ad
  • 8.173.058 stemmen

Fei Lung Maang Jeung (1988)

Actie / Komedie | 94 minuten / 94 minuten (Internationale bioscoopversie) / 98 minuten (Japanse bioscoopversie)

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 94 minuten / 94 minuten (Internationale bioscoopversie) / 98 minuten (Japanse bioscoopversie)

Alternatieve titels: Dragons Forever / 飛龍猛將 / Fei Lung Maang Zeong / Fēi Lóng Měng Jiāng

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Sammo Kam-Bo Hung en Corey Yuen

Met onder meer: Jackie Chan

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Fei Lung Maang Jeung

"Spectacular action all the way as Jackie Chan busts a high-tech drug ring."

Johnny (Jackie Chan) is een advocaat die een grote chemische fabriek vertegenwoordigt in een milieuschandaal. De eigenaar van een kleine visserijfarm, Yvonne, klaagt de chemische fabriek aan wegens illegale lozingen. Johnny probeert de farm te kopen zodat een schandaal achterwege kan blijven...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jackie Lung

Luke Wong Fei-Hung

Timothy Tung Tak-Biao

Miss Yip

Hua Hsien-Wu

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Éen van de meest rauwe en vermakelijke jackie chan films. Het leuke is ook dat de seven little fortunes in deze film te bewonderen zijn. top!

avatar van jackie chan

jackie chan

Oh wat een goede film, Maar ontzettend veel romantiek voor een Jackie Chan film nog Sammo Hung:P

vet goede grappen zaten er ook in, het actie was goed actuur werk was ook niet slecht, iedereen weet dat Jackie neit de beste acteur is maar deze film was redelijk goed,. super goed eigenlijk:D

een 5 voor deze film. er was niks om over te klagen.

www.jackie-chan.nl wil ik bedanken!!!

avatar van Mark08

Mark08

Je hebt helemaal gelijk!!

ik ben een trouwe jackie chan fan elke film is goed van hem vind ik, alleen ik vind ze niet allemaal even vermakelijk.

maar deze film komt zeker op me jackie plank!

een dikke 5, voor Jackie

avatar van mc ninja

mc ninja

ben er naar 6 jaar lang zoeken toch aangeraakt lang het internet dan nog wel

zeer goede film met de three brothers, zie ze graag samen spelen, zou wel een vervolg op mogen komen.

spijtig dat ze te weinig films samen hebben gemaakt

avatar van FillumGek

FillumGek

Is deze film zo zeldzaam dat mensen heb niet in bezit hebben en niet hebben gezien? Zelfs op IMDb hebben een kleine 800 mensen hem maar gezien. Ik heb er net in elk geval eentje geregeld via marktplaats. Ben zeer benieuwd.

avatar van FillumGek

FillumGek

Inmiddels bekeken en de film is erg goed! De actiescenes zijn rauw en hard, de humor is typisch Chan, Sammo Hung zet ook altijd leuke typetjes neer en de badguys zijn ook weer top. Ook het eindgevecht in de fabriek ben ik zeer over te spreken.

Zoals achter op de hoes: "Dragons Forever is van begin tot eind een spetterende actiekomedie zoals alleen Jackie Chan hem kan maken"

****

avatar van skipy05

skipy05

slechste jakie chan film dat ik al gezien heb. zo een flauw verhaal. en dan toch hier nog zo hoog gescoort. ik ben een jackie chan fan maar niet van deze film.

avatar van aphexfreak

aphexfreak

Zo zeldzaam is ie niet, check bol.com maar es...

avatar van Kjell1408

Kjell1408

Vind ik één van de beste films van Chan. Een verhaal moet je natuurlijk niet zoeken in dit soort films (zijn die verhaaltjes in Chan zijn films niet meestal flauw trouwens?). De actie is echt top, Sammo Hung is weer van de partij natuurlijk en Biao Yuen kan er ook wat van. Ook een leuk terug zien van de Giggling General uit Eastern Condors, die hier als sigaren rokende slechterik van een goed niveau is.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Enorm vermakelijke film. Het verhaal is iets minder maar als je het verhaal weglaat heb je een enorm leuke film met actie, stunts en geweldige gevechten. 4,0.

