Grandma's Boy (2006)

geregisseerd door Nicholaus Goossen
met Allen Covert, Linda Cardellini en Nick Swardson

Alex is met zijn 35 jaar de oudste videogame-tester ter wereld. In de nachtelijke uren is hij bezig met de ontwikkeling van een nieuw X-Box spel. Als hij op een dag zijn huis uit wordt gezet, omdat zijn kamergenoot al het geld wat voor de huur bestemd was heeft opgemaakt aan prostituees uit de Filipijnen, is Alex genoodzaakt om bij zijn oma en haar twee vriendinnen in te trekken.

Begin was saai maar werd wel steeds leuker.

Gewoonweg brilliante film. Als je hem niet leuk vond herkijk hem dan eens na een paar joints Top vermaak gegarandeerd.

avatar van sir_smoke_alot
In 1 woord een geweldige film, Nick Swardson steelt de show.

En ook al is het een film die onder de vlag van Adam Sandler is gemaakt ben ik zoooo blij dat hij niet meedoet aan deze film.

Voor de mensen die zeggen dat deze film niet leuk is daar heb ik toch echt mijn vragen bij wat ze dan wel leuk gaan vinden, als jij een film als dit huurt dan ga je geen slimme comedy kijken maar gewoon verstand op nul, potje bier en of een groen sigaretje erbij en lachen tot het pijn doet.

Absolute aanrader!

4.5 Ster

avatar van takeshi
Alleszins vermakelijke komedie, snap de slechte beoordelingen hierboven niet zo. Ik heb vele malen slechtere films gezien met A-list acteurs en een aanzienlijk groter budget.

Met komedies moet je niet altijd perfectie verwachten, als je al een redelijk aantal keren flink kunt lachen is de film het bekijken waard, zo ook Grandma's Boy.
Er zit een aantal LOL momenten in de film en daarnaast flink wat gniffelmomenten. Natuurlijk zijn de grappen, zoals vaker, hit and miss en zal de film nooit tot het pantheon der groten behoren maar over het geheel gezien is hij goed voor anderhalf uur prima vermaak.

Zeker een aanrader.

Actionfreak
Grootmoeders Jongen.

Grandma's Boy verraste mij in positieve zin, ik dacht voor een simpele National Lampoons kloon te gaan zitten, maar daar was geen schijn van een erg goeie komedie zoals ze horen te zijn.

Jammer is dat sommige onderwerpen te overdreven worden uitgewerkt dat was nergens voor nodig.

De cast is prima de hoofdrol speler kijkt lekker onnozel en de meid waarom het allemaal gaat past goed in het plaatje ook leuk dat Rob Schneider en Jonah Hill nog een kijkje kwamen nemen. Dan nog die genie in het ontwerpen van games want wat speelt die gozer een uitzonderlijke rol en hij doet het heel erg leuk!

Het verhaal is natuurlijk drie keer niks maar dit word mooi verbloemd door de leuke acteurs en de goede humor bijvoorbeeld een scene waarbij oma en haar "huisgenoten een pot met wiet hebben gedronken nou drie keer raden wat er daarna gaat gebeuren....

Ik geef voor nu 4* misschien doe ik Grandma's Boy wel tekort maar dan kan ik later altijd nog voor de 4,5* gaan.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk, maar niet veel meer dan dat.

De cast is de grootste troef, want erg scherp geschreven is het niet. Plat zoals het hoort, maar niet verrassend genoeg om echt grappig te worden. Verhaal kabbelt lekker voort, een verhaal dat volgepropt kan worden met stereotypes, games vormen namelijk een broedplaats voor allerlei nerds.

David Spade had een leuke bijrol, Schneider was wel leuk om even erbij te halen, maar grappig werd hij totaal niet. Beetje een zielig typetje wat hij neerzet, zo jammer. Verder ook een geslaagde cast met o.a Jonah Hill en Nick Swardson. Beide staan altijd wel garant voor wat lach-momenten, zo ook hier!

Verhaal is simpel, maar al z'n zij-plotjes eindigen flauw en dat is uiteindelijk een optelsom, niet best. Maar al met al is het vermakelijk, de hoofdrolspeler mist wat in z'n manier van overbrengen waardoor het meeste al tegen gaat vallen, maar de rest weet het heel leuk te doen.

