Rogue One (2016)

3,56

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gareth Edwards
met Felicity Jones, Diego Luna en Donnie Yen

De film speelt zich af voor Episode IV - A New Hope. Galen Erso is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Hoewel hij tegenstander van het Keizerrijk is, ziet hij geen andere mogelijkheid dan medewerking te verlenen. Hij ziet toch kans om de plannen van het Keizerrijk te saboteren en zijn acties kenbaar te maken aan het verzet. Hierop probeert een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uit te voeren. Die wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen.

428 BERICHTEN 67 MENINGEN
avatar van vranque
geplaatst: 16 april, 21:41 uur [permalink]
Visueel al nauwelijks meer te volgen en de rest was ook niet bijster interessant.

geplaatst: 16 april, 22:06 uur [permalink]
weer het standaard verhaaltje van de death star en het vernietigen ervan. in welke tijdlijn speelt deze film ? voor deel 1 ?

avatar van horizons
geplaatst: 16 april, 22:13 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:

Deze speelt zich vlak voor deel IV uit 1977 af, Star Wars A New Hope. 🙂

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 16 april, 22:13 uur [permalink]
Lewis-06 schreef:

Als je de film af hebt gekeken en je kent de oude delen, dan zou je moeten weten waar deze in de tijdlijn staat....het einde sluit er nota bene op aan.

avatar van Vinokourov
geplaatst: 17 april, 22:12 uur [permalink]
Wel een lekkere hapsnap-film zo tussendoor. Oke, het is natuurlijk Star Wars, maar ik miste een klein beetje de epicness van Star Wars VII bijvoorbeeld. Het verhaal is erg voorspelbaar, Felicity Jones niet heel boeiend, maar vooruit, de actie op het eind zag er wel hip uit.

avatar van rondh
geplaatst: 20 april, 09:16 uur [permalink]
Lekker filmpje hoor. Ik vind Star Wars serie leuk om naar te kijken. Dit is dan een soort van deel 3.5. Een aflevering om deel 3 en 4 aan mekaar te lijmen zeg maar. Het einde van dit deel eindigt precies waar deel 4 begint, wat ik dit dan ook sterk vind van dit deel. Leuk verzonnen dit verhaal. 4*

geplaatst: afgelopen maandag om 20:19 uur [permalink]
Om een of andere reden is voor mij de chemie weggevallen. Dat had ik al met the Force Awakens, maar het was in deze film niet anders. Grafisch subliem, absoluut. Maar verhaaltechnisch niet bijzonder. Ik had eigenlijk doorlopend het gevoel dat ze leentjebuur hebben uit de eerdere films. Zelfde verhaallijnen, zelfde karakters, zelfde opbouw, zelfde cameratechnieken.....nee, het was het allemaal net niet. 2*

avatar van GrobbekuikenXL
geplaatst: afgelopen woensdag om 12:26 uur [permalink]
Het ziet er prima uit, genoeg actie inderdaad maar ook wel erg saai. Weer hetzelfde verhaal maar dan met andere personages. Leuk om een keer gezien te hebben ! 2,5 voor een paar minuten Darth Vader. De overige 130 minuten hoef ik niet meer meer te zien.