Jue Di Tao Wang (2016)

Hongkong / Verenigde Staten / China
Actie / Komedie

geregisseerd door Renny Harlin
met Jackie Chan, Johnny Knoxville en Bingbing Fan

Een van de weinige goede agenten die er nog te vinden zijn, Bennie Chan, zit al meer dan een decennium achter de gevaarlijke misdaadbaas Victor Wong aan. Wanneer zijn jonge nichtje Samantha problemen krijgt met het misdaadsyndicaat van Wong, moet hij de enige man die haar kan helpen opsporen: de Amerikaanse gokker Connor Watts. Connor is op de vlucht voor dezelfde bende en een gevaarlijke Russische huurmoordenaar, maar Bennie onderschept hem eindelijk in Siberië. Hij begint aan een race tegen de klok om hem naar Hongkong te brengen.

HALVE TAMME.
Chan & Knoxville samen in een film, ik heb er zin in!

Trailer.

avatar van Uier
Vette poster.

Vanaf 5 mei in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: release verplaatst naar 11 augustus

avatar van DarlingDionne
Erger had ik niet kunnen treffen bij de Sneak Preview. Wat is dit slecht zeg... Als Knoxville naar voren komt als beste acteur uit de gehele cast dan weet je pas hoe triest het gesteld is met de gemiddelde performance.

avatar van Master Blaster
verstand op 0
kijkt lekker weg
Als jackie chan gaat zingen is hilarisch

Mensen die zijn films zoals Rush Hour leuk vinden zullen hier ook gewoon van genieten.

En JC is en blijft gewoon grappig, en met de performance is niets mis.

Bizar.
Niet de film, die ga ik vandaag in 1 VAN DE 4 bioscopen bekijken.
4 in heel Nederland.
Zelfs een Arthouse film krijgt een grotere release.
Hoe weten we zeker dat het GEEN hit word.
Zo dus.

Super film

Heerlijk genoten.
Goede actie scènes, goede muziek en beeldschone Aziatische vrouwen.

Heerlijk ook weer knokkende vrouwen gezien .

En Jackie Chan is weer een goed acteur.

Er is niemand die zo droevig kan kijken als JC .

De vibe en plezier deed me denken aan de beste film van Renny Harlin ; Cutthroat island.

Ik geef hem gewoon 4.5 *.
Niet omdat ie beter is dan een Godfather maar omdat ik me hierbij ontzettend vermaakt heb.

Volkomen belachelijk dat ie in 4 zalen draait.
Vele malen beter dan andere meuk en dat draait in 60 zalen

avatar van Shinobi
"Smile a little."

Na lange tijd draait er eindelijk weer eens een film van de aimabele Jackie Chan in de bioscoop. Hij levert niets baanbrekend af, maar het voelt als vanouds lekker vertrouwd.

Met 'Skiptrace' herhaalt Chan namelijk hetzelfde trucje wat hij al jaren doet; een simpel plot om een kwaadaardige crimineel te stoppen gedoopt in een buddy film sausje. Het doet erg denken aan eerder werk als Rush Hour (1998), alleen neemt Johnny Knoxville nu de rol aan van Chris Tucker. Dit toont vanzelfsprekend een hoop culturele verschillen tussen het Oosten en het Westen.

Wat volgt is een road trip waarbij je als kijker rap van de ene locatie naar de andere wordt geleid. Hoewel de logica soms ver is te zoeken, zorgt het wel voor prima vermaak. Daarbij is er - opmerkelijk - veel oog voor culturele feesten en tradities. Jammer genoeg komt de chemie tussen Chan en Knoxville nooit echt goed uit de verf, afgezien van een paar geslaagde momenten.

De inmiddels 62-jarige(!) Chan doet nog steeds zijn eigen stunts, al is het merendeel helaas niet meer zo flitsend te noemen. Desondanks zitten er veel creatieve scènes in de film verwerkt waarin hij weer de meest over-the-top capriolen laat zien, ondersteund door een flinke scheut humor. Misschien komt het enigszins gedateerd over, maar vermaken doet het wel.

Al met al een heerlijke actiefilm, ondanks enkele mankementen. Wat mij betreft mag Chan zo blijven doorgaan.

