Rogue One (2016)

Alternatieve titel: Rogue One: A Star Wars Story

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gareth Edwards
met Felicity Jones, Diego Luna en Donnie Yen

De film speelt zich af voor Episode IV - A New Hope. Galen Erso is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Hoewel hij tegenstander van het Keizerrijk is, ziet hij geen andere mogelijkheid dan medewerking te verlenen. Hij ziet toch kans om de plannen van het Keizerrijk te saboteren en zijn acties kenbaar te maken aan het verzet. Hierop probeert een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uit te voeren. Die wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen.

Nicholas schreef:

Serieus? Ik vind de muziek vooralsnog een van de grootste pluspunten.

Ieder zijn smaak, natuurlijk . Ik vond het een beetje te algemeen blockbuster achtig. Niet echt orchestraal zoals je zou verwachten van Star Wars, jammer ook dat John Williams het niet meer doet.

avatar van horizons
Trailer is beter dan vorige. Maar mijn verwachtingen blijven laag.
Vooral acteren gaat heikel punt worden, Jones komt in die enkele scènes erg matig over.

Maar wat zien wel, deel VII overtrof mijn verwachtingen en mag zich na the Empire strikes Back de beste in de serie noemen.

avatar van AHWA
baspls schreef:

John Williams doet EP VIII wel gewoon, hoor.

avatar van AC1
AC1
horizons schreef:

Geen enkele Star Wars film is gebaseerd op acteren.

avatar van Arri
Laatste trailer maakt mij heel enthousiast!

Vind de trailer vrij saai , afwachten maar .

avatar van Confusie
Was allang overtuigd.

Ben en blijf die guitige, immer positieve jongen.

Maar die laatste trailer had ik eigenlijk niet hoeven zien, stond haast op het punt hem halverwege af te kappen.

Had het eigenlijk moeten doen.

Zie er ook niet de noodzaak van in, volgens mij hadden we al wel genoeg gehad. En dan met name Dark Fadder hadden ze van mij voor het moment zelf mogen bewaren.

Maar hoe dan ook: het wordt weer genieten.

Dat maakt het dan wel weer nog eens te meer duidelijk.

avatar van arno74
Trailer ziet er een stuk beter uit dan die van de vorige SW-film, als ze zo kort achter elkaar films willen uitbrengen kunnen ze natuurlijk niet alwéér met hetzelfde verhaal komen, zoals ze wel met de vorige deden. Ben benieuwd.

avatar van AC1
AC1
arno74 schreef:

Echt een nieuw idee!

AC1 schreef:
Misschien heb je dat gedeelte over de gestolen plannen van de Death Star gemist. Echt een nieuw idee!

Nooit geweten dat dit idee al eerder is verfilmd....

avatar van Basto
Is dit nu deel 8 of de eerste fles bedorven melk die Disney uit de door hun gekochte koe gaat knijpen?

avatar van Zwolle84
Basto schreef:

Dit is de eerste van een reeks spin-offs. Deel 8 verschijnt eind volgend jaar.

Rogue One speelt zich af tussen 3 en 4 volgens mij.

avatar van horizons
Rogue One is directe prequel op A New Hope. Film eindigt zo ongeveer tien minuten voordat deel vier begint.

avatar van IH88
Deel 8 is inderdaad volgend jaar december. Hopelijk blijkt Rogue One niet bedorven melk, maar een heerlijk glas koude en verse melk .

avatar van sierrra
Laten we het hopen. Om nu weer een jaar met die bedorven smaak rond te gaan lopen...Trailers zien er hoopvol uit in ieder geval.

avatar van SouthParkFan
Ik heb de kaarten al besteld! Toevallig die 14e december een dagje vrij van school, dus de eerste voorstelling in de middag kunnen reserveren. Nu nog drie weken wachten en dan is het zover.

avatar van baspls
Kaarten gekocht voor de première! Hopelijk niet weer een teleurstelling zoals Episode 7. Mijn verwachtingen zijn hoog, de trailers en behind-the-scenes zager er indrukwekkend uit. Bovendien doet het verhaal de ronde dat George Lucas suggesties heeft gedaan voor de film en George Lucas is wat mij betreft nog steeds 'de grote baas' wat het Star Wars (en Indiana Jones) universum betreft.

baspls schreef:

Mijn verwachtingen voor VII waren gematigd en ik werd uitermate positief verrast! Mijn verwachtingen voor Rogue One zijn vrij laag daarentegen, ga uiteraard wel kijken en hoop op een meevaller.

avatar van mjk87
Net als vorig jaar die woensdag de eindejaarsborrel op het werk, dan die donderdag maar vrij nemen. Handig op twee manieren.

avatar van John Milton
Ik heb ook kaarten voor de première. Midden-midden zelfs nog, my favourite.

Wij hebben de eindejaarsborrel vrijdag gelukkig, die week. Vorig jaar viel hij wel op dag van de première van Star Wars, waardoor er inderdaad enkele mensen niet op de borrel waren

Ik heb weinig verwachtingen. Ik ben niet persé een SW fan. In tegenstelling tot Bas hoop ik dat Lucas een minimale inbreng heeft gehad. Ik vond deel 7 dan ook beduidend beter dan de 'prequels' die onder Lucas werden uitgebracht.

Heb ook kaartje voor 14 december Kinepolis. Wel 3D helaas.

Episode VII was de eerste helft super, na de pauze alleen maar slecht helaas, mijn verwachtingen voor deze zijn daardoor (gelukkig?) niet zo hoog. We gaan het zien.

avatar van DDT
DDT
Dit is dus een spin off en geen deel 8 lees ik hier, merci voor de info ik wacht wel op deel 8 voor in de cinema, deze is meer voor thuis

DDT schreef:

Dit is eigenlijk deel 3.5. Na Episode III voor Episode IV.

avatar van grid8400
DDT schreef:
............ deze is meer voor thuis

Waarom?

avatar van baspls
Als dit waar is zijn mijn verwachtingen bij deze verhonderdvoudigd. Zeg wat je wilt, maar George Lucas is en blijft de geestelijk vader van het Star Wars-universum: http://www.eastcoastmoviegu...

avatar van IH88
baspls George Lucas was ook enthousiast over het door jou verguisde The Force Awakens. Ik zou je verwachtingen dus maar temperen .

IH88 schreef:

Ik dacht juist dat Lucas het toen betreurde wat er met de film was gedaan. Ze hebben dan ook zijn script voor Deel 7 gewoon in de prullenmand gegooid. Maar inderdaad, we zullen het zelf moeten gaan zien

avatar van sierrra
Idd. Lucas vond TFA maar zozo. RO lijkt een stuk beter te gaan worden.

avatar van Ajax&Litmanen1
Lucas vond zijn episodes I, II en III ook geweldig, om eens wat te noemen...

Zou de mening van die man vandaag de dag niet meer zo heel serieus nemen. Geweldige visionair vroeger, daarna begonnen de dollartekens hem te beheersen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat een onzin. Alsof Lucas de prequels heeft gemaakt omdat hij geld nodig had....De enige die dollartekens ziet is Disney.