Rogue One (2016)

Alternatieve titel: Rogue One: A Star Wars Story

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gareth Edwards
met Felicity Jones, Diego Luna en Donnie Yen

De film speelt zich af voor Episode IV - A New Hope. Galen Erso is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Hoewel hij tegenstander van het Keizerrijk is, ziet hij geen andere mogelijkheid dan medewerking te verlenen. Hij ziet toch kans om de plannen van het Keizerrijk te saboteren en zijn acties kenbaar te maken aan het verzet. Hierop probeert een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uit te voeren. Die wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen.

avatar van baspls
mjk87 schreef:

Daarnaast is Star Wars wel fantasy ja, geen sciencefiction. Het speelt dan wel in de ruimte, maar technieken, wetenschap, de plek van de mens daarin et cetera spelen helemaal geen rol. Het is aanwezig zonder logische verklaring, punt, en dus fantasy.

Deel 1 t/m 6 hebben als genre Fantasy / Sciencefiction op Moviemeter en op IMDb Actie, Avontuur, Fantasy en SF.

Ben het wel met je eens dat Star Wars vooral Fantasy is, ik vind ook dat het niet echt als Sciencefiction aanvoelt. Maar bij Actie/Avontuur denk ik eerder aan een Western of Actie-film en totaal niet aan een film als Star Wars (al is de eerste Star Wars wel een soort Space Western).

avatar van mjk87
Maar dat is dan nieuw op imdb. Dat was altijd sciencefiction met actie of avontuur, in ieder geval wat MoMe aangeeft. Misschien kunnen de genres nu eindelijk op deze site worden aangepast

avatar van Nicholas
Interessante nieuwe details over 'Rogue One: A Star Wars Story' - FilmTotaal filmnieuws

Heb hier geen hoge verwachtingen van, maar wat Edwards hier zegt klinkt mij eigenlijk wel goed in de oren.

Rogue One: A Star Wars Story Trailer (Official) - YouTube

Nieuwe trailer. Tja, komt in mijn ogen allemaal niet zo goed uit de verf in deze trailer.

avatar van AHWA
Nieuwe trailer is O_O en

avatar van horizons
Het is de regisseur van Godzilla, dat tempert al verwachtingen.
Het lijkt een ander type Star Wars film te worden dan de andere zeven delen. Ja, het is een spin-off maar toch. Meer realistische oorlog scènes lijkt het.
En Darth Vader heb ik het idee zal als marketing object gebruikt worden en uiteindelijk net zoveel als the Joker in Suicide Squad te zien zijn.

Mijn verwachtingen zijn dus aan de lagere kant.

avatar van Confusie
Vind alles wat ik in die nieuwe trailer zie anders retescherp in beeld gebracht.

Allemaal net wat anders belicht dan we tot nu toe gezien hebben, en dat lijkt me zeker welkom.

Toffe rol van Donnie Yen, Diego Luna is een sympathieke acteur en Felicity gaat het sowieso fijn doen als Star Wars Superskatje.

Van de Donkere Vader verwachtte ik sowieso al niet meer dan een cameo.

Gaat hoe dan ook een zeer behoorlijk en bekoorlijk smakend tussendoortje worden in de warme decembermaand, deze.

avatar van horizons
Ergens wel lol dit. Hoewel het een spin-off is is deze film direct in de tijdlijn te plaatsen (vlak voor A New Hope) waarmee deel IV dus een soort deel V gaat worden. Want deel 3,75 klinkt ook wat raar.

Op niet film sites zie je toch wel eens wat mensen vragen hoe het nu met de tijdlijn zit en waarom niet gewoon deel VIII uitkomt.
Dat gaat ze nog parten spelen. Naja, zal wel meevallen. Die miljoenen zullen wel binnengeharkt worden alleen denk ik dat ten tijden van deel IX mensen Star Wars moe gaan worden met elk jaar een film in de bioscoop en dan elk jaar een ander tijdstip in de Star Wars saga.

avatar van IH88
Mee eens horizons. Rogue One ziet er vet uit en deel VIII en IX worden ook nog fantastisch. Over de Han Solo film heb ik mijn twijfels maar Kasdan schrijft het script dus oké. Maar zodra ze spin-offs over Boba Fett of Chewbacca gaan maken haak ik af. Dat is zelfs voor de grootste Star Wars nerd wat te veel van het goede. De trailer ziet er wel gaaf uit. Gewoon een sci-fi actieknaller zonder familiebanden, romantische subplotjes of de Millennium Falcon. Uiteraard wel met een Death Star .

avatar van Nicholas
De shots zijn wel mooi, hoewel het niet erg sci-fi oogt. Ik hoop voor de makers ook dat de trailer slecht gespliced is, want het acteerwerk komt allemaal nogal awkward over.
Gaat volgens mij ook niet in de buurt komen van TFA. Niet qua opbrengsten en niet qua recensies.