Onderhond

Had op meer gehoopt, maar verder niet slecht.

Men Corey Yuen en Sammo Hung aan het roer mag je mooie gevechten verwachten. Met Chan, Hung en Biao Yuen als acteurs al helemaal. Maar ook die baas was best geweldig.

En geweldige gevechten zijn. Wanneer het knokken begint is het echt genieten, met als hoogtepunt de finale. Geweldig gevecht in de fabriek.

Wat er allemaal voorkomt vond ik alleen iets te pover. Dat dubbel date stukje in het midden is toch aardig bagger. Povere humor. Ook al die verwarring in het begin van de film vond ik niet bepaald grappig.

Of het nu comedy is, of drama ... het eerste uur van dit soort filmpjes is meestal niet het beste. Gelukkig af en toe nog wel wat gave gevechten en een spetterende finale. En leuk acteertrio in de hoofdrollen natuurlijk.

(btw, erg vage scene in die rechtbank, wat voor een rechter is dat )

avatar van neo

neo (crew)

Wederom waren Jackie Chan,Sammo Hung Kam-Bo en Biao Yuen samen in een film te zien. De film barst van de gebruikelijke Hongkong humor, maar wordt gelukkig lang niet zo flauw als sommige andere films (Twinkle, Twinkle Lucky Stars, My Lucky Stars...) binnen dit genre. Denk hierbij aan verwarrende situaties, ''niet vechten, maar toch vechten'' scenes en wat romantische verwikkelingen.

Het aantal geslaagde, doch korte actiescènes zijn er in overvloed. Dit alles valt haast in het niets bij het meer dan uitstekend spektakel in de finale, waarin Benny Urquidez na Wheels on Meals nu' echt' kan schitteren. Het probleem is nog steeds dat men een keer of twee het gevecht met Chan onderbreekt, maar het is nog steeds ruimschoots de moeite waard. Ook komt de giechelende generaal uit Eastern Condors nog even in actie, maar het is een gemiste kans dat de makers hem niet meer betrokken bij de werkelijke gevechten.

Prima actiefilm.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Mijn eerste Jackie Chan. Ik zal Jackie nog wat kansen geven maar dit was niet mijn ding. Ik vond de humor ver te zoeken en verder dan een glimlachje ben ik niet gekomen. Verhaal op zich was wel leuk maar er had wel wat meer van gemaakt kunnen worden.

avatar van Metalfist

Metalfist

Jackie Chan en de chemische fabriek

Met Dragons Forever keerde Jackie Chan terug naar de films à la Project A en Wheels on Meals vanwege de aanwezigheid van zowel Sammo Hung en Biao Yuen. Hiermee werd Dragons Forever een film waar ik best wel wat van verwachtte want als je deze 3 acteurs tot je beschikking hebt, dan kan het gewoon niet anders dan dat je een geslaagde film voorgeschoteld krijgt. De score hier op MovieMeter is ook vrij hoog dus gisteravond zat ik helemaal klaar om nog eens te genieten van een ouderwetse Chan - Hung - Yuen film.

Valt me dat toch wel een beetje tegen. Qua actie is dit wel weer degelijk gedaan (kan ook moeilijk anders wanneer je deze 3 acteurs tot je beschikking hebt, zeker als Sammo Hung ook nog eens de regie doet) maar het nadeel is dat er teveel onderbrekingen zijn in de gevechten. Geen enkel gevecht lijkt langer te duren dan 3 minuten doordat het continu even op pauze gezet moet worden. Het eindgevecht met Benny Urquidez is het hoogtepunt in heel de film (sowieso is heel het gevecht in de fabriek de moeite waard) maar wordt wederom onderbroken. Erg jammer in ieder geval, vooral omdat ik van Sammo Hung wel verwacht dat hij weet hoe hij een gevecht in beeld moet brengen.

