Fuk Sing Go Jiu (1985)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Sammo Kam-Bo Hung
met Jackie Chan, Yuen Baio en Sammo Hung Kam-bo

Twee politiemannen worden naar Tokio gestuurd om een corrupte collega te arresteren en een fortuin aan gestolen diamanten terug te halen. Wanneer één van hen wordt ontvoerd door de yakuza-clan waarmee hun corrupte collega samenwerkt, roept de ander de hulp in van zijn jeugdvrienden uit het weeshuis om de zaak op te lossen.

avatar van jackie chan
Leuke film.
Sammo had het druk:P Jackie speeld nog niet zovaak op het scherm.

wel leuke commedy met veel HK acteurs. en natuurlijk de drie broers!!!

www.jackie-chan.nl

neo (crew)
De begin achtervolging belooft een aardige film. Zodra Chan echter compleet verdwijnt en pas weer opduikt aan het einde is het behoorlijk afzien met het nogal irritante team. Een van de betere vechtscenes is te zien op het eind als Chan in een spookhuis zowel echte als onderdelen van de kermisattractie te lijf gaat. 2 sterren

avatar van jackie chan
Ik vond 't wel geinig dat Sammo en z'n bende er zoveel in kwam. Alleen nu heb ik deze film gekocht wel de UK version en nu hebben ze hele andere namen.

Dus ik wil vragen als iemand deze film heeft op DVD of dan Sammo gewoon teapot heet. en Jackie Muskes.

en bij Twinkel twinkle my lucky want ik heb die films alleen op de ene heet sammo teapot en op de andere film snelgeld, heel irritant.

avatar van J.T.O
Het begin was inderdaad erg spectaculair en nadat ze al hun mannen hebben verzameld zwakt het helaas een beetje af. Halverwege is de film niks meer dan onderbroeken lol. Mocht de lokale slap stick humor je aanspreken, dan is de film wel vermakelijk. Als het niks was, dan heb je gelukkig nog wel de weinige, maar indrukwekkende gevechten. Jackie Chan, Sammo Hung en Yuen Biao als één team, alleen Donnie Yen en Jet Li moesten erbij en dan had je bijna de perfecte actie team gecreëerd.

Toen ik Michiko Nishikawa moest ik wel even lachen, nooit geweten dat ze achter de kimono zo'n lichaam had. Echt vreemd, want de meeste vrouwen die zo eruit zien zijn afschuwelijk, terwijl zij nog best wel feminien qua uiterlijk blijft.

Ik was al onder indruk van de vechttalenten van Sammo Hung, maar niet te geloven, die gast is echt snel en best wel lenig voor zijn formaat

3.5 sterren

avatar van Kjell1408
Film komt heel laat op gang en er zitten mischien ook wat teveel domme dingen in de film. Chan is heel weinig te zien in de film, de eindscene is dan wel weer van een goed niveau. Met Sammo Hung moet ik toch ook altijd lachen, die man heeft zo'n grappig gezicht

avatar van Lennert
Matig filmpje. Misschien dat ik teveel Jackie Chan en Jet Li HK films gewend ben, want de actie kwam wat mij betreft (als het al voorkwam) geenszins spectaculair over. Het verhaal had werkelijk niks om het lijf en de humor was hier wat mij betreft echt zeer matig, al kwam dat voornamelijk door de afgrijselijke personages. Ik hoop bij mijn eerstvolgende Sammo Hung film toch iets spectaculairders te zien dan dit.

avatar van movie acteurs
Echt hillarisch rare humor. Goede stunts, geweldige gevechten en goede grappen 3,5.

avatar van movie acteurs
Net zoals To Kill With Intrigue had ik dit laatst ook nog eens gezien. En ik verhoog deze film met een 0,5.

Deze film blijft (ondanks dat Jackie er niet de hele tijd in voor kwam) vermakelijk. Vooral de personages in deze film zijn grappig (Roundhead ). En de grappen zijn ook goed. Op het laatst krijg je nog een vleugje actie met prima gevechten van Chan en Hung. 4,0.

melchior7
De 2 beste scenes zijn:

Dat ze in een restaurant gaan eten (ofzo) en dat een van hun worst (volgensmij) besteld, maar krijgt dan een heel kleintje.
En het eindgevecht, natuurlijk!

Chan kwam er helaas maar 33 minuten in voor. (maar in het begin ook) Gelukkig geen minpunten in deze film. En ik maar denken dat deze film heeeeel saai was .
Nu nog het vervolg kijken. En Winners & Sinners hoort volgensmij ook in de Lucky-Stars-Serie? 3,5.

avatar van movie acteurs

En Winners & Sinners hoort volgensmij ook in de Lucky-Stars-Serie?

