Ferdinand (2017)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Carlos Saldanha
met de stemmen van John Cena, Kate McKinnon en David Tennant

Ferdinand is een kleine stier die er de voorkeur aan geeft om rustig onder een kurkboom te liggen en de geur van de bloemen op te snuiven in plaats van rond te springen en te spelen met andere stieren. Als Ferdinand opgroeit en verandert in een grote sterke stier blijft hij een zacht temperament houden. Maar wanneer op een dag vijf mannen langs komen om de grootste, snelste en ruigste stier uit te zoeken voor een stierengevecht in Madrid wordt Ferdinand ten onrechte uitgekozen.

avatar van cantforgetyou
Wat een leuke film. Soms komisch, maar toch ook wel met een duidelijke boodschap. Niet altijd in hokjes denken. Iedereen mag en kan zijn die hij of zij wil zijn. Als een stoere stier van bloemetjes en natuur houdt en niet van vechten en stoerdoenerij is dat toch prachtig. Door dit soort educatieve films, leren kinderen ´anders´ denken en nemen ze dat mee naar hun volwassenheid. Vroeger werd er wel veel in hokjes gedacht, waardoor er veel werd gediscrimineerd. Langzaamaan wordt dit gelukkig minder. Homoseksuelen, heksen, getinte mensen, ze worden in het Westen in ieder geval niet meer opgesloten of vermoord op de brandstapel. Lang leve dit soort films.

avatar van schenkowiets
Harstikke leuke animatie met een leuk verhaal. Beetje pixar achtig en dat is toch knap .

Ook voor volwassenen erg leuke, grappige, ontroerende, lieve animatie!

Die geit als side-kick.. hilarisch!

(in het echt gaat het stierenvechten er heel wat geweldadiger aan toe.. als je niet weet wat men doet om de stier zo aggressief in de arena te krijgen.. spaar jezelf... DIT ZAL ANNO NU TOCH AL LANG VERBODEN MOETEN ZIJN?)

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en hij was eigenlijk beter dan verwacht. Ik had niet echt grote verwachtingen, maar hij was wel de moeite om te bekijken. Het was nog een amusante film voor klein en groot. Het verhaal verveelde ook niet.
De film zag er ook goed uit en de liedjes pasten wel bij het verhaal.
Toch een van de betere animatiefilms.

avatar van AmazingPP
Wat een leuke aandoenlijke animatie!! Heerlijk! Ik heb ervan genoten. Gekeken vanaf 4K Ultra HD Blu Ray in Dolby Atmos, dat maakt het toch allemaal net nog een beetje extra leuk.... (tenminste, in mijn opinie dan)
Die geit steelt de show, maar Ferdinand's ogen deden het ook voor mij. Hoe ze toch zoveel emotie in die ogen hebben kunnen krijgen... Ik vind het knap. 4 *

avatar van Nonamanise85
Geweldige film! met 'n duidelijke boodschap. Wel wat traantjes gelaten

De anime op zich vond ik povertjes, maar ofschoon nogal clichematig is het verder een sympathiek,
aandoenlijk, aangrijpend en amusant filmpje met af en toe leuke grappen.

avatar van The Brain
De muziek van deze film was te horen op Radio 4, op zich al bijzonder, een reden voor mij om eens uit te zoeken waar dat vandaan kwam. Het origineel blijkt al uit 1938 te stammen, een Walt Disney filmpje van amper 8 minuten op zijn beurt weer ontleend aan een boekje "the story of Ferdinand" van schrijver Munro Leaf.
Nu deze film, die heeft mij blij verrast. De muziek is top, de stemmen perfect, de grappen erg geestig en zeker niet te kinderachtig en het verhaal is interessant. Vooral het gedeelte met de paarden is hilarisch en heerlijk karikaturaal. Heel vernieuwend is de film niet, zeker wel een leuke animatie film waarbij er voor jong en oud voldoende te genieten valt.

Het verhaal deed mij overigens erg denken aan een jeugd film uit 1956 "The Brave One" The Brave One (1956) duidelijk geïnspireerd op het zelfde verhaal, maar dan gezien vanuit menselijk perspectief. Wil je je kroos iets bij brengen over stierenvechten dan moet je die beslist gaan zien!

avatar van Simon Belmont
Ontzettend leuke film. Hij duurt meer dan 1 uur en 48 minuten, maar wij hebben ons geen moment verveeld. Sommige mensen vinden de film soms wat zielig, met name de scène met het slachthuis, maar de kinderen en ik vonden dat juist hilarisch. En van verheerlijking of afkraken van stierenvechten is geen sprake. Dus zeker een ‘feel good’ movie wat wel zo prettig is. En de naam van de stier, die hetzelfde is als de eveneens ‘ goedzakstier’ van oma Duck, is geen toeval, denk ik.

avatar van Fisico
Degelijke animatiefilm die op zich niets nieuws toevoegt. Het verhaal is vrij standaard, maar de setting over de stierengevechten is wel boeiend. Een film ook met een boodschap. Niet iedereen is wat de maatschappij je oplegt. Je bent wie je bent omdat je je er goed bij voelt.

Ontroerend en grappig, een mooie mix verweven in de film. Best wel van genoten. Ideaal filmpje voor kinderen, maar ook volwassenen kunnen hier hun hart ophalen. Meer dan degelijk dus!