Say It Isn't So (2001)

geregisseerd door J.B. Rogers
met Heather Graham, Chris Klein en Orlando Jones

Een jongen komt er achter dat zijn vriendin wel eens zijn biologische zus zou kunnen zijn. Nadat ze een einde aan hun relatie maken, ontdekt hij dat dit niet zo is. Hij reist het land door om haar op handen zijnde huwelijk te stoppen.

Aardig maar niet meer dan dat.

2.5

avatar van lottetje
echt een verschrikkelijke film.

vind hem echt nergens op slaan.

0.5

avatar van Captain Pervert
Toen ik schreef dat de film op het laatst inzakte, was de film nog niet afgelopen. Wat daarna kwam was nog veel erger.

Echt jammer, want het begin was erg sterk.

3.0 ---> 2.5 sterren

Zag er nogal rampzalig uit.

Veel heerlijke foute grappen en de halve indianen neger zorgen dat het nog net 2,5* wordt.

Met dit erhaal zou de film een perfecte komedie kunnen zijn. Helaas is dat niet deze film gelukt, de grappen zijn voorspelbaar, net zo flauw als alle scary movies en vooral saai.

film_kaza
Wat is dit? Eend komedie of een tienerfilm? Er is een verschil ertussen: komedies zijn goed, tienerfilms zijn slecht. Deze had toch van die grappen waar ik voor geen meter om kon lachen. "I have These Because I Hate You!" of die opa die door die machine "Give Me A God** Beer" zegt. Echt vreselijk was dat gewoon.

Die kapster was zo dom, omhandig en humorloos als een zak hondestrond, en alleen omdat zo mooi is vind hij haar leuk neem ik aan. Ik proef hier echt geen ware liefde in.

0,5 voor dit tiener-flutwerkje. Het lag denk ik vooral om mijn bui. Ik was erg melig maar toen kwamen deze grappen voorbij en daarna was ik down.

avatar van mr_erp
jd1954 schreef:
Aardig maar niet meer dan dat.

Daarom 2*

avatar van Zeeleeuw
Helemaal met voorgaande eens.
Vond hem erg flauw ook.

avatar van otherfool
Jammer dat Klein (en de kijker) te snel achter de waarheid komen. De bijrollen van Orlando Jones (Dig) en Richard Jenkins (als vader) zijn erg grappig, maar de film werkt toch niet helemaal.

2*.

avatar van niethie
Ooit eens op tv gezien en ja wat kan ik zeggen een erg standaard uber flauwe humor, veel overdreven personages en genoeg bizarre sitiuaties, klinkt niet best allemaal (en dat is het ook zeker niet) maar goed ik kon me er nog wel mee vermaken, plus de knappe Graham maakt een hoop goed.

2,5 sterren

Een mijns inziens enigszins ondergewaardeerde komedie.

Het verhaal is matig en het einde erg voorspelbaar, maar ik heb om heel veel grappen hartelijk moeten lachen. Vooral die neger was erg grappig.

3,5*.

GinolaEHV schreef:
Een mijns inziens enigszins ondergewaardeerde komedie.

3,5*.

Helemaal mee eens, net op tv gezien.

avatar van timburton
Hij blijft kut.

eerste keer vond ik 'm wel geinig, maar nu heb ik 'm al meer dan drie keer voorbij zien komen, en heb er eigenlijk genoeg van, waarom worden die films steeds om een korte tijd herhaalt???

avatar van Don MN
Say It Isn't So

Vanzelfsprekend een ontzettend slappe film, maar toch blijft deze komedie iets leuks hebben. De rolstoelman is absoluut het hoogtepunt voor mij, samen met degene die de dialogen heeft verzonnen, soms zaten er echt geestige stukjes tussen. Het verhaal zelf weet ook best goed te amuseren en houdt redelijk lang stand, langer dan verwacht. Hilarisch einde, als de vrouw waar hij aan dacht tijdens het masturberen zijn moeder blijkt te zijn.
Mag je vaststellen dat het een enorm platte film is met voldoende bovengemiddelde grappen voor een puberkomedie.

wat een verschrikkelijke slechte kut film.
Heb me de hele film lang door geërgerd aan de onmogenlijke pech die die gozer had, en heb hem alleen maar uit gekeken omdat ik het einde wou weten.

avatar van DSonnema
Briljante grappen van die neger/indiaan-gast..
EL PASO!!!

avatar van Lexcoaster
Een jongen komt er achter dat zijn vriendin wel eens zijn biologisch zus zou kunnen zijn. Nadat ze een einde aan hun relatie maken ontdekt hij dat dit niet zo is. Hij reist het land door om haar op handen zijnde huwelijk te stoppen.

Hij maakt het uit, en al gelijk gaat zij het huwelijks bootje in? Of zit daar meer tijd tussen? Dat zou wel heel erg snel gaan..

avatar van DVD-T
Toch wel een stuk minder dan de eerste keer dat ik hem zag.

