The Ringer (2005)

geregisseerd door Barry W. Blaustein
met Johnny Knoxville, Edward Barbanell en Bill Chott

Steve Barker (Johnny Knoxville) verlaagt zichzelf tot een absoluut dieptepunt om aan geld te komen: hij doet zich voor als geestelijk gehandicapt om zo mee te kunnen doen met de Special Olympics. Hij wordt echter met gemak overtroffen door zijn mede Olympians, die niet alleen betere atleten zijn, maar beter doorhebben hoe de wereld in elkaar steekt. Steve wordt door zijn medesporters al snel ontdekt als een oplichter, maar omdat iedereen graag ziet dat de verwaande kampioen Jimmy wordt verslagen, proberen ze de valsspeler naar de overwinning te helpen. Samen trainen ze Steve tot een betere atleet en bovenal een beter mens.

Heb hem gisteren gezien en was een erg vermakelijke film.
Zaten echt geniale momenten bij

Bijv. die priester 1000 Dollar on Jeffy...

grappige film

avatar van jordandejong
Het einde kan je bij deze films altijd al raden maar dat maakt hem niet minder leuk. Zeer vermakelijke film met redelijk veel leuke momenten. Daarbij komt ook nog dat Knoxville zijn typetje heel aardig neer zet.

avatar van TragieStar.*
Gisteren gezien op tv en vond er niet veel aan. Het verhaal was zo voorspelbaar als wat, de grappen waren nog wel oke, en de gehandicapten waren ook best hilarisch met hun karakter, maar toch niet perfect.
De acteerprestaties waren gemiddeld, en verder kon me de hele film niet echt boeien.
Er zat geen houvast meer aan, het ging van de ene grap naar het andere suffe scene.
Ook Katherine Heigl die ik meestal wel goed vind, was hierin best irritant en ook nog best lelijk, vergeleken met nu.
Verder wel beetje zitten opletten en volgen en heb toch wel paar keer moeten lachen, maar dat was het dan ook.

avatar van ILDIB
Knap matig, en overdreven kartakters. Helaas.

avatar van Picker
Erg leuke film! Erg vaak moeten lachen en dat is volgens mij de bedoeling van deze film, voorspelbaar of niet!

avatar van Minotaures
Niet echt een geweldige komedie. Wel leuk voor een keertje.

Verhaal leek me niet zo geweldig, maar als komedieliefhebber leek het me wel de moeite waard. Voor een keertje is het aardig. Het duurt niet lang, gewoon een normale speelduur voor een komedie. De tempo zit er ook best goed in, alleen was het niet altijd grappig. Dat gehele grapjes met gehandicapte is niet echt mijn straatje. Er zitten toch wel een paar leuke dingen ertussen. Alleen de meeste personages vond ik niet zo grappig, maar naar Heigl kijken is ook geen slecht idee...

Ik vond het leuk hoe Knoxville van gehandicapt naar normaal kon switchen. De training van Knoxville, het uitgaan en hoe die met z'n mede-gehandicapte vrienden omgaat was toch wel vermakelijk om te zien. En het is ook niet geheel voorspelbaar.

Wel te doen voor een keer, maar daar blijft het bij.

Goed kunnen lachen bij deze film. Jammer dat het verhaal enorm cliche en voorspelbaar is, maar dat valt te verwachten bij zulke films. Heb me in ieder geval goed kunnen vermaken.

avatar van lars-pixar
‘Johnny Knoxville zo als we hem nog nooit gezien hebben’

Goed bedacht verhaal en erg vermakelijk. De film gaat in een goed tempo door en de acteurs doen uitstekend hun best zelfs Johnny Knoxville die we kennen als rouwdauw van Jackass is zelfs heel erg goed. Ik heb hem voor het laatst gezien in de Daltry toen wis ik meteen al dat hij niet gepast is voor een speel film maar zijn acteer werk in deze film bewijst wel dat het wel kan. 3,5*

avatar van Nicolage Rico
Glimp gezien, maar toen ik Johnny Knoxville een retard probeerde na te doen, deed het pijn aan m'n ogen en heb ik maar weggezapt.

avatar van Donkerwoud
Johnny Knoxville presteert het onmogelijke: hij is nog minder irritant dan de bijrollen om hem heen. Nou is de man wel geknipt voor dit soort boerse onderbroekenlol met een gevoelig tintje. Het is niet half zo irritant als het had kunnen zijn, maar uiteindelijk is het net niet grappig genoeg om te blijven vermaken.

avatar van moviemafketel
Idee is wel leuk en de gehandicapten doen het ook ok. Knoxville is alleen een aanfluiting, die moet het echt alleen bij JackAss houden. Humor is er amper te vinden, het is meer een film om de gehandicapte medemens te promoten en te laten zien dat iedereen elkaar neemt zoals ze zijn. Was het maar waar ! Nee, niet echt aan mij besteed. Gelukkig deed de lekkere Heigl mee, om het dragelijk te houden.

Matig.

Had met Knoxville en een aantal mentaal gehandicapten een zéér platte en scherpe film verwacht, dat was het absoluut niet. Knoxville is opvallend melig, het plotje van deze laat zich na een kwartiertje volledig uittekenen. Inclusief brave twistjes.

Hier en daar wel een grappige scene. Vond Knoxville zelf wel minder, te weinig verschil tussen z'n Steve en Jeffie personages. Soms merkte je aan het plot dat hij geswitched was, maar het was amper te zien aan z'n personage. Dan waren de echte mentaal gehandicapten een stuk leuker.

Met Heigl als romantisch onderwerp had ik wel kunnen raden dat het allemaal erg braaf zou zijn, typische film voor haar, al komt de humor van Knoxville er met mondjesmaat nog wel uit. Maar als geheel toch te braaf, té voorspelbaar en niet grappig genoeg.

avatar van Daan258
Aardig filmpje, niets meer.
Verhaal matig, acteerwerk matig, grappig was hij ook bijna niet en de personage's waren een beetje over de top maar toch keek hij wel redelijk weg.

Verrassend goede lachfilm. Ook gedurfd trouwens ha,ha.