Die film hoort daar inderdaad ook bij.

melchior7
ooh. nee dan is het goed.
Oh ja trouwens.. Bij Acteurs staat i.p.v Yuen Biao, Yuen Baio .

avatar van Metalfist
Jackie Chan en de Winners & Sinners gang Part II

Ik vraag me af hoe een druk jaar Jackie Chan eigenlijk moet hebben gehad in 1985. Hij deed mee in zijn 2e Amerikaanse film, The Protector, maar die viel hem zo vies tegen dat hij hem in Hongkong zelf afmaakte. Hij besloot dan ook om zijn eigen politiefilm te regisseren, Police Story, en deed daarnaast ook nog mee in drie films van zijn goede kameraad Sammo Hung. Deze My Lucky Stars was de 2e film van de drie uit dat jaar en meteen ook het eerste vervolg op Winners & Sinners.

Alhoewel, van een vervolg kun je niet echt spreken want met uitzondering van de acteurs is er niet echt een link naar het eerste deel. My Lucky Stars begint erg leuk met een geslaagde achtervolging door Jackie Chan en het leek dan ook even alsof de film zijn voorganger ging overtreffen maar dan verdwijnt het personage van Chan wederom eens en komt het Winners & Sinners groepje tevoorschijn. Die doen nog altijd hetzelfde als daarvoor, krampachtig een meisje versieren door middel van wel erg flauwe humor soms maar het werkt gelukkig nog wel grotendeels. Nergens moeten schaterlachen of zelfs hardop moeten lachen maar toch heeft Hung en de zijnen een paar keer een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren. Er dient een plot over een corrupte flik als kapstok voor het verhaal maar daar komt op zich niet bijzonder veel van in huis. Op het einde keert Chan gelukkig nog even weer terug om een geslaagde finale af te leveren in een spookhuis. Het red de film van een onvoldoende.

Al moet ik toegeven dat ik een zwak heb voor Richard Ng. In de eerste film had hij meteen al de beste scène op zijn naam staan en ook hier steelt hij weer vaak genoeg de show. De idiote glimlach, dat perverte snorretje, die vooruitstekende kin.. Heerlijk om naar te kijken. Sammo Hung is naast regisseur van de film ook weer van de partij als acteur en ook hij blijft amusant om naar te kijken. Ik verbaas me er toch elke keer over hoe enorm snel en lenig hij eigenlijk is voor iemand van zo'n gevaarte. De rol van Chan is te verwaarlozen. Hij komt even aan het begin en aan het einde piepen maar toch maakt hij het wachten wederom waard. Eric Tsang is volgens mij een nieuw gezicht in de reeks maar die is echt wel enorm vervelend! De reden waarom de film af en toe in infantiele humor vervalt maar Tsang is gewoon ook enorm irritant om naar te kijken met dat piepstemmetje. Leuk dat Charlie Chin en Shui-Fan Fung er ook nog inzitten. John Sham is uiteindelijk degene die ontbreekt maar echt missen doe je hem niet, al had ik liever hem dan Tsang gehad.. Biao Yuen is er natuurlijk ook nog even bij in een klein bijrolletje als Ricky. Ik zou hem alleen liever eens terug wat grotere rollen zien doen zoals in Project A.

Erg flauwe humor bij wijlen maar de cast maakt toch wel wat goed. Jackie Chan doet zijn oude vertrouwde ding, Sammo Hung is even goed als altijd en Richard Ng blijft een geweldig figuur. Het plot is niet al te boeiend maar de 90 minuten gaan nog vrij snel voorbij.

Kleine 3*

Matig.

Vooral door een aantal leuke actiescenes nog goed te doen. Het hele middendeel, volgepropt met té flauwe humor (ja, zelfs voor HK normen) gooit roet in het eten. Toch raar want aan de cast heeft het niet echt gelegen. Allemaal bekende gezichten (en stemmen ... Eric Tsang haal je er zo uit). En ook Hung heeft al betere film geregisseerd. Waarschijnlijk een gerushed project?

Fans van Jacky Chan kunnen ook beter maar even opletten, buiten het begin en het einde is hij bijna onzichtbaar. De focus ligt op Hung en z'n bende van 5. Hung overtuigt zoals steeds weer het meest als martial arts koning, de sketches in het midden zijn zelden grappig, de verdere aankleding van de film is vooral erg karig.

Toenertijd was het in HK wel de gewoonte om tegen recordtempo nieuwe films uit te brengen, al bewezen ze daar zelf meermaals dat de kwaliteit daar niet altijd hoefde onder te lijden. Dat was bij deze film jammer genoeg wel het geval. De actie redt het nog deels en het duurt gelukkig niet te lang, maar verder enkel voor de allesvreter of enthousiaste completist.

avatar van Richard_Voorhees
Soms wel erg flauw inderdaad. De actiescenes maken wel weer een hoop goed, want die zitten prachtig in elkaar.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film gaat verder in de stijl van zijn voorganger Wheals on meels, maar doet het toch minder spectaculair dan die film. Opnieuw komt Jackie Chan in 't begin en op het einde even piepen, wat de film even optrekt. Verder is het vooral humor en dat lukt niet altijd. Maar ook de gevechten zelf zijn niet wat je van Chan of Hung mag verwachten. Het is op zich wel leuk om te zien, maar de vlam is er wat uit. Benieuwd wat het derde deel Twinkle, Twinkle, Lucky Stars zegt.

avatar van Basto
Komt februari 2021 uit op blu ray bij Eureka