Keeping Mum (2005)

3,03

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Niall Johnson
met Rowan Atkinson, Maggie Smith en Kristin Scott Thomas

Pastoor Walter Goodfellow is zo druk bezig met het schrijven van de perfecte mis, dat hij niet doorheeft dat zijn ongelukkige vrouw Gloria een affaire heeft met haar golfleraar en zijn kinderen allerlei rottigheid uithalen. Gelukkig is er de nieuwe huishoudster die alles probeert op te lossen.

123 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van Freckles

Ontzettend benieuwd naar deze film

avatar van Aapje81
Hele leuke film met typisch Engelse humor waar ik zo nu en dan zeer van kan genieten.

avatar van Richard_Voorhees
Maggie Smith speelt erg leuk en Rowan Atkinson is wel aandoenlijk in zijn rol als onschuldige priester. Een film die erg leuk wegkijkt.

avatar van b00ts
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik ben een liefhebber van Engelse humor, maar die was in deze prent ver te zoeken. Afgezien van de scene met de hond en de schep, en daarnaast de voetbal-scène, heb je mij niet horen lachen.

avatar van Jawaddedadde
Aardig tussendoortje dat lekker wegkijkt.

Niet meteen een film waarbij je in deuk ligt, humor is eerder aan de subtiele, zwarte kant.

Er zit genoeg tempo in zodat het nooit saai wordt, ook het verhaal is boeiend genoeg.

Springt er verder niet echt bovenuit, maar leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van kobe bryant fan
Leuke film , met een goed verhaal de film zit goed had een mooi plot , en heb veel kunnen lachen 4.0*

avatar van Mathieu88

Had de film al eens eerder gezien. Vanavond maar weer kijken. Verwacht een leuke, niet al te hoogstaande film die makkelijk 'weg kijkt'.

avatar van casperspook
Heb deze film zojuist gezien op tv
Erg leuk verhaal en heb ook veel gelachen

vind hem dan ook zeker 3* waard

avatar van Al DeNiro

Leuke film.

avatar van Al DeNiro

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Rowan Atkinson laat hier zijn dat hij meer kan dan alleen de komiek te spelen.

En mooi om te zien hoe Maggie Smith het hele gezin veranderd.

Haar verleden en neigingen om iedereen om zeep te helpen maakt haar ook bijzondere en grappige dame.

Einde, waarin we de twee rivierwerkers zien eindigen in het water is ook heel leuk gedaan.

avatar van Fuentes
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aardig tussendoortje, maar meer niet.

Al DeNiro schreef:

Ik zag anders alleen de hond, de buurman en de minnaar op de bodem liggen.

Wel grappige humor, maar best wel pretentieloos.

avatar van Grover
Een film, zoals eigenlijk alleen de engelsen die kunnen maken. De omgeving geeft het nog eens een extra droog tintje mee. Maggie Smith zet haar rol met verve neer. Het is geen hilarische film, maar door de nuchterheid van allerdag en de vanzelfsprekendheid van de slachtoffers geet het wel net dat beetje meer.

Langdradige film; slecht en voorspelbaar verhaal. Niet mijn soort humor.

avatar van blurp194
Aardig tussendoortje is wel een goede omschrijving... Maar toch een grappige film met subtiele humor, meer een glimlach dan schateren. Rowan Atkinson doet gelukkig iets anders dan Mr. Bean, en dat kan hij best.

avatar van daxclusive
Slechte film, verbaasd mij dat deze nogal hoog staat met stemmen.
Totaal niet om kunnen lachen, tegenvaller van Rowan Atkinson.

Fuentes schreef:
Aardig tussendoortje, maar meer niet.

Volgende keer beter kijken

avatar van TragieStar.*
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een erg leuke film voor jong en oud. Maggie Smith die ik eigenlijk alleen maar van Harry Potter ken was geweldig. Zo ook de rest van de cast was prima. Rowan Atkinson was erg lief, en vond het ook echt leuk om hem in keer in een andere rol te zien. Ook omdat deze iets serieuzer is dan Mr. Bean.

Vind het ook wel weer vreemd dat de film bestempeld word als: Komedie. Terwijl de film juist meer drama is. Hier en daar natuurlijk wel komische stukken uiteraard. En toen de oude vrouw mensen ging vermoorden, kon het net zo goed een Thriller zijn geweest Ze was soms echt eng. Maar eigenlijk is de film in geen 1 vast genre te plaatsen. Zo heeft het alles wel een beetje inzich.

Kijkt makkelijk weg, en is interessant genoeg om te blijven kijken. Een aanrader! Het einde was dan weer wel best geinig, zo komt het een beetje in verband met de eerdere gebeurtenissen. Het kwam nu echt zo over alsof de familie iedereen vermoord die ze tegenkomen ofzo, als er iets gebeurd . Dat vond ik dus wel geestig eraan. Van dat hondje vond ik wel zielig, maar ik zou het ook echt bloed irritant hebben gevonden hoor. Ik vond het nu al erg. Toch had ik verwacht op 1 of andere manier dat Maggie Smith een soort superkrachten had. Want alles wat haar dochter wilde gebeurde ook dankzij haar. Dus het leek net of ze de mensen betovert had. Maar niet dus, ook wel weer beter natuurlijk. Had ook echt geen idee dat Gloria haar dochter was. Dat kon je natuurlijk al wel raden, maar heb er niet eens aangedacht. Dus zeker niet voorspelbaar hoor, al hier en daar natuurlijk wel maar dat stoort verder niet.

