Jue Di Tao Wang (2016)

Hongkong / Verenigde Staten / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Renny Harlin
met Jackie Chan, Johnny Knoxville en Bingbing Fan

Een van de weinige goede agenten die er nog te vinden zijn, Bennie Chan, zit al meer dan een decennium achter de gevaarlijke misdaadbaas Victor Wong aan. Wanneer zijn jonge nichtje Samantha problemen krijgt met het misdaadsyndicaat van Wong, moet hij de enige man die haar kan helpen opsporen: de Amerikaanse gokker Connor Watts. Connor is op de vlucht voor dezelfde bende en een gevaarlijke Russische huurmoordenaar, maar Bennie onderschept hem eindelijk in Siberië. Hij begint aan een race tegen de klok om hem naar Hongkong te brengen.

avatar van jackie chan
Heerlijke moderne maar authentieke Jackie Chan film (Jackie Chan is geen acteur, Jckie Chan is een genre!)
'
Nadat Chan jarenlang in een Amerikaanse buddy film gekoppeld werd met een Amerikaan is het nu andersom; een /chinese productie met een Amerikaanse acteur. Maar helemaal geslaagd is het niet, de film is erg Chinees met erg veel Chinese-humor met een vleugje Amerikaanse humor en dat werkt niet. Al die grappen over '''ballen'''(trap in kruis, kopstoot in kruis, geitenballen op menu etc) waren beetje gemaakt. Ook het hele verhaal komt erg geforceerd over. Zelfde geldt ook voor de humor en de gevechten had vaak de indruk dat de stunt/grap al bedacht was en de setting/verhaal er nog op moest worden aangepast terwijl in de oude Chan films Chan gebruik maakte van de set.

Johnny Knoxville idem, hij is geen Sammo Hung (dikke vechter) of Owen Wilson (overdreven egotripper) die een fijn e eigenschap heeft die de film kan gebruiken. Het was een hoofdbijrol.... en daarin kwam weer het forceren van het verhaal te boven, op sommige stukken moest Knoxville in de film terwijl het zonder hem waarschijnlijk veel mooier was geweest (vooral het einde voegde hij weinig toe).

Het is een beetje als de voetballers die naar China gaan: ze blijven volhouden dat ze het voor sportieve successen doen maar doen het gewoon voor het geld zo voelde deze film helaas aan en dat verklaart ook mij lage 3,5* want ben normaliter echt fan van dit soort films! Echt alle ingrediënten waren aanwezig dus er had veel meer uit kunnen worden gehaald.

avatar van mjk87
Niet onaardig en ook met twee acteurs die wel een zeker komisch talent hebben, maar het is mijn humor niet echt. Ook duurt de film gewoonweg te lang. Dat komt vooral dat het een aaneenschakeling is van losse scènes die stuk voor stuk soms best werken, maar ook op een gegeven moment te veel in herhaling vallen. Als de film zelf dan geen ontwikkeling kent en veel van die scènes makkelijk geschrapt kunnen worden, dan gaat de aandacht toch wat weg. Wel sfeervol geschoten en voor enkele afzonderlijke momenten zoals het zingen van Rolling in the Deep bij een Mongoolse stam nog wel 2,5*.

avatar van Kondoro0614
Omdat ik vandaag mijn examen moest afleggen voor mijn MBO opleiding wou ik gisteren graag een film kijken waar ik mijn kop even door leeg kon krijgen, even lekker lachen en niet denken aan de stress die deze dag met zich meenam. Daarom heb ik besloten om het duo Chan en Knoxville op te zetten, een actie film die me al langere tijd in mijn gedachten stond en die ik op zich wel eens erg graag wou zien. Chan kan me meestal wel een lach op mijn gezicht bezorgen en Knoxville deed dit ook wel aardig tijdens zijn Jackass films. Toch vond ik ‘Skiptrace’ een beetje afgezaagd en was de film soms best irritant of slecht.

De cast vond ik in het algemeen niet zo geweldig. Hoewel Chan en Knoxville de absolute helden in de film zijn brengt het verder niet echt iets bijzonders met zich mee. Met uitzondering van Eve Torres maar die kon je ook bijna niet missen .

Het verhaal was geinig. We volgen een politieagent uit Hongkong wiens nichtje met de dood bedreigd word. Ze kan dit oplossen door Connor Watts naar Victor Wong te brengen. Ze stuurt Bennie Chan achter Connor aan die hem helemaal naar Rusland is gevolgd om hem daar op te halen en mee terug naar Hongkong te nemen. Tijdens zijn zoek actie en tijdens het terughalen stuitten ze op veel gevaren op hun weg en obstakels waar ze dan geleidelijk langs heen moesten manoeuvreren met veel geinige actie stukken.

Al om al, matige film en ik heb me de zondagavond wel vermaakt, alleen werd de film nergens speciaal of bijzonder en laat staan dat het ergens echt spannend werd. Veel clichés maken deze nieuwe Chan al minder aantrekkelijk. Dankzij mijn examen ben ik nu erg moe dus ik houd het bij een korte mening vandaag.

Simpel vermaak.

Ondanks dat Jackie Chan tijdens de opnames in de rivier bijna kopje onder is gegaan en gered moest worden, is het meer dan bewonderenswaardig dat hij op zijn leeftijd nog steeds zijn eigen stunts doet. Daar blijft het dan ook eigenlijk wel bij. Jackie Chan gebruikt zijn aloude formule door kungfu te combineren met komedie. En waarom ook niet? Het werkt, en zo ook hier. Wel vernieuwend dat er verschillende Chinese invloeden door het verhaal worden geweven.

Toch is de tijd genadeloos. Zowel Jackie Chan als Knoxville doen het allemaal niet meer zo flitsend als ze het ooit hebben gedaan. Ook het acteerwerk was niet altijd even best. Het meest jammere is dat de chemie tussen de twee ook niet aan wil slaan.

Blijft wel een vermakelijk filmpje hoor. Alleen erg simpel.

Jammer maar erg slecht
Met kinderachtig humor en nog slechter verhaal.
Normaal vind ik jackie chan wel leuk
Maar viel tich tegen

avatar van Chelsea94
Leuke luchtige film om lekker mee op de bank te hangen.