Keeping Mum (2005)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Niall Johnson
met Rowan Atkinson, Maggie Smith en Kristin Scott Thomas

Pastoor Walter Goodfellow is zo druk bezig met het schrijven van de perfecte mis, dat hij niet doorheeft dat zijn ongelukkige vrouw Gloria een affaire heeft met haar golfleraar en zijn kinderen allerlei rottigheid uithalen. Gelukkig is er de nieuwe huishoudster die alles probeert op te lossen.

avatar van clubsport
Maggie smith zet hier weer een hilarische rol neer als moordenares die zich van geen moreel kwaad bewust is , haar gezichtsuitdrukkingen zijn super getimed en heel grappig .
de rest van de cast doet het ook prima , zwayze durft zichzelf ook voor gek te zetten in een soort karikatuur van zijn vroegere stoere rollen .
Ook mooi om te zien dat Rowan atkinson eens een keer niet getypecast is als een soort mr bean kloon .

avatar van Tiany
Had deze film reeds eerder gezien, en heb toen 3.5* gegeven, nu nog eens terug gekeken en ben een half puntje gezakt. Aangenaam filmpje, geen hilarische film, maar wel leuk. Ieder heeft hun rol zeer goed gespeeld. Rowan Atkinson dit keer een ernstige huisvader met weinig humor en zotte smoelen, maar dat hoorde bij zijn rol. Heb er zeker weer van genoten.

avatar van Mrs. Donut
Ik ben beslist geen fan van Rowan Atkinson, vind hem zelfs vreselijk als Mr. Been. Mijn zoon raadde mij aan deze film toch eens te kijken. Dat deed ik en... ik vind de film geweldig, heb de dvd zelf aangeschaft en al meerdere keren bekeken.
Heb er echt van genoten.

Men noemt het hier Engelse humor, in mijn optiek is Engelse humor vreselijk flauw en dat is in deze film, zeker niet het geval.

Later zag ik een mevrouw in een winkel met deze dvd in haar handen staan. 'Gatsie, Mr Been, zo flauw!'
Ik zag mezelf in haar terug en vertelde dat ook. Ze kocht de dvd niet, had ik ook niet gedaan, ik mocht hem lenen. Gelukkig.

avatar van Capablanca
Tamelijk flauw en voorspelbaar. Ik moest alleen lachen toen Atkinson met zijn kop tegen de doellat sprong. Waarschijnlijk omdat dat ook mij zou kunnen gebeuren...

Een leuke zwarte komedie. Grappig verhaal en de film kijkt lekker weg met ook prima acteerwerk. Geen hoogvlieger maar een prima tussendoortje.