Leuk om ook Patrick Swayze te zien in deze film, al vond ik hem niet echt tussen de rest passen. Maarja, zijn personage was ook een beetje anders. Jammer dat hij van onze planeet is gestapt.

avatar van Mavoe
Aparte, maar zeer vermakelijke film. Heb erg gelachen om bepaalde stukjes.
Een comedy met een wat serieuze ondertoon. Hou ik van!

avatar van Mavoe
Fuentes schreef:

Fail!

avatar van JSPR_G
Heerlijke film. Wat is Maggie Smith toch een machtig goede actrice!

avatar van Pannie0386
In één woord, GENIAAL! Heb echt genoten van deze film, leuke einde ook!

avatar van Friac
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een standaard komedie - op het eerste zicht - die vrij aangenaam is om te volgen. Het is allemaal behoorlijk clichématig, alle typische ingrediënten zijn aanwezig: een film waar je dus met gemak naar kunt kijken zonder er echt warm van te worden, maar ook zonder je er een bult aan te stoten.

Tot dan de twist komt, wanneer blijkt dat de lieve Grace een seriemoordenaar blijkt te zijn. Die bovendien nog eens Gloria's moeder blijkt te zijn. Leuke vondst, die de film toch weer een niveautje optilt: het hieruit voortvloeiende einde was bijgevolg ook best verfrissend binnen dit genre.

Grosso modo zou deze film een gewone 3* krijgen, maar dankzij de leuke twist verhoog ik mijn score toch nog met een halve ster.

avatar van movie acteurs
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke, zwartgallige Britse komedie. Het hele verhaal houdt je aandacht van begin tot het leuke toe. Rowan Atkinson, Maggie Smith en Kristin Scott Thomas en Patrick Swayze zijn goed gecast. Vooral Maggie Smith als killing mother. De rol doet haar goed als lief oud omaatje. Kort gezegd: gewoon een zeer leuke zwarte Britse komedie. 3,5.

Leuke film met een goede cast.
De film is niet, en dat is niet alleen te danken aan Rowan Atkinson, maar vooral aan de gehele cast, want Atkinson heeft eigenlijk niet de hoofdrol en komt ook niet zoveel in beeld.
Maggie Smith is het middelpunt van het verhaal en doet het prima alsook Kristin Scott Thomas.
Kortom: een leuke komedie met een leuk verhaal.

avatar van tommykonijn
Tarkus schreef:

Wat is de film niet?

Soort zwarte-humor-komedie waarin good old Maggie Smith, zelfs met een naam als Grace, geen genade kent.
De Britse flair en jokes zijn onmiskenbaar in een best genietbare, niet al te "au serieus" te nemen komedie met heel keurige acts, ook van de youngsters, en waarin Rowan Atkinson er toch in slaagt van zijn Mr.-Bean-figuur af te geraken, alhoewel....
Flinke portie ontspanning.

Fijne film. Heerlijke britse humor en goeie timing. De film duurt ook niet te lang, waardoor deze de gehele speelduur lang vermakelijk blijft. Lekkere zwarte humor en goede acteurs. Niets mis mee voor tussendoor of een zondagavond.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuk en soms ook wel warm, met een prima Rowan Atkinson die hier gelukkig geen Reverend Bean van maakt, Kristin Scott Thomas uitstekend zoals altijd, Maggie Smith die de plot een stevig duwtje geeft, en Patrick Swayze die de show steelt in zijn geile stringding (hoewel het mannelijke deel van het publiek vermoedelijk meer oog zal hebben voor de prachtige Tamsin Egerton als dochter Holly). Echo's van Arsenic and old lace, een aardige dubbelzinnige titel, en fraaie plaatjes; zeer vermakelijke Britse zwarte humor, alles keurig op z'n plek.

Een echt schitterend film. Ik ben echt fan van Maggie Smith, een ras actrice. Die kan nu echt alles aan. Echt typisch Britse humor zoals alleen de Britten dat kunnen. Kristin Scott Thomas en Rowan Atkinson samen was ook geweldig. Echt een aanrader, ik geef hem dan ook 5*.
Shell I put the kettle on.

avatar van clubsport
Maggie smith zet hier weer een hilarische rol neer als moordenares die zich van geen moreel kwaad bewust is , haar gezichtsuitdrukkingen zijn super getimed en heel grappig .
de rest van de cast doet het ook prima , zwayze durft zichzelf ook voor gek te zetten in een soort karikatuur van zijn vroegere stoere rollen .
Ook mooi om te zien dat Rowan atkinson eens een keer niet getypecast is als een soort mr bean kloon .

avatar van Tiany
Had deze film reeds eerder gezien, en heb toen 3.5* gegeven, nu nog eens terug gekeken en ben een half puntje gezakt. Aangenaam filmpje, geen hilarische film, maar wel leuk. Ieder heeft hun rol zeer goed gespeeld. Rowan Atkinson dit keer een ernstige huisvader met weinig humor en zotte smoelen, maar dat hoorde bij zijn rol. Heb er zeker weer van genoten.

avatar van Mrs. Donut
Ik ben beslist geen fan van Rowan Atkinson, vind hem zelfs vreselijk als Mr. Been. Mijn zoon raadde mij aan deze film toch eens te kijken. Dat deed ik en... ik vind de film geweldig, heb de dvd zelf aangeschaft en al meerdere keren bekeken.
Heb er echt van genoten.

Men noemt het hier Engelse humor, in mijn optiek is Engelse humor vreselijk flauw en dat is in deze film, zeker niet het geval.

Later zag ik een mevrouw in een winkel met deze dvd in haar handen staan. 'Gatsie, Mr Been, zo flauw!'
Ik zag mezelf in haar terug en vertelde dat ook. Ze kocht de dvd niet, had ik ook niet gedaan, ik mocht hem lenen. Gelukkig.