Ferdinand (2017)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Carlos Saldanha
met de stemmen van John Cena, Kate McKinnon en David Tennant

Ferdinand is een kleine stier die er de voorkeur aan geeft om rustig onder een kurkboom te liggen en de geur van de bloemen op te snuiven in plaats van rond te springen en te spelen met andere stieren. Als Ferdinand opgroeit en verandert in een grote sterke stier blijft hij een zacht temperament houden. Maar wanneer op een dag vijf mannen langs komen om de grootste, snelste en ruigste stier uit te zoeken voor een stierengevecht in Madrid wordt Ferdinand ten onrechte uitgekozen.

avatar van cantforgetyou
Wat een leuke film. Soms komisch, maar toch ook wel met een duidelijke boodschap. Niet altijd in hokjes denken. Iedereen mag en kan zijn die hij of zij wil zijn. Als een stoere stier van bloemetjes en natuur houdt en niet van vechten en stoerdoenerij is dat toch prachtig. Door dit soort educatieve films, leren kinderen ´anders´ denken en nemen ze dat mee naar hun volwassenheid. Vroeger werd er wel veel in hokjes gedacht, waardoor er veel werd gediscrimineerd. Langzaamaan wordt dit gelukkig minder. Homoseksuelen, heksen, getinte mensen, ze worden in het Westen in ieder geval niet meer opgesloten of vermoord op de brandstapel. Lang leve dit soort films.

avatar van schenkowiets
Harstikke leuke animatie met een leuk verhaal. Beetje pixar achtig en dat is toch knap .

Ook voor volwassenen erg leuke, grappige, ontroerende, lieve animatie!

Die geit als side-kick.. hilarisch!

(in het echt gaat het stierenvechten er heel wat geweldadiger aan toe.. als je niet weet wat men doet om de stier zo aggressief in de arena te krijgen.. spaar jezelf... DIT ZAL ANNO NU TOCH AL LANG VERBODEN MOETEN ZIJN?)

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en hij was eigenlijk beter dan verwacht. Ik had niet echt grote verwachtingen, maar hij was wel de moeite om te bekijken. Het was nog een amusante film voor klein en groot. Het verhaal verveelde ook niet.
De film zag er ook goed uit en de liedjes pasten wel bij het verhaal.
Toch een van de betere animatiefilms.