Kung Fu Panda 2 (2011)

3,28

Animatie / Actie

geregisseerd door Jennifer Yuh
met de stemmen van Jack Black, Angelina Jolie en Dustin Hoffman

Po's droom is uitgekomen nu hij De Drakenkrijger is en de Vredesvallei beschermt samen met zijn vrienden en andere Kung Fu meesters, De Vurige Vijf - Tijger, Kraan, Mantis, Viper en Aap. Zijn heerlijke leventje verandert volledig als er een nare tegenstander met een geheim wapen China probeert te veroveren en Kung Fu wil uitroeien. Samen met De Vurige Vijf moet hij China doorkruisen om deze vijand te overmeesteren. Maar hoe kan Po een wapen ontmantelen dat Kung Fu vernietigt? Hij zal daarvoor eerst zijn mysterieuze verleden moeten ontrafelen om vervolgens de juiste krachten uit zichzelf te halen.

132 BERICHTEN 25 MENINGEN
avatar van baspls
geplaatst: 13 februari 2013, 12:29 uur [permalink]
Geweldige film!!! Net iets beter dan zijn voorganger. Iets betere graphics, iets serieuzer. en Shen is een betere bad-guy dan Tai Lung. Hele Goede Stemmen vooral Gary Oldman en Dustin Hoffman, Goed Verhaal, Goede Humor, Redelijke Animatie en goede muziek.

avatar van david bohm
geplaatst: 23 mei 2013, 14:17 uur [permalink]
Ook in Kung Fu Panda 2 ziet het er allemaal mooi uit, maar het verhaal is een stukje minder en de film heeft weinig goede grappen in vergelijking met deel I.
Maar de film is prima kijkbaar en onderhoudend.

geplaatst: 29 juli 2013, 10:51 uur [permalink]
Kung Fu Panda was een sterke animatiefilm op zich (al had die zeker ook zijn mindere momenten), maar in dit deel gaat het niveau helaas een beetje achteruit. Ja, hij blijft nog steeds vermakelijk en kijkt behoorlijk lekker weg, maar het 'nieuwe' is weg, de grappen zijn minder geslaagd en ook het verhaal laat op bepaalde momenten de kijker behoorlijk in de steek. Jammer, maar helaas... 3*

avatar van Metalfist
geplaatst: 3 augustus 2013, 10:57 uur [permalink]
Ah. My old enemy... stairs!

De eerste Kung Fu Panda was nu niet meteen een film om over naar huis te schrijven. Als parodie/komedie op het genre waren er te weinig geslaagde grappen en het was alleen het verbluffende animatiestukje aan het begin dat me over de streep trok om toch 3* te geven. Ik moet bekennen dat ik dan ook niet echt stond te springen om dit tweede deel te gaan zien maar ik was vooral benieuwd naar de terugkeer van Jackie Chan en een aantal nieuwkomers zoals Jean-Claude Van Damme en Michelle Yeoh.

Maar het is onvoorstelbaar eigenlijk hoe weinig gebruik Jennifer Yuh maakt van het genre op zich. Waar het eerste deel tenminste nog een paar leuke actiescènes had zoals de ontsnapping van Tai Lung of de foodfight tussen Shifu en Po ontbreekt hier werkelijk elke aanwezigheid van dit soort knipogen. Wat uiteindelijk overblijft is een standaard sequel die dieper ingaat op de origine van het hoofdpersonage maar hierdoor verliest de film bijna elke geslaagde opzet uit het eerste deel. Vooral de Furious Five worden gedegradeerd tot een hoopje bijrollen waar je niets aan hebt. Nu kwamen die in het eerste deel ook niet allemaal even goed tot hun recht maar Monkey, Snake en de anderen moeten nu gewoon niets anders doen dan wat beeld opvullen. De enige die een poging krijgt tot meer karakteruitdieping is Tigress maar dat is niet bijzonder interessant te noemen. De hard-core inval is zo cliché als het maar kan zijn maar wordt vooral nogal flauw uitgewerkt. Po is zowaar nog vervelender dan in de eerste film doordat hij niet meer ligt klungelen met kung fu. De aaibaarheid is, zover die aanwezig, nu compleet weg en dat is toch wel zonde. Het open einde schreeuwt om een vervolg maar of dat er nog zal komen? Voor mij hoeft het in ieder geval niet.

Ik weet het nu zeker, Jack Black heeft afgedaan. De man heeft indertijd wel wat leuke dingen op zijn naam gehad maar ik begin me meer en meer aan hem te irriteren. Zijn invulling van Po is een typische Jack Black rol met flink wat lawaai en hij verzandt in aantal slechte one-liners. Merkwaardig ook dat Kung Fu Panda reclame maakt aan de hand van hun sterrencast maar er amper iets mee doet. Van Damme heeft misschien maar 5 minuten screentime in de film als Croc en Michelle Yeoh (toch wel één van de meer legendarische Aziatische sterren) wordt ingeschakeld als een waarzegster. Waarom haar niet een vechtrol geven? Ach ja, zelfs bij de personages die wel dit soort rol hebben is het armoede troef. Zo heeft Jackie Chan nog minder dialoog dan in de vorige film, is Seth Rogen nog onherkenbaarder geworden en mis je Lucy Liu wanneer je met je ogen knippert. Angelina Jolie doet nog een poging om haar personage op te fleuren maar kan de meubelen niet meer redden. Gary Oldman is de geknipte stem voor de slechterik maar een pauw straalt die dreiging niet echt uit.