De Chinese humor is toch echt niet mijn ding blijkbaar. De eerste Winners & Sinners vond ik nog wel leuk, het tweede deel was iets minder en het derde deel is gewoon abominabel maar het grappige aan Dragons Forever ging me compleet voorbij. Af en toe ook erg vreemde scènes waarvan ik nog altijd twijfel of het nu komisch was bedoeld of niet (heel die rechtszaak met die wel erg rare rechter..) waardoor ik eigenlijk nooit echt heb gelachen. Daar komt dan ook nog eens bij dat de rechtszaak die in de film centraal staat niet echt al te boeiend is waardoor het echt hopen wordt op goede gevechten. Die heb je natuurlijk in de vorm van de drie Dragons maar ik vond hun rollen zelf niet zo geslaagd. Het is vooral Chan die hier als advocaat wat de bal misslaat, laat hem maar terug een politie agent spelen want dat gaat hem een stuk beter af. In ieder geval leuk om Benny Urquidez uit Wheels on Meals nog eens terug te zien. Voor de rest nog een paar leuke bijrollen zoals die van Wah Yuen als dikke sigaar rokende baas van de bad-guys. Schijnt dat hij iets soortgelijks doet in Eastern Condors dus die komt ook nog op het verlanglijstje.

Misschien begin ik wat te verzadigd te geraken met het werk van Chan maar ik vond dit echt niet zo denderend. De humor is wel erg flauw en het verhaal is niet al te boeiend. De aanwezigheid van Chan, Hung en Yuen redden de film grotendeels maar als de actie niet zo verknipt was geweest, dan had dit ongetwijfeld een hogere score gekregen.

avatar van slowdrive

slowdrive

Samen met Police story vind ik dit zijn beste film. spectaculaire gevechten en stunts. de echte tijd van Jackie Chan. deze film heeft het gewoon.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Vol goede actie en leuke humor sluit deze film zich moeiteloos aan in het rijtje zoals Jackie Chan, Sammo Hung en Yuen Biao ze vaker maakten. Leuke film.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Holy shit! Benny Urquidez vs. Jackie Chan part 2. Wát een finale. Verder is het omhulsel (''verhaal'' met uitstapjes) compleet stompzinnig, maar met een trio dat er bijna altijd mee weg weet te komen. Qua regie ben je bij Hung natuurlijk aan het juiste adres. Samen met Jackie Chan toch wel onovertroffen wat betreft het effectief in beeld brengen en editen van dit soort energieke gevechten. Duidelijk herkenbaar, dat sowieso.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Jackie Chan op vorm. Hij brengt hier niet z'n grootste stunts, maar het is wel zeer vermakelijk. De gekende humor, harde gevechten en vooral het trio Jackie Chan - Sammo Hung - Yuen Biao is leuk om zien. Een typische film met een bad guy, mooie vrouwen en harde gevechten. De ene keer lukt dat, de andere keer is het nogal cheesy. Echt een 'expendables' film... Maar Dragons Forever zit wel goed in elkaar. Voor de liefhebbers van het genre is dit echt genieten.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Een advocaat die aan Kung fu doet

Ik heb deze film gezien in het Engels, altijd jammer om de echte stemmen van de hoofdrolspelers niet te horen. De gevechten zijn kort maar soms wel leuk, alleen is het verhaal nogal oninteressant. Teveel romantisch gedoe met de vrouwtjes, inclusief slappe romcom muziek. Het leukste vind ik het gevecht op de boot.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die dikke (Sammo Kam-Bo Hung) niet erg grappig vind, en dan gaat hij nog zingen ook. De vijand met mascara aan zijn ogen ziet er ook maar belachelijk uit. Het eindgevecht tussen hem en Chan is allerminst memorabel te noemen. En er zitten zelfs geen stunts/bloopers op het einde van de film. Dit is zeker niet de beste Jackie Chan film.

Er staat trouwens een foutje in de beschrijving, Jackie Chan heet niet Johnny in deze film maar Jackie Lung.