Rogue One (2016)

3,55

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gareth Edwards
met Felicity Jones, Diego Luna en Donnie Yen

De film speelt zich af voor Episode IV - A New Hope. Galen Erso is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Hoewel hij tegenstander van het Keizerrijk is, ziet hij geen andere mogelijkheid dan medewerking te verlenen. Hij ziet toch kans om de plannen van het Keizerrijk te saboteren en zijn acties kenbaar te maken aan het verzet. Hierop probeert een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uit te voeren. Die wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen.

437 BERICHTEN 70 MENINGEN
avatar van vranque
geplaatst: 16 april, 21:41 uur [permalink]
Visueel al nauwelijks meer te volgen en de rest was ook niet bijster interessant.

geplaatst: 16 april, 22:06 uur [permalink]
weer het standaard verhaaltje van de death star en het vernietigen ervan. in welke tijdlijn speelt deze film ? voor deel 1 ?

avatar van horizons
geplaatst: 16 april, 22:13 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:

Deze speelt zich vlak voor deel IV uit 1977 af, Star Wars A New Hope.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 16 april, 22:13 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:

Als je de film af hebt gekeken en je kent de oude delen, dan zou je moeten weten waar deze in de tijdlijn staat....het einde sluit er nota bene op aan.

avatar van Vinokourov
geplaatst: 17 april, 22:12 uur [permalink]
Wel een lekkere hapsnap-film zo tussendoor. Oke, het is natuurlijk Star Wars, maar ik miste een klein beetje de epicness van Star Wars VII bijvoorbeeld. Het verhaal is erg voorspelbaar, Felicity Jones niet heel boeiend, maar vooruit, de actie op het eind zag er wel hip uit.

avatar van rondh
geplaatst: 20 april, 09:16 uur [permalink]
Lekker filmpje hoor. Ik vind Star Wars serie leuk om naar te kijken. Dit is dan een soort van deel 3.5. Een aflevering om deel 3 en 4 aan mekaar te lijmen zeg maar. Het einde van dit deel eindigt precies waar deel 4 begint, wat ik dit dan ook sterk vind van dit deel. Leuk verzonnen dit verhaal. 4*

geplaatst: 24 april, 20:19 uur [permalink]
Om een of andere reden is voor mij de chemie weggevallen. Dat had ik al met the Force Awakens, maar het was in deze film niet anders. Grafisch subliem, absoluut. Maar verhaaltechnisch niet bijzonder. Ik had eigenlijk doorlopend het gevoel dat ze leentjebuur hebben uit de eerdere films. Zelfde verhaallijnen, zelfde karakters, zelfde opbouw, zelfde cameratechnieken.....nee, het was het allemaal net niet. 2*

avatar van GrobbekuikenXL
geplaatst: 26 april, 12:26 uur [permalink]
Het ziet er prima uit, genoeg actie inderdaad maar ook wel erg saai. Weer hetzelfde verhaal maar dan met andere personages. Leuk om een keer gezien te hebben ! 2,5 voor een paar minuten Darth Vader. De overige 130 minuten hoef ik niet meer meer te zien.

avatar van AmazingPP
geplaatst: 3 mei, 17:57 uur [permalink]
Ik vond dit een heerlijke film om naar te kijken! Echt een Star Wars film!! Ik heb hem gekeken in 3D vanaf Blu Ray op mijn nieuwe 4K Ultra HD televisie! Wat een feest! Ik heb er van genoten. Van mijn part mogen ze meer van dit soort films maken. Heerlijk Hollywood vermaak! 4,5 *

geplaatst: 5 mei, 12:47 uur [permalink]
Twijfel tussen 2,5 en 3 sterren. Eerste helft was okay, maar het werd steeds minder interessant.

avatar van thoyouknow1980
geplaatst: 7 mei, 20:47 uur [permalink]
Fenomenaal
Een fantastisch,onderhoudend en leuk deel van de Star Wars saga.
De heldendaad op het einde bezorgd me zelfs nu nog een brok in mijn keel.
En het is een heerlijk gegeven dat als ik de saga wil bekijken,dit deel er nu voor altijd bijhoort

avatar van Ataloona
geplaatst: 9 mei, 18:06 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zit een beetje in dubio. Het laatste uur was heerlijk met toffe actie, goede special effects en natuurlijk Vader in een epische manhunt. De pakweg 73 minuten daarvoor vond ik gewoon helemaal niks. Het acteerwerk was nogal mat en nergens bijzonder, en buiten een leuke actiescene zo nu en dan erg clichématig. Zowat elke dialoog vond ik bijzonder 'cringeworthy' (heb even geen beter woord in onze taal beschikbaar) en dat kun je moeilijk wegcijferen. Ik lees het hier wel vaker, de plotholes worden wel heel makkelijk opgevuld. Even een paar die mij stoorden. Ongetwijfeld mis ik er een paar;

