Kung Fu Panda (2008)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Mark Osborne en John Stevenson
met de stemmen van Jack Black, Dustin Hoffman en Angelina Jolie

Po is een luie panda die de Uitverkorene blijkt te zijn om de vallei te redden van het gemene luipaard Tai Lung. Hij moet daarom in de leer bij Kung Fu master Shifu. Po zet de wereld van de Kung Fu compleet op zijn kop! Hij wordt een held door te leren dat als hij in zichzelf gelooft, hij alles kan bereiken.

Leuke film om een keer gezien te hebben. Er zijn echter veel betere in zijn soort. Het verhaal is gewoon te simpel en niet orgineel. Karate Kid van de tekenfilms.

avatar van arno74
Onderhoudende film maar verder weinig memorabel. De rode draad van Dreamworks komt in deze film voor de zoveelste keer terug met de underdog die een held wordt. Onderhoudend en af en toe grappig, maar qua Dreamworks-plot geeft het een enorme déjà vu gevoel. 2,5*.

avatar van rupie
Leuk en zeker met humor, weinig verwachting omdat deze al uit 2008 is dus ja,,

avatar van nakada
Hoezo ? Waren ze in 2008 niet in staat om goede films te maken dan ?

avatar van Richard_Voorhees
Een simpele verhaallijn en mede daardoor geen heel bijzondere animatie.
Wat de film wel het kijken waard maakt is de leuke manier waarop Jack Black het Po personage tot leven brengt. Al moet ik zeggen dat Dustin Hoffman ook een leuke duit in het zakje doet.
De humor is wel OK en het plot is voorspelbaar. Vooral leuk voor de jongere kijkers en al met al een redelijke familie animatiefilm.

avatar van Rico120
leuk begin van de trilogie van kung fu panda

TMP
Flauwe animatiefilm. De animatie ziet er behoorlijk uit, hoewel ook niet echt bovengemiddeld, en de voice acting van Dustin Hoffman is ook best aardig. Het plot is echter ontzettend matig. Met name in het laatste half uur vervalt de film in flauwigheden en volgt er tot slot een zeer voorspelbaar einde. Ook bevat de film nauwelijks interessante personages.

avatar van stefan dias
Viel niet tegen, decors waren soms heel mooi, maar de figuren zelf gek genoeg heel lelijk. En ik ben een kins van mijn tijd en werd op de duur horendol van het hyperkinetische vechten, stoten, knallen. Een overdosis paf-paf-paf dat op panische wijze de vaart erin wil houden. bwah…

avatar van mjk87
De eerste drie scènes gaan over een panda die kungfu beoefent, daarna diezelfde panda die dit blijkbaar droomde en eigenlijk in een restaurant werkt en daarna een visioen dat de grote schurk van dienst zal gaan ontsnappen. Nu is de vraag, welke kant gaat deze film op? Zal de panda die schurk verslaan uiteindelijk? Zal de training gaan lukken of zal hij eerst heel veel tegenslag moeten verwerken? Want oef wat was deze film voorspelbaar is alles. En soms ook gewoon strontvervelend door de wat misplaatste humor die nooit leuk wordt. Enig positieve zijn de erg mooie achtergronden, kleuren, beelden en noem al maar op. Een China daar wordt wat betreft sfeer echt wel tot leven gewekt. Maar verder was de film niks. 1,5*.

avatar van IH88
“There is no charge for awesomeness... Or attractiveness.”

Prima animatiefilm waarin een panda Kung Fu moet leren om de wereld te redden. Grappig, actierijk en veel leuke personages, Kung Fu Panda is vermakelijk van begin tot eind. De stemacteurs zijn ook uitstekend, en Angelina Jolie, Jack Black, Hoffman, McShane, Rogen, Liu en Jackie Chan geven hun personages echt iets extra’s mee. Het plezier spat ervan af.