Het begin blijft erg leuk. Het moment dan Klein bij kapster Graham zit en dan vanuit het niets zijn oor afknipt blijft hilarisch. Voor de rest is het echt Farrelly humor. Humor wat vaak net door de beugel kan of helemaal niet. In Say It Isn't So kan het vaker niet dan wel, maar de situaties die op zo'n grap volgen maken het nog wel leuk. Dit keer heb ik toch wel een stuk minder kunnen lachen. Komt vast omdat ik deze humor al wat volgroeid ben, en het vaak erg puberaal uitvalt. Ook het acteerwerk van Klein is dramatisch. Die jongen kan echt niet acteren. In American Pie doet hij het nog wel o.k., maar daar is zijn rol dan ook lekker klein gehouden. Een film dragen kan hij absoluut niet. Jones is nog wel het leukste in de film, Graham is duidelijk niet gemaakt voor dit soort humor. Het verhaal is te lang uitgerekt, en vooral op het laatst verliest het veel tempo en beginnen de grappen wat saai te worden. toch overall nog wel vermakelijk.

avatar van mnrk
Deze film krijgt alleen maar punten voor de bijrollen van Orlando Jones en Richard Jenkins.

Voor de rest ging deze film helemaal nergens over, wel af en toe moeten lachen , maar meer ook niet.

avatar van hendriks
in een deuk gelegen

Tegenvallende comedie waarin een koppeltje gaat trouwen, zonder dat ze van elkaar weten dat ze broer en zus zijn. Ik heb eigenlijk geen enkele keer kunnen lachen, op het allerlaatste stukje na wanneer Chris Klein zijn echte moeder ontmoet. Grof is nu eenmaal niet (altijd) grappig. Ook valt het acteerwerk wat tegen, waarbij Richard Jenkins en Sally Field zichzelf nogal voor schut zetten.

avatar van nightbreed
Ik twijfel nog of het script voor deze film DOOR of VOOR mensen met een verstandelijke beperking is geschreven. Het is wel knap om een komedie te maken zonder ook maar 1 goede grap.

avatar van Fran
Af en toe heb ik wel gelachen tijdens deze film. Toch gaat de humor af en toe een grens over en wordt het erg flauw. Bijvoorbeeld het stukje waar hij schaamhaar in zijn gezicht plakt. Gaat nergens over. Toch is het ook weer niet zo dat je de film af wilt zetten. Hij kijkt op zich wel leuk weg en daar is alles ook wel mee gezegd.

Doorsnee komedie die nergens echt in uitblinkt maar ook niet echt slecht is. Het verhaal gaat nog net en er zitten ook een aantal komische momenten in. De cast deed het best redelijk en dan met name Orlando Jones, Sally Field en Richard Jenkins. Heather Graham vind ik altijd leuk om te zien en vooral vanwege haar heb ik deze film gekeken.

avatar van Spetie
Matige komedie, die niet zo heel veel bijzonders te bieden heeft.

Graham en Klein zijn redelijk, maar hebben niet echt veel chemie met elkaar. Klein is sowieso geen geweldig acteur en echt grappig is het ook niet. Hetzelfde geldt voor Graham, al heeft zij dan de nog wat betere momenten in deze film. Toch heeft de film nog een aantal best grappige scènes. Dat is vooral te danken aan Richard Jenkins, die de gehandicapte vader van Graham speelt. Hij kan zich maar moeilijk verstaanbaar maken en wordt soms nogal gekleineerd door zijn vrouw, wat best leuk is, al gunde ik hem wel zijn wraak aan het einde van de film.

Geen memorabele film dus. Veel flauwigheid, maar gelukkig ook nog wel een aantal leuke momenten. Het redt de film echter niet.

avatar van zyntex
Echt slecht.De scenes met die jongen zijn nog wel te doen alleen die moeder is gewoon zwaar irritant.

avatar van erpunited
Niet echt denderend!

avatar van PsychoDonkey
Leuk voor een keertje.

avatar van clubsport
het blijft natuurlijk erg platte en vaak flauwe humor , enkele stukjes zijn wel leuk , helaas zijn dat er te weinig om de film echt leuk te maken .
het eind dat hij zijn echte moeder ontmoet is wel weer aardig bedacht en wel hilarisch

avatar van Gang_Star
Deze komedie, die inhoudelijk meer een romantische komedie is, is gelukkig niet echt bepaald romantisch of klef. Veel flauwe humor, wat mij deed denken aan een Farrelly film. Ik was dan ook verbaasd dat de Farrelly broers hier niet de regisseurs van zijn. Chris Klein speelt matig en Heather Graham speelt ook niet bijzonder. In de bijrollen zijn Orlando Jones en Richard Jenkins beter op dreef.