3,0 Sterren.

avatar van Walter S.
Indiana007 schreef:
Bizar.
Niet de film, die ga ik vandaag in 1 VAN DE 4 bioscopen bekijken.
4 in heel Nederland.
Zelfs een Arthouse film krijgt een grotere release.
Hoe weten we zeker dat het GEEN hit word.
Zo dus.

Hij draait (alleen al) in 12 verschillende Pathé bioscopen, dus dat ie maar in 4 bioscopen draait klopt niet.

Fonzzz002
Skiptrace is een hele leuke actie/komedie in de trant van Shanghai Knights en Rush Hour. Wederom zien we Jackie Chan in een komisch duo dat het tegen criminele bendes moeten opnemen, en als iemand die veel plezier heeft beleefd aan films als Shanghai Knights is Skiptrace een fijne terugkeer naar dit formule. Jackie Chan is misschien wat ouder, maar hij kan nog altijd goed vechten en de creatieve vechtscenes zijn leuk om naar te kijken. Johnny Knoxville z'n personage vind ik, in vergelijking met Owen Wilson of Chris Tucker, gemiddeld beter onderbouwt voordat hij in aanmerking komt met Chan, wat de interactie met Chan des te grappiger maakte. De film bezoekt meerdere mooie culturele plekken die mooi zijn om naar te kijken, wat het idee wekt op een reis te zijn geweest.
Wat me bij Skiptrace opviel is dat de film heel goed is ge-edit: de film heeft een hoog tempo waarbij veel humoristische dingen in een korte hoeveelheid tijd verwerkt zijn. Ergens was ik bang dat dit hoge tempo in de film zijn nadeel zou werken geziene het veel jumpcuts maakt en sinds het, op bepaalde momenten, gehaast door een scene gaat. Dit tempo werkt juist heel goed geziene de film precies weet wanneer snel te gaan en wanneer zijn tijd te nemen, waardoor het cheesy verhaal nooit van de leukere scenes ontnam. Daarnaast was de muziek keuze leuk uitgewerkt en het sloot zich iedere keer perfect bij de scene aan.

Wat minpunten betreft moet ik zeggen dat, onlangs dat ik veel gelachen heb, ik niet bijzonder veel van me stoel werd geblazen van de grappen. Het miste, in dat opzicht, de hilarische hoogtepunten waarbij ik niet meer bij kwam. Zoals gezegd is het verhaal niet bijzonder; het is geen film die je oppakt om een spannend verhaal te volgen.

Ik heb goed genoten van Skiptrace. Als je houdt van films als Shanghai Knights en Rush Hour dan zal Skiptrace een soortgelijke ervaring bieden. Het bevat goeie actie, veel humor, mooie gebieden en een sterke editing stijl. Ik miste grappen waarbij ik van me stoel geblazen werd en het verhaal is niets bijzonders.

Indiana007
Tien ik het bericht maakte stond op moviemeter 4 bioscopen.

avatar van tbouwh
Ja kijk, goed zal dit niet worden, maar die trailer toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht. Van de week maar meepakken op m'n Unlimited, daar ik Café Society en Suicide Squad toch ook nog wil zien.

avatar van tbouwh
dat moment dat Jackie Chan Rolling in the Deep inzet is toch wel ronduit hilarisch. Het tekent een film die best vermakelijk is, ondanks de weinige echte hoogtepunten en het twaalf in een dozijn-plotje. De samenwerking tussen knuffelchinees Chan en Jackass boy Knoxville Had gesmeerder kunnen verlopen, daar de echte chemie leek te ontbreken. Desondanks Is Skiptrace wel leuk voor tussendoor, en een stuk minder slecht dan ik op voorhand vermoedde. 2.5*

Indiana007
Vond knoxville wel de minste.
Maar wat heb ik genoten van die siberische terminator.
Blijf Chan 1 van de beste acteurs ter wereld vinden.

avatar van Alathir
Zeker geen onaardige actie/komedie. Het is geen Rush Hour of Shanghai Knights maar het is zeker niet onaardig. Ik moest vrij geregeld grijnzen en 1x hardop gelachen. Natuurlijk nog steeds weinig voor een komedie van bijna 1u45 maar toch is het grappiger dan de meeste komedies van tegenwoordig. De actie valt natuurlijk ook te smaken, op zen Jackie Chans weliswaar. Je wordt er ook altijd vrolijk van, zeker als ze beginnen te zingen. Knoxville is duidelijk een mindere combinatie met Chan dan Owen Wilson of Chris Tucker dat zijn.
De landschappen zijn ook prachtig vooral de Gobiwoestijn en GuiLin. 3.25* maar ik zal afronden naar boven want de rating bij deze film mag wel ietwat omhoog.