Cliché, maar wel oké. Je kunt 'm voor een euro vinden bij Bart Smit, zeker meepikken.

avatar van Jawat
een van de betere stoner-films van deze tijd

avatar van tukkerstein
Zitten wat leuke grappen en personages in, met name op gebied van gaming (game-ontwikkelaar is hilarisch), verder een te laag tempo, te lange speelduur en de hoofdpersoon is te bijdehand en niet erg grappig. Het geblow van de hoofdpersonen wordt er soms te geforceerd bijgehaald - in de VS lijkt men wiet altijd heel stoer te vinden. Wat mij betreft hadden de joints dus achterwege kunnen blijven.

avatar van mavii
serieus ik heb echt dubbel gelegen om deze film, vooral die jp stukjes waren geniaal ze sloegen nergens op maar is dat ook niet een beetje de bedoeling van een komedie je hebt maar zelden een echt goeie grap maar ik vind die domme grappen meestal het leukst.

vond het wel een redelijke film, zitten een paar leuke stukjes bij..maar toch kon de film niet de hele tijd mijn aandacht vast houden en was ik snel afgeleid
daarom2.5 sterren
redelijk filmpje, kijkt wel lekker weg

Goedkope komedie vol domme cliché's en onhandige langse scènes en zonder enige logica of voortgang. Deze film lijkt alles te missen waar een goede komedie aan moet voldoen.

mavii schreef:

Zo mee eens! En normaal hou ik niet eens van dit soort films.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardig vermakelijke film die soms wat teveel aan overacting doet maar ook niet echt irritant wordt.

Vooral de smoke scenes waren hilarisch, en het laatste half uur was zeker het beste gedeelte van de gehele film.

Heb me er mee weten te vermaken en een paar keer kunnen lachen, geslaagd dus

avatar van Noodless
Aangename verrassing voor slechts 1 euro.
Absurd verhaal met heel wat hilarische taferelen en vermakelijke grappen.
De personages waren ook heel leuk : de twee hoofdpersonages en het computer-genie waren degelijk, maar het zijn vooral de omaatjes en een paar nerds die de show stelen.
En dan de aap niet vergeten. 7/10

avatar van Corcicus
Aardige verstand op nul film, heb van tijd echt strijk gelegen. Aanvankelijk stoorde ik mij aan hoe die stoners eruit zagen. In elke Amerikaanse film is dat hetzelfde liedje: veertigers die dan luisteren naar softpunkrock à la blink 182. Maar één keer dat je je daarover zet, is hij echt wel nog genieten.

Dit is meer een puberfilm (oma maakt thee van al mijn wiet! en oh ah een blote borst! en hoor en ruik mijn scheet!), al had het dan nog veel leuker geweest als de hoofdrolspelers echt pubers of tieners waren in plaats van 40. Alleen oma is leuk en J.P. is wel apart.

Ik ga 'm niet afkijken, veel te flauw voor mij.

avatar van 606
Erg vermakelijke film, misschien zoals Dreiecke zegt puberfilm maar toch wel grappig.
De acteur lijkt best veel op Mel Gibson in jongere jaren met vergelijkbare stem.
En die oma die we kennen van Everbody loves raymond speelt ook hier prima.

3,5 ster

avatar van Turkeyloverz
Grandma's Boy bevat alle ingedrienten van een voorspelbare, maar zeer vermakelijke comedy. Leuke, aparte karakters, genoeg absurde momenten en een leuk feestje ter afsluiting.

avatar van Pelagatti
Een zeer vermakelijke film al zeg ik het zelf. Had eigenlijk lage verwachtingen, maar viel me 100% mee. Denk dat het wel een film is voor de liefhebber (van stoner/gamer movies).

Personages zijn erg grappig. Met name de robotontwerper in zwarte jas is geweldig! De hoofdrolspeler lijkt inderdaad veel op Mel Gibson, eigenlijk keek ik de film met het gevoel dat hij het ook echt was.

Zeker een aanrader en is zelfs zonder jointje leuk! Met natuurlijk 2 x zo leuk!

idd moest men beter ook een maximale leeftijd aan geven ? ghehehehehe

Leuke komedie

En wat lijkt Allen Covert toch op Mel Gibson...

avatar van Shinobi
Redelijke comedy, alleen jammer dat de hoofdpersoon totaal niet grappig is. Zelfde geld overigens ook voor die J.P....

