Mi Ni Te Gong Dui (1983)

Taiwan / Hongkong
Actie / Oorlog

geregisseerd door Yen-ping Chu
met Jackie Chan, Brigitte Lin en Yu Wang

Het verhaal draait om de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog en hun missie om voor het leger een aanzienlijke geldvoorraad op te sporen, die eerder door de vijand is gestolen. Het team van elitestrijders rond Martial Arts expert Sammy heeft als codenaam Fantasy Mission Force. Ondanks de strenge selectie blijkt een strijder uit het team enkel interesse te hebben voor het geld.

avatar van citybird
Slechte film met een lachwekkend verhaal vol van bizarre personages (o.a. een paar rare Schotten en een Elvis imitator? of zoiets) en situaties. Verhaal zou zich zogezegd afspelen tijdens WOII maar dit blijkt toch niet echt uit de film (zo komen o.a. James Bond, Snake Plisken en Rocky ter sprake en worden de Nazi's op een alleszins rare manier voorgesteld). Film is eigenlijk te gek voor woorden maar bleef toch nog 'boeiend' genoeg om te blijven kijken. 2*

neo (crew)
Een hoop actiescenes zonder de energie en vindingrijkheid zoals die altijd in Chan's manier van vechten zitten. Na diens Rambo-achtige actie is het een verademing als Chan even wat van zijn gestuntel en gerol op zijn vertrouwede manier toont. Ook deze film lijkt weer eentje te zijn waarbij bestaande filmscores van componisten worden hergebruikt, als wat werk van Jerry Goldsmith (Planet of the Apes) alsmede John Carpenter's Halloween score voor de horror-achtige taferelen. De Duitse versie van deze film is 17 minuten korter geknipt trouwens. Zullen ze elke Duitse referentie eruit hebben gehaald? 2 sterren

duitse japanners in 70's wrakken, hilarisch..

avatar van movie acteurs
Het moet zich afspelen in de tweede wereldoorlog. Ik vind de humor van de film erg flauw. Maar op zich vind ik de film toch zo flauw en raar dat je er daarom juist om moet lachen. En omdat Chan er tenminste nog inzat, ookal was hij amper in beeld geef ik het nog net een 2,0.

avatar van movie acteurs
geef ik het nog net een 2,0.

En nu niet meer.
Ook deze had ik een tijdje geleden gezien. Niet alleen is deze film niet serieus te nemen door humor, verhaal en personages. Maar ook doordat de auto's in rond rijden uit de jaren 70 . Maar ook is de film vervelend en best irritant. Misschien geschikt voor de echte Pulp fans". 1,5. Samen met The Medallion mijn persoonlijke slechtste films met Chan. Misschien is deze zelfs slechter.

melchior7
Iedere keer als er een stuk van Chan kwam, dacht ik: Eindelijk weer een scene met Chan erin..
Want ik snap geen bal van heel die film.

1,5. [1 ster voor de scenes met Chan en een 0.5 ster voor het eindgevecht.. DE REST BOEIT ME NIET]

avatar van movie acteurs
Want ik snap geen bal van heel die film.

Het moet zich afspelen in de tweede wereld oorlog. Maar eigenlijk hoef je dit niet te snappen want dit is gewoon zo achterlijk. Chan zelf speelde hier alleen in mee omdat hij acteur Yu wang iets schuldig was. Aan zijn blik zelf kan je goed zien dat hij niet weet wat hij hier in doet.

melchior7
movie acteurs schreef:

Nou ja.. dan kon Chan beter iets geven.. geld ofzo.
Maar dat hij in zo'n stommiteitenfilm gaat spelen..

avatar van Metalfist
Jackie Chan en de Dirty Dozen

Omdat we hebben besloten om al het werk van Chan te zien ontsnappen we ook niet aan zijn slechtere films. Nu hebben we al een paar vervelende films gehad (Spiritual Kung Fu onder andere) maar er zat altijd nog wel enige vorm van vermaak in. Ik vermoedde dat Fantasy Mission Force dat ook wel ging hebben maar ik heb een film nog nooit zo slecht ingeschat want dit is werkelijk te slecht voor woorden.

En dat terwijl het concept op zich nog wel redelijk boeiend is. Nu ben ik sowieso al wel een fan van het idee om een groep compleet verschillende karakters te laten samenwerken om zo een bepaald slecht iemand te verslagen maar dit is gewoon waardeloos. Vooral omdat de personages werkelijk nergens op slagen. Er zit een Schot in die als compagnon een volslagen idioot heeft en die worden dan nog eens bijgestaan door een soort van Chinese versie van Elvis en wat ander vreemd volk waaronder een mengeling van Chinees en Mexicaan. Het slaagt als een tang op een varken maar het past wel perfect in de lijn van het verhaal want ook daar worden meermaals de wenkbrauwen bij gefronst. Ineens komt het groepje bij Amazones terecht en dan zitten ze weer in een freakin' spookhuis om uiteindelijk dan op een lachwekkende wijze allemaal stuk voor stuk het loodje te leggen. Met een speelduur van zo'n kleine 90 minuten lijkt het alsof de film maar blijft duren, en dat komt dan van iemand die onder andere The Sound of Music, Gone With the Wind en Ben-Hur in één trek heeft uitgezeten... Abominabel slecht, je kunt het niet beter omschrijven.

Wat wij ons afvroegen tijdens het kijken was dan ook wat Jackie Chan in godsnaam heeft bezield om hier in mee te spelen. Juist wanneer hij een aantal erg degelijke films begon te hebben komt hij met deze crap af. Het was dan blijkbaar ook alleen maar bedoeld als vriendendienst voor Yu Wang maar als je het mij vraagt had het beter geweest als de twee elkander nooit hadden ontmoet.. De rol van Chan is ook eigenlijk vrij klein te noemen maar brengt gelukkig nog even een interessante 3 minuten wanneer hij zijn oude getrouwe stijl bovenhaalt. Het Dirty Dozen team oftewel het Fantasy Mission Force op zich bestaat uit een stel vreselijke acteurs maar misschien lag dat wel aan de dub want jongens, wat was die slecht! Chan klinkt als een klein kind en de rest klinkt al even verschrikkelijk.

Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken want ik krijg het al terug op mijn systeem als ik nog maar aan de film terug denk. Slecht geacteerd, slecht gedubt en een compleet niet boeiend verhaal waar geen touw is aan vast te knopen en dat vol met fouten zit zorgen voor een volstrekt waardeloze film. Ik hoop dat Fearless Hyena II wat beter is maar het eerste deel was al niet fantastisch dus ik heb mijn twijfels.