• 11.273 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Sammo Kam-Bo Hung

Met onder meer: Sammo Kam-Bo Hung, Richard Ng en Eric Tsang

Gesproken taal: Japans, Kantonees en Engels

Plot Xia Ri Fu Xing

"This time those cock-eyed crime-busters land in more trouble than anyone could safely handle."

De toppers van het politiecorps van Hong Kong worden ingezet om een vrouw te beschermen die op de hitlijst staat van clanbaas Lau. De eerste killers zijn al onderweg en Muscles (Chan) en zijn partner proberen uit alle macht Lau tegen te houden.

avatar van jackie chan

jackie chan

dit is een leuke film. Wel een goed vervolg op my lucky stars en de eerste film waarin Sammo het eindgevecht overneemt van Jackie, dat gebeurt haast nooit

avatar van savi_7

savi_7

deze hele serie was op idee van Sammo. Jackie,Sammo en Yuen Baio waren vrienden van vroeger en Sammo had een idee om The lucky Seven in een comedy jasje testoppen. En films waar Jackie hoofdman is vecht Sammo ook geen eind gevecht kan wel zijn dat ze samen een eid gevecht hebben.

avatar van Ramon K

Ramon K

De laatste film in een soort van trilogie is een nogal onsamenhangende mix van martial-arts en (flauwe) humor gebleken. De degelijke fightscenes worden afgewisseld met komische scenes die schipperen tussen 'leuk' en 'vreselijk irritant'. Heb toch al wat Hong Kong films gezien maar het gedoe hier tussen volwassen mannen en vrouwen is vaak van een pre-puberaal niveau: ik wilde ook meisjes aanraken toen ik 10 was. Van plot is verder amper sprake. Gelukkig is dit een soort van Sammo and friends film geworden en kun je vele Hong Kong sterren (van toen) spotten in bijrollen en cameo's waaronder David Chiang, Richard Norton, Michelle Yeoh, Andy Lau, Kara Hui en Yasuaki Kurata. Best geinig, maar geen hoogvlieger. 2,5*

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Weer een leuk flauw filmpje. Leuke grappen, goede stunts, goede gevechten. Voor de rest niet bijzonder maar toch wel leuk. 3,0.

avatar van melchior7

melchior7

Net nog gezien.. Best wel leuk filmpje.. Net zo flauw als het eerste deel .

3,5.

avatar van neo

neo

Deze reeks van Sammo Hung Kam-Bo & co bevat vaak erg flauwe humor. Twinkle, Twinkle Lucky Stars ent My lucky Stars zijn daar een schoolvoorbeeld van. Wat een vreselijk puberaal gedoe over het willen aanraken van meisjes! Toch knap dat je als kijker het maar voor lief neemt, in de hoop wat goede actiescènes tegen te komen.

Maar waar andere delen uit de reeks minder flauw zijn en ook nog veel goede actie bevatten, is het op dat vlak in deze film wat karig. Er zijn welgeteld twee memorabele actie momenten... De eerste is de pakhuis scene met Jackie Chan, Yuen Biao en Andy Lau. Vervolgens is het lang wachten op nog een enerverende actiescènes, maar het is dan ook meteen een grandioze finale. Eindelijk vertoont Sammo Hung zijn ware kunsten in een geweldig tennisracket gevecht tegen Yasuaki Kurata met zijn Sai dolk. En niet te vergeten het eveneens spetterende duel met Richard Norton.

Als geheel toch behoorlijk teleurstellend door het ontbreken van veel goede actie en het overdosis aan te flauwe humor.

avatar van Metalfist

Metalfist

Jackie Chan en de Winners & Sinners gang Part III

Tegenwoordig komen ik en mijn kameraad er precies maar niet aan toe om een Jackie Chan film te zien. Ofwel staat hij met de vroege shift, ofwel heb ik herexamens, ... Er is altijd wel iets maar gisteravond was er voor een keer eens niets aan de hand en begonnen we aan het derde deel in de Winners & Sinners trilogie. Alleen hebben we hem halverwege afgezet want dit is werkelijk te slecht voor woorden.

Ik heb vandaag nog de moeite gedaan om de film wel uit te zien omdat ik van principe ben dat je een film in zijn geheel gezien moet hebben om hem te kunnen beoordelen want je weet nooit wat er nog gaat komen. En dat klopt hier helemaal want als ik het eindgevecht niet had gezien, dan had dit een dikke 0.5* geworden. Het eerste deel van de trilogie was nochtans vrij leuk maar in het tweede deel was het slijt al duidelijk te merken. Alle overschot uit die twee films lijkt dan ook te zijn samengepropt in dit derde deel. Het resultaat is een enorm puberale film die niet meer is dan zo'n 90 minuten kijken naar volwassen venten die er alles aan doen om vrouwen te kunnen aanraken. De humor is belachelijk slecht, zelfs mijn kameraad die zelf een Chinees is kon hier niets mee, en werkt langs geen kanten. Ik verbaas me er dan ook over dat dit zowel op Imdb als hier op MovieMeter nog een voldoende krijgt. Jongens toch, zelden me zo geïrriteerd tijdens een film. Zelfs in twee stukken had ik nog altijd de neiging om dit af te zetten..