avatar van IH88
Dat Rogue One beter zal zijn dan TFA verwacht ook niemand. Dat kan ook niet. En dat de opbrengsten niet die van TFA gaan halen, daar hoef je geen econoom of marketingdeskundige voor te zijn. De anticipatie voor een nieuwe SW film was zo groot vorig jaar. Maar ik ben al blij met een lekkere 3,5/4 sterren actieknaller met Darth Vader die waarschijnlijk 2 minuten in de film zit .

avatar van sierrra
Ziet er stukken beter uit dan dat slappe A New Hope aftreksel dat vorig jaar uitkwam.

avatar van Kondoro0614
Het word denk ik maar eens tijd ook deze serie eens te bekijken.

avatar van IH88
Kondoro0614 Altijd jaloers op mensen die Star Wars voor het eerst gaan ontdekken .

avatar van Kondoro0614
IH88 schreef:
Kondoro0614 Altijd jaloers op mensen die Star Wars voor het eerste gaan ontdekken .

. Moet eerst nog de Bond collectie afkijken en daarna zie ik wel. Staan ook nog zo'n 3500 andere films in de planning ..

avatar van Confusie
IH88 schreef:

Hoezo geen spin off over Boba Fett.

?

Als iemand eindelijk eens wat meer screentime verdient is hij het wel.

Hij staat zelfs op het shirt dat ik op dit moment aan heb dus je kan wel stellen dat het voor mij zeker niet te veel van het goede zou zijn.

Confusie schreef:

Hoezo geen spin off over Boba Fett.

?

Als iemand eindelijk eens wat meer screentime verdient is hij het wel.

Excuses, sommige Star Wars nerds vinden dat een brug te ver . Laat Boba Fett maar een mysterieus personage blijven met zo weinig mogelijk dialoog.

avatar van mjk87
Zie nu pas die nieuwe trailer (even gemist ivm vakantie, de schande!) maar echt wat ziet dit er heerlijk uit. Vooral die beelden van de Death Star. Sowieso wordt die wereld prachtig tot leven geroepen. Qua sfeer en regie zat Godzilla ook goed in elkaar, alleen had dat een heel matig script. Vertrouwen hierin.

Waar ik vooral benieuwd ook naar ben is welke hints er naar Episode VIII worden gegeven.

avatar van danuz
mjk87 schreef:

Waarom zullen ze in Rogue One hints naar VIII geven? Totaal anders tijdsvlak.

F*cking heerlijke trailer verder. Zal denk ik het iconische niveau van The Force Awakens niet halen, maar ik verwacht hier toch zeker wat van.

avatar van Macmanus
Vond de trailer wat makjes. Uitmelken kun je wel overlaten aan Disney.

avatar van danuz
Dat is eigenlijk mijn enige bezwaar, het uitmelk-gehalte. Niet zozeer de kwaliteit van de individuele films, maar wel een zekere overkill.

danuz schreef:

Waarom zullen ze in Rogue One hints naar VIII geven? Totaal anders tijdsvlak.

Er zitten nogal wat onbeantwoorde vragen in deel VII (Rey, Snoke) waarvan ik verwacht dat er antwoorden in een verder verleden liggen. Dus ook in de tijd van deze film. En de buzz naar deel 8 moeten ook worden opgezet na deze film, dat kan uitstekend door links te leggen tussen de films.

avatar van AC1
AC1
Beelden van de nieuwe trailer zien er wat meer dark & gritty uit. Goed zo!

danuz schreef:

Waarom zullen ze in Rogue One hints naar VIII geven? Totaal anders tijdsvlak.

Hoho, mijn Jones is de moeder van Ridley theorie is nog springlevend hoor .Het zou één van de voorspelbaarste en meest clichématige plottwists in de geschiedenis van film zijn, maar ik sluit het niet uit...

avatar van Jellesteeg
Die nieuwe trailer!(!)(!)(!) Tering jongens en meisjes, wat heb ik hier weer zin in.

avatar van AHWA
Waanzinnige trailer. Waanzinnige poster. Dit gaat een paar bioscoopbezoekjes worden.

avatar van IH88
Kippenvel. Waanzinnige trailer/mooie poster. Eindelijk Mads Mikkelsen en Darth Vader. Dit wordt december 2015 all over again . Meerdere bioscoopbezoekjes.

avatar van baspls
Die trailer was echt vet. Met een beetje geluk kan ik deze film wel waarderen (Deel 7 vond ik echt beroerd). De ruimteschepen doen vertrouwd aan en ik zie nu al veel mogelijkheden voor geslaagde wendingen en karakterontwikkelingen. Geen vage Aliens en rare ontwerpen. Alleen die muziek is erg matig, totaal niet Star Wars.

avatar van RuudC
Dit lijkt me toffer te worden dan VII: TFA. Ergens wel jammer dat een bioscoopbezoekje voor mij er niet in zit, aangezien mijn vrouw precies op de releasedatum uitgerekend is.

baspls schreef:

Serieus? Ik vind de muziek vooralsnog een van de grootste pluspunten, samen met de prachtige shots. De film op zich heb ik ernstige twijfels over, maar het is ook wel eens fijn om met mindere verwachtingen naar de bioscoop te gaan.