avatar van Rodger
Wel leuk, vooral het stukje Roadtrip in de film is wel leuk.
leuk vermaak.. zonder veel na te denken.
2.5**

avatar van schumacher
Nog een vermakelijk filmpje maar ik vond het 1ste deel vd film beter, nadien is er zo'n momentje dat het wat afzwakt.
Al bij al een leuke avond nog gehad met deze film.

avatar van filmkul
Vrij eentonige actie komedie. Het verhaal is niet origineel en zit vol plotgaten maar daar draait het in dit genre niet om. Het tempo is verder prima. Helaas valt de film continue in herhaling. Rennen, actie, wat grappen, rennen, actie, grappen etc. De eerste helft is best aan te zien, maar richting het einde gaat het wel allemaal wat vervelen. De actiescenes zijn aardig maar niet bijster spectaculair. De grappen liggen voor de hand. De klik tussen Chan en Knoxville is redelijk. Verder ziet de film er visueel fraai uit met mooie beelden van diverse landen. 2.5

Heb me goed vermaakt met deze goed en behendig gemaakte actiefilm. Geen briljantje in het ouevre van Jackie maar zeker vermakelijk. Je krijgt precies wat je verwacht. Chan is qua uitstraling nog altijd jongensachtig maar zijn gevechtsscènes zijn wel duidelijk minder imponerend geworden. Met de nodige humor en zelfspot(hij krijgt regelmatig klappen van de vrouwtjes) weet hij dat te camoufleren. Die humor is verder beurtelings leuk en erg kinderlijk, zoals we dat van hem gewend zijn....je moet er van houden. Partner Knoxville is zichtbaar geen groot acteur, maar zijn overdreven stijl en mimiek pas eigenlijk wel bij dit soort film. Gewoon dik anderhalf uur plezier, zonder dat je hersens hoeven te kraken, is ook wel eens leuk.

avatar van Pazmaster
Het was alweer een tijd geleden dat ik een Jackie Chan film zag en het is nog steeds veel van hetzelfde, alleen een stuk minder spectaculair. Dat het verhaal niet veel soeps is en het acteerwerk matig was te verwachten maar ik kijk naar Chan voor de actie. Dat de man ouder geworden is is duidelijk te merken, het gaat allemaal niet zo soepel meer. Slechts enkele gevechten en zelfs die zijn niet echt noemenswaardig. Ook zien sommige stunts er nep uit en de humor is niet grappig. Nee, niet wat ik gehoopt had, het lijkt erop dat Chan z'n beste tijd gehad heeft.

Ik vrees dat ik nooit een liefhebber ga worden van multi milonair Jackie Chan en zijn marterial arts comedy films. Poging gewaagd omdat Johnny Knoxville misschien nog voor een verrassing kon zorgen.
Maar het blijft een film met zelfde ingredienten.
Bestaande uit vooral een droevige kijkende Chan, tenenkrommend slecht acteer werk en veel melige situaties. Je geniet ervan of je vindt het niks. Ik zit in die laatste categorie.
Maar er zijn ook positieve punten aan "Skiptrace".
De actie scenes zien er gelikt uit. Er is veel aandacht besteedt in details aan gevecht scenes.
En soms zijn er fraaie beelden te zien van Mongolie en China.
"Skiptrace" een film voor liefhebbers van marterial arts en meilge humor.

Matige film waarin een agent al jarenlang achter een geheime maffia-baas aanzit. Ondanks de leuke casting van Jackie Chan en Johnny Knoxville valt het buddy-aspect wat tegen. De inventieve actiescenes en prima stuntwerk blijft natuurlijk leuk om te zien, maar tussendoor heeft het allemaal maar weinig om het lijf. Het had ook met gemak wat korter gekund.

avatar van limelight73
Wat wordt Jackie oud zeg...!! Respect voor wat hij fysiek nog kan op zijn 62e. Tip: ben je ouder dan 18, sla deze film dan gerust over.