Waarom dan toch nog die 1*? Vanwege een aantal geslaagde vechtscènes. Het zijn er niet veel (ik heb er maar 3 geteld in de film) maar die zorgen ervoor dat de rest van de film nog draaglijk wordt. Vooral het eindgevecht tussen Jackie Chan (en Sammo Hung) en Yasuaki Kurata is erg de moeite waard. Nog iets waarvoor het misschien nog interessant is om te zien, zijn de vele bekende gezichten die hierin optreden. Jackie Chan zijn rol is zowaar nog kleiner dan in de voorgaande films maar hij wordt gelukkig nog wel bijgestaan door onder andere Biao Yuen en Andy Lau. Sammo Hung regisseert wederom maar beseft al dat hij het zinkende schip moet verlaten want hij komt zelf helemaal niet zo veel in beeld had ik de indruk. De Winners & Sinners groep is wel weer bijna volledig van de partij. Dit betekent dus wederom Richard Ng (altijd leuk) maar ook jammer genoeg Eric Tsang (hoewel die alleen maar in het 2e deel zat en niet in het eerste) en die is wederom bloedirritant. John Shum komt ook nog halverwege piepen en ook Shui-Fan Fung en John Shwam zijn er als vanouds weer bij. Jammer genoeg komt niemand, zelfs Richard Ng, echt tot hetzelfde niveau als in deel 1. Toch zonde hoe dit laatste deel de reeks de dieperik in jaagt, ik wil zelfs niet weten hoe slecht de 4 vervolgen die hierna kwamen zijn. Gelukkig doet Chan daar niet in mee dus laten we die voor wat ze zijn.

Neen, dit was het toch echt niet. Het is dat het einde opeens nog interessant wordt vanwege de actie want anders had ik dit met gemak tot het slechtste gerekend waaraan Sammo Hung, Jackie Chan en Biao Yuen hun naam aan hadden verbonden.

Onderhond

• 12054 stemmen

Haha, wat een zooitje.

De eerste 45 minuten doen misschien wat vreemd aan, maar wie al eens wat HK comedies uit de vroege jaren '80 gezien heeft moet dit toch bekend voorkomen. Het groepje losers op reis om daar vrouwen aan de haak te slaan ... volgens mij heeft Jing Wong zo ook een paar comedies gemaakt en Eric Tsang heb ik zeker weten ook al in een soortgelijke rol gezien.

Hoogstaande humor is dan nooit, ook hier niet. Maar het vreemde aan deze Hung film is dat het na 45 minuten iets compleet anders wordt. Plots komt Jackie Chan nog opdagen, met vriendje Biao én een piepjonge Andy Lau in support. Michelle Yeoh heb ik gemist geloof ik, meen wel Rosamund Kwan (uiteraard), Sandra Ng en op het einde nog Pak-Cheung Chan gezien te hebben. Dan weet je eigenlijk al wat te verwachten.

De gevechten zijn gelukkig beter dan de comedy, maar eigenlijk passen ze compleet niet in de film. Het hangt er maar wat tussen om ook Jackie Chan nog wat werk te geven en om één of andere finale aan de film te kunnen breien.

Echte vervelend vind ik dit soort films nooit, ondanks dat ik de humor niet geweldig vind is het op de één of andere manier nog best aanstekelijk. Bij het zien (en horen!) van Eric Tsang en John Sham kan er altijd wel glimlach vanaf, maar wie hoop op een echte Hung/Chan/Biao film kan maar beter z'n verwachtingen zo snel mogelijk bijstellen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een Hong Kong actiekomedie waar vooral de komedie van de Lucky Stars bende overheerst, aangevuld met enkele gevechten van Jackie Chan en Sammo Hung. Voor die gevechten moet je het niet zien, maar het kleedt de film wel wat meer aan, zodat het niet alleen humor is. Want hier moet je wel wat van houden. Door het evenwicht met de actie valt dit best mee. En ik hou wel van dit soort luchtige films.

De Lucky Stars met oa Sammo Hung zijn weer in vorm, een vrolijke bende. Daar tegenover heb je politieagenten Jackie Chan en Andy Lau. En zelfs een cameo van Michelle Yeoh als judolerares. Al moet je het wel weten om haar te herkennen. Het is één van haar eerste films.