The Lego Movie 2: The Second Part (2019)

Alternatieve titels: The Lego Movie 2 | De Lego Film 2

Denemarken / Canada / Noorwegen / Australië / Verenigde Staten
Animatie / Actie

geregisseerd door Mike Mitchell
met de stemmen van Chris Pratt, Elizabeth Banks en Will Arnett

The Lego Movie 2 herenigt de helden van Steenstad in een gloednieuw actie-avontuur om hun geliefde stad te redden. Het is vijf jaar geleden dat alles echt super was. De inwoners worden nu geconfronteerd met een grote, nieuwe dreiging: Lego Duplo-indringers uit de ruimte die alles nog sneller kapotmaken dan dat zij weer kunnen herbouwen. De strijd om de indringers te verslaan en zo de harmonie in het Lego-universum te herstellen, zal Emmet, Lucy, Batman en hun vrienden brengen naar verre, onbekende werelden, waaronder een vreemd sterrenstelsel waarin alles een musical is. Dit zal hun moed, creativiteit en Meester Bouwer-vaardigheden op de proef stellen en onthullen hoe bijzonder ze echt zijn.

• Vanaf 6 februari in de bioscoop

Vanaf 6 februari 2019 in de bioscoop (Warner Bros)

Film gisteren in première gezien.
Ontzettend knap gemaakt qua visuals en goede humor.
Verhaal is natuurlijk een beetje dun en er zit een dikke moraal in. 3 sterren.

Zojuist in de bioscoop gezien met zoontje. Erg knap gemaakt. Leuk verhaaltje met een behoorlijk moraal inderdaad.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vanmiddag gezien en het werd zeker een hele aangename, maar wel wat te lange, zit. Ik vond de eerste Lego Movie al heel erg leuk, waarin we een hele creatieve Legofilm zagen vol met die typische kenmerken die passen bij de betekenis van Lego. Zelf was Lego in mijn kinderjaren ook mijn grote passie. Bij een verjaardag hoefde men nooit te vragen wat ik wilde, dan noemde ik toch wel weer Lego. Ook deze tweede Lego Movie brengt dat gevoel weer terug. Het tempo ligt moordend hoog en om de scène zit je wel weer in een andere wereld of is er weer iets groots gebeurd. Net zoals je als kind overkomt als je met die blokjes speelt.

Daarnaast vind ik de te vrolijke, zeer naïeve Emmet nog steeds een hele leuke hoofdpersoon, zeker in combinatie met de wat deprimerende Lucy of de negatieve, cynische Batman. Wel is dit zo'n typisch vervolg dat meer van hetzelfde brengt, waardoor het soms een beetje als een herhaling aanvoelde. Maar wel een hele amusante herhalingsoefening, met wederom ook weer veel verwijzingen naar films en superhelden in het algemeen. Wel had de film net wat korter gemogen, maar het mag de pret sowieso niet drukken. En de bewerking van hun grote hit Everything is Awesome in een nieuw jasje pakt ook goed uit. Dik voldoende.

avatar van jaap74
Slaat plank mis

avatar van jaap74
Wat een lange zit. Moralistisch verhaal tussen denkbeeldige tegenstander Duplo waarbij het complete LEGO universum totaal vergeten werd.

Heb alleen erg weinig LEGO gezien.

De 2 kinderen gingen uitleggen aan het einde vd film (geen spoiler) waar de film over ging. Mooi gegeven en intessant bruggetje.

Knappe film. Moeite visueel zeker waard.

Maar ga hier niet met je kinderpartijtje heen.

(die madmax parodie kom op zeg)

avatar van Lambchop
Ligt denk ik aan mij maar vind al die lego films kut, hak op de tak verhaal, saaie grapjes.

avatar van mrklm
Het vervolg op de verrassend leuke Lego Movie begint waar die film ophield: nu legofan Finn [Jadon Sand] het heeft bijgelegd met zijn vader [Will Ferrell], doet Finns zusje haar intrede met haar Duplo-lego en dreigt ze de zwaar bevochten rust in het Lego-universum van Emmett Brickowksi [Chris Pratt] en zijn vrienden te verstoren. Emmett weet echter direct vrede te sluiten... maar vijf jaar later lijkt het mis te gaan wanneer Queen Watevra Wa'Nabi [Tiffany Haddish] de bewoners van de Legowereld uitnodigt voor een huwelijksfeest. Die uitnodiging is op zijn zachtst gezegd een tikje verdacht en veel bewoners van Bricksburg zijn ervan overtuigd dat er kwade bedoelingen achter zitten.
De eerste helft van de film zit vol met vaak hilarische verwijzingen naar het origineel. Sterker nog: het eerste kwartier is in grote lijnen een remake (met een paar grappige tweaks, waaronder een remix van 'Everything Is Awesome'). De toevoeging van het Duplo-speelgoed is ook een bonus en levert een hoop geslaagde grappen op. Vanaf het moment dat Rex Dangervest [Chris Pratt] zijn intrede doet neemt zowel de kwaliteit als de dichtheid van de grappen enorm af. Veel erger nog is dat de makers in de finale blijkbaar zo vast zaten dat ze een einde schreven dat cruciale richtlijnen uit de eerste film aan zijn laars lapt, vooral door Lego-poppetjes door Finns huis te laten lopen. Nee, 'Everything is NOT awesome' deze keer, maar het kan er zeker mee door.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Arme nietsvermoedende grootouders die hun kleinkinderen meenemen in de verwachting een simpel, rustig Lego filmpje te kijken. Net als de eerste film gaat alles in The Lego Movie 2 razendsnel met een constante lawine aan grappen, een hoop drukdoenerij en hysterische explosies aan kleuren en geluiden. De film is echter op z'n leukst in de kleinere, subtiele of gortdroge grappen, maar deze worden steevast afgewisseld met kinderlijke momenten als personages die onderuit gaan of gewoon een hoop geschreeuw. De film is als vervolg een behoorlijke herhalingsoefening, maar lijkt ook binnen z'n eigen speelduur veel te herhalen. Een hoop grappen komen steeds terug en die meta-humor is even leuk, maar voelt niet meer zo fris als het zó vaak in één film voorbij komt. De regie is ditmaal in handen van Mike Mitchell, wiens CV nu niet bepaald gevuld is met de meest komische filmtitels. Ik heb dan ook het idee dat de meest geslaagde momenten in Lego 2 vooral afkomstig zijn van scenaristen Miller en Lord, de regisseurs van de vorige film. Want hier en daar is Lego Movie 2 best leuk, er valt hier en daar genoeg te glimlachen. Maar heel veel meer dan een paar keer goed glimlachen was er helaas ditmaal niet bij.

3 sterren.

avatar van wwelover
Het eerste deel blies me echt weg. En ik verwachtte al niet dat ze dat kon evenaren. Maar het is wel gewoon erg vermakelijke film, wel iets te veel muziek. Al zijn de liedjes wel vermakelijk en leuk om te lezen dat Jon Lajoie die heeft geschreven. Natuurlijk zitten er weer een paar erg leuke cameo's in. En blij om de stem van Richard Ayoade te horen.