Ik kan er nog wel inkomen dat het rebellenleger in actie komt op het einde om Rogue One te helpen, daar dat de positie en reputatie van de rebellen onherroepelijk zou beschadigen, maar waarom zou dat groepje überhaupt luisteren naar Jyns - een kruimelcrimineeltje - smeekbedes? Waarom zou Diego Luna na slechts een paar woorden uit te wisselen met Jyn, direct als personage volledig omslaan, op het goede pad belanden en directe bevelen van het leger waar hij voor leeft negeren om met een klein groepje een planeet binnen te vallen? Werkelijk? Wat was het hele nut van Forrest Whittaker, behalve om weer een 'apart' personage binnen Star Wars uit te lichten? Waarom werkte die Galen Erso toch mee met het Keizerrijk? Was zijn vrouw nog in leven? Of was het gewoon een bangerikje?

Doorgaans kan ik prima mijn verstand op 0 zetten tijdens een leuke actieflick, maar iets dat met Star Wars te maken heeft mag strenger beoordeeld worden. Dan kan het laatste gedeelte nog zo leuk zijn (en buiten het Death Star gebeuren best origineel), met daarvoor het grootste gedeelte van de film dat mij geen reet heeft geboeid achter de kiezen, kan ik niet meer dan 2,5* kwijt.

avatar van otherfool
geplaatst: 13 mei, 20:15 uur [permalink]
Alsof er al niet genoeg Star Wars films zijn, krijgen we nu (vast ook weer een eindeloze reeks) spin-offs en aanvullingen op het verhaal: vast spek voor de bek voor de liefhebber, maar ik zit er niet zo op te wachten eigenlijk. Toch maar gekeken en Rogue One is letterlijk een aardig tussendoortje: er zijn de vaste elementen van empire, rebellion, the force en de death star en, in cameootjes, wat bekende figuren uit de 'echte' films.

Het is allemaal, buiten het érg warrige eerste half uur, niet eens zo slecht gemaakt en Jones heeft een zekere starpower, maar de film brengt niets nieuws onder de zon en voelt als precies datgene wat het is: onderdeel van een (tv)serie. En ik kijk uit principe geen series, omdat afleveringen al snel op elkaar gaan lijken en het einde (bij succes) nooit en te nimmer in zicht komt.

geplaatst: 17 mei, 19:12 uur [permalink]
tjonge tjonge wat een slechte film zeg een schande voor de saga. visueel mooi maar dat is tegenwoordig met een gemiddelde b film ook al oke met die cgi techniek ,maar wat een slechte cast ,dialogen en verhaal zeg.
ik kon mijn ogen nauwelijks open houden en heb niet eens het voorspelbare eind afgewacht, nee geen aanrader

geplaatst: 8 juni, 23:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Over Rogue One had ik gemengde gevoelens. Oké, het is een Star Wars film die ons kan boeien van het begin tot het einde: dus daar krijgt Rogue One al minstens een 2/5 voor.
MAAR als je weet hoe diepgaand de (oorspronkelijke) Star Wars trilogie is, en ook de Prequeltrilogie en Sequeltrilogie poogden te zijn, dan valt Rogue One toch zwaar te kort. Het valt gewoon op dat dit een tussendoortje is, om meer cash te innen en fans tevreden te houden tot we allemaal kunnen gaan kijken naar het vervolg op de avonturen van Rey en Kylo Ren.

Oh en nog iets:
Iedereen sterft! Omdat de film ook gewoon als tussendoortje dient... Valt wel te hard op eigenlijk

geplaatst: afgelopen zaterdag om 13:04 uur [permalink]
Goede film in de Star Wars serie. Niet super maar ook niet over the top.

avatar van Pecore
geplaatst: vandaag om 14:44 uur [permalink]
Nah, doe mij maar TFA. Het Star Wars universum gedijt toch beter bij een wat luchtigere aanpak. De verschillende wezentjes, gadgets en piepjes kunnen voor een groot deel zo bedacht zijn in een programma van Jochem van Gelder, no offense. Deze film neemt zichzelf in mijn optiek iets te serieus.