of inventief als The Lego Movie, maar toch wel weer de moeite waard. De grappen en grollen worden in hoog tempo op de kijker afgevuurd en visueel ziet het er allemaal prachtig uit. Die stem van Will Arnett is ook echt geweldig. Na verloop van tijd wordt de plot wel een beetje eenzijdig en komen er een aantal tekortkomingen aan het licht, waarna de boel een beetje doodslaat. Gelukkig ligt het tempo dermate hoog dat je geen tijd hebt om je te vervelen.

avatar van IH88
geplaatst: 8 juni, 14:28 uur [permalink]
“If you call me Batgirl, can I call you Batboy?”

Ontzettend vermakelijk. De animatie ziet er geweldig uit en het oog voor detail is verbluffend. Het tempo en de grapdichtheid ligt hoog en je moet de aandacht erbij houden om alles te registeren. En de vele inside jokes moet je wel begrijpen om optimaal van The Lego Batman Movie te kunnen genieten. Maar dan is het ook echt genieten van Batman en zijn vrienden en vijanden. Met de geweldige stemmen van onder andere Arnett, Cera, Dawson, Fiennes en Galifianakis. Topentertainment.

avatar van filmkul
geplaatst: 18 juni, 08:06 uur [permalink]
Leuke en vooral grappige film. De film raast in een zeer hoog tempo voorbij wat soms best vermoeiend is, maar niet storend. Het verhaal is echt maf en de grappen en woordspelingen vliegen over het scherm. Niet elk kind zal iedere grap begrijpen, maar dat zal de pret niet drukken en de film is daarom mede ook prima te pruimen voor volwassenen. Uitstekend vermaak voor iedereen. 3.5/4.0

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 3 juli, 01:05 uur [permalink]
Zeer vermakelijk net als the lego movie. Vele grappen de 1 natuurlijk wat meer geslaagd dan de ander. Filmpje om verstand op nul te zetten en je te laten vermaken.

geplaatst: 27 juli, 21:07 uur [permalink]
De nieuwe lego Batman

Een feest voor kinderen.

Prachtig in elkaar gezet.

Super coole lego DC comics superhelden film waar Batman en Robin en Alfred en Batgirl de show stelen.

avatar van Black Math
geplaatst: 28 juli, 16:28 uur [permalink]
Leuk! In het verleden al eens The Lego Movie in het vliegtuig gekeken, die onverwacht leuk was. Nu weer in het vliegtuig, en ook al was ik eigenlijk van plan deze film op een groter scherm te kijken, kon ik het toch niet laten om ook deze op te zetten.

Batman is natuurlijk een belachelijke superheld, die je vooral niet te serieus moet nemen; vandaar dat ik Batman & Robin als mijn favoriete Batmanfilm beschouwde. De setting in Lego is natuurlijk ook belachelijk, dus voor mij werkt dat alleen maar erg goed. Men neemt hier Batman in ieder geval totaal niet serieus, er zijn veel knipogen naar alle clichés en alles wordt extra dik aangezet. Men name de persoonlijkheid van de Lego Batman is larger than life, waardoor het slikken van de verplichte moraaltjes wat makkelijker wordt.

Het Lego concept is wat meer naar de achtergrond geschoven, toch voelt het nog steeds behoorlijk creatief aan. Nog steeds leuk, maar op een andere manier. 4*.