Kung Fu Panda (2008)

2083 stemmen

Animatie / Komedie

geregisseerd door Mark Osborne en John Stevenson
met de stemmen van Jack Black, Dustin Hoffman en Angelina Jolie

Po is een luie panda die de Uitverkorene blijkt te zijn om de vallei te redden van het gemene luipaard Tai Lung. Hij moet daarom in de leer bij Kung Fu master Shifu. Po zet de wereld van de Kung Fu compleet op zijn kop! Hij wordt een held door te leren dat als hij in zichzelf gelooft, hij alles kan bereiken.

427 BERICHTEN 57 MENINGEN
geplaatst: 27 juli 2015, 14:43 uur [permalink]
Leuke film om een keer gezien te hebben. Er zijn echter veel betere in zijn soort. Het verhaal is gewoon te simpel en niet orgineel. Karate Kid van de tekenfilms.

avatar van arno74
geplaatst: 1 september 2015, 13:40 uur [permalink]
Onderhoudende film maar verder weinig memorabel. De rode draad van Dreamworks komt in deze film voor de zoveelste keer terug met de underdog die een held wordt. Onderhoudend en af en toe grappig, maar qua Dreamworks-plot geeft het een enorme déjà vu gevoel. 2,5*.

avatar van rupie
geplaatst: 4 januari 2016, 00:26 uur [permalink]
Leuk en zeker met humor, weinig verwachting omdat deze al uit 2008 is dus ja,,

avatar van nakada
geplaatst: 4 januari 2016, 00:59 uur [permalink]
Hoezo ? Waren ze in 2008 niet in staat om goede films te maken dan ?

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 15 april 2016, 22:27 uur [permalink]
Een simpele verhaallijn en mede daardoor geen heel bijzondere animatie.
Wat de film wel het kijken waard maakt is de leuke manier waarop Jack Black het Po personage tot leven brengt. Al moet ik zeggen dat Dustin Hoffman ook een leuke duit in het zakje doet.
De humor is wel OK en het plot is voorspelbaar. Vooral leuk voor de jongere kijkers en al met al een redelijke familie animatiefilm.

avatar van Rico120
geplaatst: 18 juni 2016, 13:34 uur [permalink]
leuk begin van de trilogie van kung fu panda

TMP
geplaatst: 9 oktober 2016, 15:12 uur [permalink]
Flauwe animatiefilm. De animatie ziet er behoorlijk uit, hoewel ook niet echt bovengemiddeld, en de voice acting van Dustin Hoffman is ook best aardig. Het plot is echter ontzettend matig. Met name in het laatste half uur vervalt de film in flauwigheden en volgt er tot slot een zeer voorspelbaar einde. Ook bevat de film nauwelijks interessante personages.