Desondanks zaten er op zich wel wat leuke dingen in.

Overigens wel lachen om Doris Roberts van Everbody Loves Raymond hierin te zien en een erg jonge en dikke Jonah Hill, maar ook zij kunnen deze film niet redden.

Nipt 2,5 sterren.

avatar van kalehein
Nee, nee, nee en nog eens nee!
Zit m nu te kijken en hij is echt slecht!
Van mij nu al 1,5 en dat zou zo maar eens nog minder kunnen worden.

avatar van ILDIB
Flauw maar wel vermakelijk. Alle cliches die er zijn komen langs, maar wel behoorlijk goed uitgevoerd..

Bwah.

Stoner comedies zijn m'n ding niet zo, zal wel ook nooit worden denk ik. De andere helft van de film, die zich vooral afspeelt in het gametester wereldje, in een stuk beter te behappen. Nog steeds niet geweldig, maar wel leuker.

Covert is geen man om echt een film te dragen, Grandma's Boy moet het dan ook vooral van bijrollen hebben. Veel kleine bijrolletjes vooral, maar wel een paar grappige. Swardson is leuk, Moore best geinig en de omatjes schattig.

Beste moment is ongetwijfeld de keuze om Aphex Twin op te nemen in de soundtrack. Niet het meest spannende nummer (Windowlicker) maar wel erg goed in de film gemixed. Verder een film die het moet hebben van wat weirde en vage momenten, die jammer genoeg vooral ingegeven worden door een hoop weed en booze. Meh

avatar van Richard_Voorhees
Ik vind stoner comedies over het algemeen juist wel erg leuk. Grandma's Boy hoort zeker bij één van de betere. Een absurd verhaal, erg foute personages en leuke grappen. Ja, Grandma's Boy heeft alles wat een stoner comedie nodig heeft.

avatar van Spetie
Het is het allemaal net niet. Het idee is best aardig, maar het gaat vooral mis bij de uitvoering, waarbij er een aantal personages voorbijkomen, die echt verre van grappig zijn.

Die Nick Swardson is samen met de persoon die J.P. speelt wel de grootste ramp van allemaal. Echt pijnlijk on-grappig op de momenten dat ze grappig proberen te zijn. Gelukkig zitten er ook nog wel wat geslaagde momenten en personages in. Die zongebruinde gast, die drugs e.d. verkoopt is wel grappig. Ook het feestje bij oma en haar vriendinnen is nog best geslaagd.

Maar die momenten zijn net wat spaarzamer, dan de vervelende momenten. Daarnaast is Allen Covert niet echt een hele sterke of grappige hoofdrolspeler. Grandma’s Boy heeft al met al een leuk uitgangspunt, maar de invulling is bij lange na niet grappig genoeg.

Tegenvallende film waarin een tester van computerspelletjes genoodzaakt is om bij zijn oma te gaan wonen, als hij de huur niet heeft betaald. Op zich een aardig uitgangspunt voor een flauwe comedie. Echter zijn de grappen zijn van een puberaal niveau en eigenlijk ook helemaal niet grappig. Verder zijn de personages irritant en is Allen Covert in de hoofdrol ook geen succes.

avatar van brawljeff
mrkos schreef:
Leuke komedie

En wat lijkt Allen Covert toch op Mel Gibson...

Inderdaad, hij is een soort samensmelting van Mel Gibson en Jason Bateman

avatar van PSV.
Na 2 jaar nuchter weer eens jointje gerookt en daarna deze film gekeken..

Stikte bijna van het lachen vooral het stukje waar ie onder het bureau ligt te slapen ..

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
In de juiste state of mind is deze film erg genietbaar, hier en daar een tikkeltje flauw maar de personages (en vooral het hoofdpersonage Alex) zijn interessant om te volgen.
Het is een echte stoner film, dus deze film onder invloed zien is zeker een aanrader(kan ook met alcohol )

Deze film doet precies wat je mag verwachten en is niet een opeenstapeling van saaie clichés.
half sterretje meer dan maar!