Hier geruisloos voorbijgekomen, maar in China een enorm succes. Best is het niet, het verhaal is een excuus om de nodige knokscenes aan mekaar te knopen; meer niet. Knoxville maakt een vermoeide indruk, Chan is nou eenmaal niet meer de jongste. Toch laat hij zich van zijn flexibelste kant zien. Waar de film het van moet hebben zijn de vermakelijk en vaak ook grappige actiescenes en de prachtige setting. Dit levert een vermakelijke film op, die verder bar weinig om het lijf heeft.

avatar van Mr-Mcmovie
Hersenloze actie komedie in de stijl van Rush Hour, the last stand, en Shanghai Noon.

Renny Harlin die al wat actiefilms op zijn naam heeft staan was dus niets vernieuwend, maar je weeet toch op voorand dat het een goed gelukte actie komedie gaat zijn voor de film afloopt, om dat ze toch meestal goed zijn.

avatar van Richard_Voorhees
Chan doet waar hij al jaren goed in is in deze actiekomedie. Martial arts actie vermengen met slapstick achtige humor. Johnny Knoxville zorgt voor een humorvolle kompaan in de knotsgekke reis die de twee moeten doormaken. De actiescenes zien er over het algemeen goed uit en ook de rest van de film ziet er goed verzorgd uit. Mooie sets, leuke kostuums en hier en daar leuk en groots van opzet.
Een leuke nobrainer.

avatar van xxERWINxx
Redelijk vermakelijke film, leuke actie en ook de komedie ontbreekt niet.
Toch is deze niet zo vermakelijk als bijv. Rush Hour, de chemie tussen Chris Tucker en Jackie Chan was veel beter en leuker dan deze twee.
Al met al nog wel een voldoende.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een gemiddelde Jackie Chan film. Het zit dichter bij Rush Hour en Shanghai Knights dan bij z'n betere werk. En stilaan merk je wel dat Chan oud aan het worden is. De choreografie en humor is er nog wel, maar het gaat niet meer zo vlot. Voor Chan's doen toch, zelf moet ik hier niet aan denken. De formule werkt wel en de automatische piloot is nog altijd beter dan verkeerd rijden. Knoxville is niet bepaald een groot talent en heeft niet veel meerwaarde in deze film. Maar toch niet zo irritant als Chris Tucker. Mooie locaties, maar zonder een goeie regisseur komen deze niet altijd goed uit de verf.

Leuk.

De film lijkt misschien sterk op Chan's oudere Amerikaanse werk (Rush Hour enzo), maar eigenlijk is het dat niet. En het is niet eens zo subtiel, maar blijkbaar toch subtiel genoeg want de meeste mensen hier is het niet eens opgevallen.

Komt allicht ook omdat de opzet zeer gelijkaardig is. Chan wordt gekoppeld aan een Amerikaanse komiek, het duo gaat achter een crimineel aan, met een combo van comedy en actie als gevolg. Wie al eens een Amerikaanse Chan gezien heeft herkent de formule wel. Maar kijk iets nauwkeuriger en je ziet dat er ook een aantal bakens verzet zijn.

Zo zijn de bijrollen Chinees. Is Chan niet de gekke Chinees in Amerika, maar Knoxville is hier de gekke Amerikaan in China. Chan is niet de clown van de film, Knoxville vervult die rol. Er wordt ook een aardig woordje Chinees gesproken, al blijft de voertaal wel Engels. En met Harlin hangt er ook nog een Amerikaanse regisseur aan vast, maar als je naar de rest van de crew kijkt zie je plots weer een hoop Chinese namen.

Skiptrace is dan ook de zoveelste (mislukte) poging van China om een ingang te vinden in de Amerikaanse markt. Op zich wel leuk, want zo krijgen mensen als Eric Tsang en Fan Bingbing weer eens een kans om een beetje aan bekendheid te winnen in Amerika, maar echt groot zal hun impact niet geweest zijn. In China deed deze film het goed, in Amerika een stuk minder.

Chan's formule werkte wel. Misschien iets teveel "toerisme" in deze film, maar verder fijne actiescenes (die huisjes), redelijke wisselwerking met Knoxville en vooral erg vlot. Aangenaam kijkvoer dus, zoals de meeste Chan films. Maar wel weer een goed voorbeeld van het feit dat wanneer het een beetje té Chinees wordt, het Westen keer op keer afhaakt.