Op gebied van animatie zijn vooral de flashbacks geslaagd maar krijg je een mokerslag wanneer er terug wordt overgeschakeld op de getrouwe Dreamworks animatie die er in vergelijking met nogal lelijk uitziet. Ik heb het ondertussen wel gehad met de capriolen rond de dikke panda en zijn vijf vrienden.

floriaan97
geplaatst: 8 september 2013, 13:11 uur [permalink]
Net iets beter dan het eerste deel.
Een succesvol vervolg is al heel wat maar als het vervolg het eerste deel topt vanwege de vele verbeteringen? Bravo.
De animatie is net wat scherper en de slechterik is 10 keer zo sterk als die van deel 1.
Po ontwikkelt ook wat meer en we leren interessante dingen over zijn verleden.
Net wat meer episch en daarom gewoon iets beter.
Weinig minpunten!

avatar van RuudC
geplaatst: 9 september 2013, 10:25 uur [permalink]
Dit is toch niet meer dan een surrogaat voor echte martial arts. Hoe sommige dieren vechten, is toch niet meer dan een aanfluiting te noemen en onze grote, vriendelijke panda is geen bijster interessant personage; een van de mankementen van Dreamworks. Het animeren zelf, gaat ze in een aantal gevallen wel goed af, al wisselt de kwaliteit onderling wel. Shen is in close up echt ongelooflijk lelijk, terwijl er met de decors weinig mis is. Eerlijk gezegd vind ik de animaties van het proloog en de flashbacks veel beter.

Het avontuurtje is over het algemeen wel weer leuk. Ondanks de opbouw als duizenden en de humor die zelden aanslaat, kijkt de film vlot weg. Voor een Dreamworksproductie irriteert deze sequel opvallend weinig. Net als bij het eerste deel het geval was, imponeert de film ook nergens. Visueel niet, verhaaltechnisch niet en de personages al helemaal niet. Jammer dat er al gesuggereerd wordt naar een derde deel. Ben benieuwd welke tot dan volslagen onbekende slechterik dan uit de hoge hoed getoverd wordt.

geplaatst: 23 april 2014, 00:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beviel me toch net iets beter dan het eerste deel. Niet alleen is de animatie een gigantische verbetering ten opzichte van zijn voorganger (vooral de gezichtsuitdrukkingen zijn een stuk verbeterd), het verhaal zelf had toch ook een stuk meer diepgang, waardoor het toch makkelijker was om sympathie voor Po te krijgen. Tel hier ook nog eens bij op dat men qua stemmencast met de fantastische Gary Oldman, Michelle Yeoh, Jean-Claude van Damme, Danny McBride en Dennis Haysbert de eerste film met gemak voorbij streeft.

De kritieken op het feit dat de martial arts hier niet goed weergegeven zou zijn verbazen me persoonlijk, helemaal de momenten dat Shen zijn entree doet in een scene en zijn complete lijf gebruikt om meerdere vijanden tegelijkertijd te bevechten, kreeg ik wel degelijk een fijn oldschool kung fu gevoel. Verder zit er ook weer een hoop typische kindvriendelijke achtervolgingen in die alles bij elkaar vermakelijk genoeg zijn voor de volwassenen. Kung Fu Panda 2 beledigd in dat opzicht niemand, maar is voor mij als liefhebber wel degelijk een erg fijne film geworden.

avatar van Rico120
geplaatst: 9 mei 2015, 18:47 uur [permalink]
epischer dan deel 1
grappiger dan deel 1
beter dan deel 1
de actie is beter dan deel 1
deel 3 laat maar komen en laat het beterder zijn dan deel 1 en nog veel beter dan deel 2 plz

avatar van Shinobi
geplaatst: 23 april 2016, 17:01 uur [permalink]
"Honestly, I didn't think I was gonna make it this far."

Dit vervolg heb ik nooit gezien en met deel drie dat dit jaar is uitgekomen heb ik me hier toch maar aan gewaagd.

Deel twee gaat meer in op het verleden van Po; een clichématige zoektocht naar de oorsprong van deze koddige panda, want een gans als vader is biologisch niet te verklaren. Veel verrassingen moet je als kijker hier niet verwachten, omdat je elke ontwikkeling al ruim van tevoren ziet aankomen.

Waar de Furious Five in het vorige deel best een aardig aandeel hadden, steken ze er in dit vervolg maar schril bij af. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze slechts als opvulling dienen, alleen met Tigress wordt er nog gepoogd iets te doen, maar het mag niet baten. Hierbij moet opgemerkt worden dat er een flinke sterrencast is opgetrommeld om stemmen in te spreken, maar afgezien van een overvol affiche voegen ze nauwelijks iets toe.

'Kung Fu Panda 2' is dan ook voornamelijk wisselvallig te noemen. Er wordt veel getracht, maar het meeste valt gewoonweg in het water. In het geheel zijn er wel een paar leuke grappen te vinden en idem actiescènes, hoewel het te weinig blijft om op te teren. Tevens is de animatie van variërende kwaliteit, enkel de flashbacks en het decor ogen fijn.

Al met al een matig vervolg dat niet kan imponeren. Hopelijk is deel drie beter.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van moviebrielen
geplaatst: 19 juni 2016, 18:21 uur [permalink]
Prima en onderhoudend!

avatar van Awasiku

geplaatst: 21 juni 2016, 15:21 uur [permalink]
Mooi geanimeerd ..., Jack black is volop aanwezig en ook dit keer wordt de show naar mijn mening gestolen door de villian Kai ( heerlijk ingesproken door J.K Simmons 👍)
Kortom ...avondvullend .

avatar van K. V.
geplaatst: 10 juli 2016, 21:18 uur [permalink]
Deel twee ook eens bekeken en vond het een prima film. Het zag er in ieder geval heel mooi uit.
Het verhaal was ook goed. De cast was weer dezelfde en dit is toch altijd een meerwaarde.
'k vond hem alvast de moeite waard om gezien te hebben.