Rogue One (2016)

Alternatieve titel: Rogue One: A Star Wars Story

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gareth Edwards
met Felicity Jones, Diego Luna en Donnie Yen

De film speelt zich af voor Episode IV - A New Hope. Galen Erso is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Hoewel hij tegenstander van het Keizerrijk is, ziet hij geen andere mogelijkheid dan medewerking te verlenen. Hij ziet toch kans om de plannen van het Keizerrijk te saboteren en zijn acties kenbaar te maken aan het verzet. Hierop probeert een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uit te voeren. Die wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen.

In Film > Nieuws > Star Wars Anthology: Rogue One (2016):

Lucasfilm announced today that their first film in the new standalone Star Wars stories series, Rogue One, has begun principal photography. Gareth Edwards (Godzilla, Monsters) is directing Rogue One, which tells the story of resistance fighters who have united to steal plans to the dreaded Death Star. The film is produced by Kathleen Kennedy and is slated for a December 16, 2016 release.
- bron

“Rogue One takes place before the events of Star Wars: A New Hope and will be a departure from the saga films but have elements that are familiar to the Star Wars universe,” says Kathleen Kennedy. “It goes into new territory, exploring the galactic struggle from a ground-war perspective while maintaining that essential Star Wars feel that fans have come to know. Gareth is such an innovative director and I’m so excited to be working with him and the extraordinary ensemble cast he’s selected for ‘Rogue One.’”

- imdb-link

avatar van danuz
Still ziet er vrij fantastisch uit, cast ook niet mis zeg! Dus misschien wordt dit wel wat. Zo ja, dan staat ons nog veel fijns te wachten

avatar van Shinobi
Donnie Yen is ook van de partij. Hopelijk gebruiken ze hem goed.

avatar van IcU
IcU
Heb zelf mijn twijfels of ik een 'Saving Privat Ryan' in het Star Wars universum, zoals het nu al genoemd wordt, wil zien. Kennedy en Disney zullen ongetwijfeld hun sterke visie binnen het project bewaren, maar het klinkt toch allemaal wat minder 'magisch'.

Daarnaast hoop ik dat deze film zich, zoals aangekondigd, meer als prequel op Star Wars ('77) neer zet dan als sequel op Revenge of the Sith. Het liefst wordt ik niet meer herinnerd aan de prequel trilogy bij al het nieuws dat uit gaat komen.

avatar van AHWA

avatar van SouthParkFan
Prachtig om de Stormtroopers weer in hun klassieke harnas te zien! En die Death Star blijft indrukwekkend. Verder weet ik nog niet goed wat ik hiervan moet vinden eigenlijk. Jammer dat er al wat van het plot wordt prijsgegeven, al laat het zich gezien de tijd waarin de film zich afspeelt natuurlijk wel een beetje raden.

avatar van Jellesteeg
Dikke yes wat trailer betreft.

Ziet er veelbelovend uit vind ik!

avatar van Nicholas
Ik zei het zojuist al, ik krijg hier geen Star Wars gevoel bij. Het voelt voor mij persoonlijk niet aan als Star Wars. Mendelson ziet er wel prima uit als bad guy.

avatar van AHWA
Niet? Ik krijg hier juist wel een Star Wars-gevoel bij. De sfeer, de aankleding, de oude look, de muziek.

kappeuter (moderator)
Vanaf 14 december in de bioscoop

avatar van baspls
Als dit ook weer zo'n teleurstelling wordt.... Dan ga ik de volgende echt niet meer kijken.

avatar van IH88
Je hebt de prequels overleeft dus dan kan je alles wat Star Wars gerelateerd is aan . Trailer ziet er erg veelbelovend uit en ik kijk er nu al naar uit. Ben trouwens benieuwd of er een link wordt gemaakt met de huidige reeks (The Force Awakens en verder). Het personage dat Felicity Jones speelt zou nog moeten leven in het TFA universum.

avatar van mjk87
Ja goed. Qua sfeer en beelden zat het met Edwards' Godzilla ook al goed, maar die had een wat zwak script. Als dat een beetje beter is dan kan dit gewoon een sterke avonturenfilm in de ruimte worden. Sfeer is heel erg lijkend op vroeger, maar toch weer niet helemaal dus toch een eigen en moderne touch. Mon Mothma is echt heel erg gelijkend zo op het oog en de Death Star en die scène met de AT-AT's zien er fantastisch uit.

avatar van Donkerwoud
Ziet er wel echt fantastisch uit, blockbusterwaardig. Vond het nieuwste deel zelf een tikkeltje te braaf, dus misschien dat deze meer mijn ding gaat zijn.

avatar van danuz
Eindelijk officieel op de site en dan ook nog eens met een heerlijke trailer

Vette cast ook zeg!

avatar van Nicholas
Vind Felicity Jones ook bepaald niet lekker ogen in deze trailer. Weinig emotie en een tik houterig. Compleet tegenovergesteld aan de prachtige uitstraling die Ridley had.

avatar van Kondoro0614
Ik denk dat ik eerst de andere films allemaal eens wil kijken voordat ik aan dit begin.

avatar van Uier
Meer vrouwelijke- dan mannelijke protagonisten nowadays.

Ik weet het nog niet. Vond de laatste star wars geweldig.. Maar dit voelt als een rip of. Het wordt een beetje too much. Weer nieuwe personages..goed ik wacht nog even af voor mijn definitieve oordeel.

avatar van IH88
En weer een vrouwelijke hoofrolspeelster met een Brits accent. 1+1=2? Ik vond het al toevallig dat Ridley wel haar Brits accent mocht gebruiken in TFA en Boyega niet. Maar misschien wordt ik paranoia .

avatar van 606
Gisteren op tv hoorde ik dat een paar personages van de films elk een eigen film krijgt.

avatar van AC1
AC1
Nog meer Death Star!

En dan die battle met wuivende palmbomen in de achtergrond! Het lijkt wel Vietnam! Ik verwachtte elk moment een luitenant die zegt: "I love the smell of napalm in the morning!"

avatar van Confusie
Met de gast die knielt voor de bacta tank met de royal guards op de achtergrond heeft deze film wellicht nog best een leuk verrassinkje in petto wat zijn weerslag zou kunnen hebben op de huidige trilogie.

Ik heb er in ieder geval behoorlijk zin in, uiteraard.

Terwijl we wachten op de volgende grote episode wellicht een meer dan hapklaar bijzonder smakelijk tussendoortje.

En Felicity oogt erg sweet in de trailer, gaat het vast goed doen als nieuw Star Wars Skatje.

avatar van Warp
Ziet er een stuk serieuzer en grimmiger dan The Force Awakens, wat voor mij positief is. Ben ook benieuwd naar de rol van Mads Mikkelsen.

avatar van baspls
Waarom is het genre vanaf deel 7 ineens Actie / Avontuur? Dat klopt toch helemaal niet. Star Wars is Fantasy / Sciencefiction.

avatar van mjk87
baspls schreef:

Omdat IMDB dat zegt, dat neemt deze site over. Waarom IMDB iets aanhoudt weet ik natuurlijk ook niet

Daarnaast is Star Wars wel fantasy ja, geen sciencefiction. Het speelt dan wel in de ruimte, maar technieken, wetenschap, de plek van de mens daarin et cetera spelen helemaal geen rol. Het is aanwezig zonder logische verklaring, punt, en dus fantasy.

Wel een mooie poster trouwens.

avatar van horizons
Vind de poster maar matig, de death star zo afbeelden heeft wel wat maar alle figuren komen nogal nep en kitsch over.