Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016)

Alternatieve titel: キングスグレイブ ファイナルファンタジーXV

Japan / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Takeshi Nozue
met de stemmen van Lena Headey, Aaron Paul en Sean Bean

Het magische koninkrijk Lucis is de thuishaven van de heilige Crystal, maar dat houdt het imperium Niflheim niet tegen om het zich toe te eigenen. De oorlog tussen de twee woedt al zo lang men zich kan herinneren. Koning Regis van Lucis voert een groep elitesoldaten aan, genaamd de Kingsglaive. Elite, omdat ze de magie van de koning kunnen en mogen hanteren. Nyx Ulric en zijn medesoldaten zijn verwikkeld in een strijd om de stad Insomnia. De overweldigende militaire macht van het imperium zorgt voor spanningen en Koning Regis kan enkel nog een ultimatum accepteren. Hij moet alle land buiten de hoofdstad Insomnia afgeven en zijn zoon, prins Noctis, laten trouwen met Lady Lynafreya, de voormalige princes van Tenebrae en nu gevangen genomen door Niflheim. Door het strijdgeweld en de overmacht van de Niflheimse machines wordt Insomnia omgevormd tot een slagveld en probeert Nyx zijn koninkrijk te redden.

avatar van HALVE TAMME.
Nice!!!

avatar van Dopke
Heerlijk! Bijzondere samensmelting van FF facetten als magie, industrial, SF, modern, renaissance. Knights en kingdoms in een wereld waar er ook even geracet wordt in dikke audi’s. En tegelijkertijd wordt de stad ook nog eens platgegooid door gigantische daemons. Daarnaast ziet de film er ook nog eens waanzinnig uit en zijn de actiescènes om door een ringetje te halen. Het is allemaal zo waanzinnig gaaf dat het zoo jammer is dat het plot net wat minder lekker in elkaar valt. Het plot is niet absoluut verkeerd maar met een beetje meer slimheid en met een beetje bijschaven had het Game of Thrones achtige allure kunnen hebben, met ver doordachte plottwisten etc. Nu is het net iets te makkelijk; de badguys dachten dit en het loopt ook precies zo omdat de hoofdpersoon daar met volle overtuiging in valt. En wat ik niet zo goed begrijp, waarom offert de koning zichzelf op door een magische muur te creëren tussen hem en Nyx/de prinses. Het levert geen tijdwinst op, hij verslaat de slechterik er niet mee en er valt niets te winnen met zijn dood. Hij had die magische muur net zo goed tussen hem en de lift kunnen plaatsen? Los daarvan, onwijs gaaf als ‘the old wall’ ten tonele verschijnt en ook schrijnend mooi hoe een indrukwekkend hoofdpersonage met het rijken van het dageraad verdwijnt. Na de eindcredits zien we nog even de hoofdpersonages van het spel. Toen ik de gamebeelden zag kwamen al over al gotische hipsters en dat werd hier weer bevestigd. De film was gaaf, maar het spel met deze hoofdrolspelers.. ik moet het nog zien...

Zwolle84
Dopke
Moet je een beetje in het anime-gebeuren zitten om hiervan te kunnen genieten? FF zijn m'n favoriete games, maar ik ben altijd een beetje huiverig om aan de films te beginnen omdat ik weinig met anim(ati)e kan.

Of verrijkt dit de game-ervaring?

avatar van wu-tang
Sf en fantasie komen samen deze is goed te doen .

Aktie en drama en gelukkig geen romantisch geneuzel prima film zo !!!

avatar van sonyjh
Goede film. Beste FF film tot nu toe.

avatar van thoyouknow1980
Prachtig mooie film.
De cgi van de Final Fantasy films is altijd van de bovenste plank,en nu ligt die plank op zolder
Want wat ziet het er weer mooi uit,soms realistisch echt.
Verder vind ik het verhaal ook onderhoudend en boeiend.
En dan om het compleet te maken de heerlijke overdaad aan actie en gevechten.
Alles is van episch niveau zoals het hoort voor een FF film...Bravo

avatar van Timba69
Wow. Nog niet eerder een animatie film gezien waarbij de beelden zo echt leken.