• 10.559 nieuwsartikelen

Alternatieve titels: Fist of Anger / Eagle Shadow Fist

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Mu Zhu

Met onder meer: Jackie Chan

IMDb beoordeling: 4,3 (747)

Gesproken taal: Kantonees

Plot Ding Tian Li Di

Tijdens de bezetting van China door Japan in de Tweede wereldoorlog is Si To is één van de Chinese martial arts-vechters die samen met hun leider de Japanners proberen te bestrijden.

logo tmdbimage

Sha Ming Lee's wife

Mr. Meng

avatar van neo

neo

Niet alleen ziet deze poster er niet uit, Chan heeft in deze film heel kort 'soldaten' haar. Middelmatige knokfilm geplaatst in WO II. Na verloop van tijd heb je het wel gezien met de steeds grotere en langere vechtscenes die steeds fataler worden. 2.5 sterren

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Er worden kinderen vermoord in deze film!!

Verder staat hierboven genoeg, helaas.

avatar van niethie

niethie

Wat neo al zegt. Heel veel langdradige gevechten die me op een gegeven moment erg begonnen te vervelen, verder niet eens zo'n onaardig filmpje moet ik zeggen. Laat je overgens niet misleiden, Chan speelt niet de hoofdrol, maar gewoon een kleine bijrol.

2,5 sterren

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Ja inderdaad de gevechten zijn erg langdradig. Ik heb sommige gevechten nog zelfs een beetje doorgespoeld. De rol van Chan is ook helemaal niet groot. Ik heb alleen de Engelse versie gezien en nooit de versie met de originele taal maar alsnog geef ik het 2 sterren omdat ik vroeger Chan fan was.

Ik heb veel respect voor Chan door zijn stuntwerk en invloed die hij heeft voor de Martial Arts film.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

geregisseerd door Zhu Wu

Volgens mij klopt dit niet. Deze film is geregisseerd door Mu Zhu.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Ik ga hem vanavond bekijken. Hiermee open ik mijn Jackie Chan Collection (waarop nog 19 Jackie Chan films zullen volgen)

De bovenstaande reacties beloven niet veel goeds maar we zullen zien.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Tja, wat moet ik hier nou van denken. Ik wil ten eerste even melden dat Jackie Chan absoluut niet de hoofdrol heeft. Meer een aardig grote bijrol. Het verhaal is ook wel slecht. Dit is natuurlijk een Jackie Chan film, dus op het acteerwerk hoef je al bijna niet te letten maar alsnog: het acteerwerk was erg matig

Desondanks al deze minpunten heb ik een zwak voor de lompe kung fu scenes in de Jackie Chan films, en deze had er toch aardig wat. Echt heerlijk hoe al die "Pats Boem Beng!" geluidjes er in geplakt zijn. Ik heb me dood gelachen

Wel een voldoende want ontzettend saai was de film niet.

avatar van Metalfist

Metalfist

In een oorlog kan zelfs een acteur winnen, mits die acteur Jackie Chan is

Met Eagle Shadow Fist zijn ik en een kameraad aan de tweede grote rol van Jackie Chan in zijn filmcarrière gekomen. De eerste film, Cub Tiger from Kwan Tung, was vrij vermakelijk maar ik had de indruk dat deze film een stuk serieuzer ging zijn en ik had eerlijk gezegd wat schrik of dat wel goed ging uitdraaien want dit soort films zijn toch meestal alleen maar vermakelijk vanwege hun knulligheid.

En ergens heb ik gelijk gekregen. Eagle Shadow Fist is precies een film geworden die een combinatie moet voorstellen van een historische film en een pure gevechtsfilm. Op historisch is dit in ieder geval vrij interessant te noemen, het is een periode in China waar ik zelf maar bitter weinig over weet, maar op gebied van vechten is dit niet al te schitterend. In het begin is het allemaal wel vrij leuk en het lijkt alsof er in de 5 minuten alleen al meer klappen zijn uitgedeeld dan woorden in de film maar de film kan nooit een perfecte dosis tussen deze elementen vinden. Dan gebeurt er werkelijk een halfuur niets en dan krijg je weer even lange gevechtscènes. Dat zou op zich nog niet zo erg zijn maar het ziet er allemaal zo enorm slecht uit! Langs de andere kant heeft het wel een zekere charme maar de gevechten zijn echt enorm langdradig en lijken de helft van de tijd echt nergens op te slaan. Vooral het eindgevecht is gewoon belachelijk te noemen. Chang krijgt de rammel van zijn leven en slaagt er opeens toch in om te winnen.. Voor de rest valt Eagle Shadow Fist vooral op vanwege de hardheid van sommige scènes want werkelijk niemand wordt gespaard. Oude mensen worden zonder reden in elkaar getrapt en er wordt op een bepaald zelfs met kinderen gesmeten in authentieke WCW stijl!

Vreemd trouwens dat Chan al zo enorm populair was ten tijde van het maken van deze film. Op de filmhoezen staat hij praktisch altijd met zijn kop als enige op een poster (nu zijn dat vaak wel hoezen die later zijn uitgebracht na het succes van Chan) maar ook op de enorm lange en saaie openingscredits staat hij als enige te pronken. Het wordt dan ook helemaal vreemd wanneer blijkt dat Chan ongeveer na drie vierde van de film het loodje legt.. Ik vraag me dan ook af waar de DVD hoes de quote haalt die ik hierboven heb gezet. Chan zelf is ook niet zo enorm schitterend in de film. Hij krijgt vrij veel slaag en deelt op zich maar weinig slagen uit maar bon, hij blijft nog altijd wel vermakelijk om naar te kijken. Alleen dat korte haar zag er echt wel niet uit. Dan vond ik de acteur die de rol van Chang speelde toch een stuk beter. Alleen ontbraken de eindcredits op mijn DVD en is ook Imdb helemaal niet volledig op dit gebied.

Leuk om eens gezien te hebben, voornamelijk vanwege de rol van Chan. Verwacht echter geen vertrouwde Chan flick want hij speelt hier maar een kleinere bijrol in. Het verhaal heeft op zich nog wel vrij veel potentie maar de afwisseling tussen dialoog en vechten is soms afschuwelijk. De choreografie is niet van zo'n heel hoog niveau waardoor de gevechten dan ook nog eens erg lang lijken te duren.